Gniazdo zapalniczki samochodowej

Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Gniazdo zapalniczki samochodowej

Post autor: NRG »

Hej, mam pewien problem. Irytuje mnie już kupowanie kolejnych ładowarek samochodowych, które nie pasują do gniazda w Lince. Otóż, gniazdo jest za płytkie. Sprawdzałem u koleżanki z pracy w Punto - to samo. Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie. Sprawdziłem dla pewności w Renault od kolegi - u niego pasuje idealnie. W związku z tym mam pytanie - jak Wy radzicie sobie z tymi ładowarkami? Czy może nie wiem że są jakieś inne wersje (krótsze) i zawsze kupuję złe jak ostatni debil ;)
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Ja się już przyzwyczaiłem> Ogólnie gniazdo pomijając, że jest płytkie jest w złym miejscu. Można spróbować wyprowadzić to gniazdo w inne miejsce.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

NRG, testowałem kilka ładowarek i praktycznie z żadną nie miałem problemów, tzn każda w miarę solidnie siedziała w gnieździe. Teraz Używał ładowarki od nawigacji Nokia 500 i powiem, że ta ładowara jest fest - siedzi bardzo stabilnie w gnieździe i nie ma mowy, żeby gdzieś się rozłączyła.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

ślimak pisze:Ja się już przyzwyczaiłem> Ogólnie gniazdo pomijając, że jest płytkie jest w złym miejscu. Można spróbować wyprowadzić to gniazdo w inne miejsce.
Zgodzę się. Zmieniając biegi co chwila ciągnę za kabel. Swoją drogą - gdyby kabel od ładowarki nie był tak poskręcany nie byłoby problemu ;)
mwas pisze:NRG, testowałem kilka ładowarek i praktycznie z żadną nie miałem problemów, tzn każda w miarę solidnie siedziała w gnieździe. Teraz Używał ładowarki od nawigacji Nokia 500 i powiem, że ta ładowara jest fest - siedzi bardzo stabilnie w gnieździe i nie ma mowy, żeby gdzieś się rozłączyła.
Możesz zapodać fotkę ładowarki?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Gniazdo zapalniczki samochodowej

Post autor: mireks »

NRG pisze:Hej, mam pewien problem. Irytuje mnie już kupowanie kolejnych ładowarek samochodowych, które nie pasują do gniazda w Lince. Otóż, gniazdo jest za płytkie. Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie. Sprawdziłem dla pewności w Renault od kolegi - u niego pasuje idealnie. W związku z tym mam pytanie - jak Wy radzicie sobie z tymi ładowarkami? Czy może nie wiem że są jakieś inne wersje (krótsze) i zawsze kupuję złe jak ostatni debil ;)
Nie jestem pewien, ale problem raczej nie leży po stronie gniazda w Linei. Obecnie króluje wszechobecna chińska tandeta, która akurt przy okazji wtyczek objawia się tym, że źle wykonano styk odpowiedzialny za kontakt z "plusem" instalacji elektrycznej. Chodzi o bolec wystający ze środka wtyczki. Wewnątrz najczęściej tanie wtyczki mają jako rodzaj odbojnika lub elementu doprężającego wstawioną sprężynkę podobną do takich jakie są wkładane do długopisów. I to jest niestety szajs. Ta sprężynka słabo dociska bolczyk do kontaktu i dlatego wtyczka wiecznie nie kontaktuje w gnieździe zapalniczki. Bardzo trudno jest dostać wtyczkę wykonaną starą metodą inżynierską tzn. z wykorzystaniem właściwie ukształtowanej metalowej blaszki. Pozostaje albo kombinowanie we własnym zakresie albo znalezienie wtyczki z 4-a blaszkami stabilizującymi, umieszczonymi na obwodzie wtyczki (normalnie są dwie blaszki). Czasem można jeszcze trafić na solidne wtyczki, ale takich ze świeczką szukać.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Ładowarkę mam akurat w samochodzie, więc fotkę mogę strzelić jutro, ale tutaj masz dokładnie ten model -> http://archiwumallegro.pl/oryginalna_la ... 36544.html" onclick="window.open(this.href);return false; Zdjęcie może nie jest najlepsze, więc jak będziesz potrzebował lepszego, to daj znać.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

ze słyszenia wiem że ładowarki samochodowe rozwalają baterię ale tego nie potwierdzam bo nigdy nie używałem ale skoro parę osób mówi to samo to.....jest coś na rzeczy :pomysli
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czasem w samochodach są 2 gniazda, zapalniczki i 12V. My mamy gniazdo zapalniczki do którego wtykamy ładowarki, więc wtyczka nie może, a nawet nie powinna dobrze pasować.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

przed podłączeniem rozgałęźnika od zapalniczki miałem ten sam problem ale tylko przy wtyczce od CB radia natomiast z innymi wtyczkami jak od navi czy telefonie nie miałem problemu. Ogólnie mamy za płytkie gniazdo,na rynku można już kupić ładowareczki na płytkie gniazda, są krótsze i zgrabniejsze.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

NRG pisze:Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie.
niestety u mnie również występuje ten problem, ale ostatnio kupiłem sobie ładowarkę z małą diodą, która sygnalizuje (tzn. nie świeci :) ) gdy wtyczka wypadnie z gniazda i wtedy cios prawą dłonią powoduje powrót do pożądanego stanu :zlośnik
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Gniazdo mamy normalne bo przetestowałem już kilka ładowarek i nie było problemów. Jedyne co trzeba zrobić to niewielkim śrubokrętem lekko odgiąć blaszki do wewnątrz gniazda. Efekt jest taki, że ładowarka siedzi ciasno :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Ja temat rozwiązałem jak poniżej... koszt 10 PLN. Używam teraz jednego kabla USB.
Opcja raczej dla niepalących... :lacha
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprytne to.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

aixen, i ten dzyndzel wchodzi w całości w gniazdo zapalniczki???
Dobry patent.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Ja wolę jednak mój sposób na podłączenie ładowarki :luzak
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ