Gniazdo zapalniczki samochodowej
Gniazdo zapalniczki samochodowej
Hej, mam pewien problem. Irytuje mnie już kupowanie kolejnych ładowarek samochodowych, które nie pasują do gniazda w Lince. Otóż, gniazdo jest za płytkie. Sprawdzałem u koleżanki z pracy w Punto - to samo. Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie. Sprawdziłem dla pewności w Renault od kolegi - u niego pasuje idealnie. W związku z tym mam pytanie - jak Wy radzicie sobie z tymi ładowarkami? Czy może nie wiem że są jakieś inne wersje (krótsze) i zawsze kupuję złe jak ostatni debil ;)
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
NRG, testowałem kilka ładowarek i praktycznie z żadną nie miałem problemów, tzn każda w miarę solidnie siedziała w gnieździe. Teraz Używał ładowarki od nawigacji Nokia 500 i powiem, że ta ładowara jest fest - siedzi bardzo stabilnie w gnieździe i nie ma mowy, żeby gdzieś się rozłączyła.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Zgodzę się. Zmieniając biegi co chwila ciągnę za kabel. Swoją drogą - gdyby kabel od ładowarki nie był tak poskręcany nie byłoby problemu ;)ślimak pisze:Ja się już przyzwyczaiłem> Ogólnie gniazdo pomijając, że jest płytkie jest w złym miejscu. Można spróbować wyprowadzić to gniazdo w inne miejsce.
Możesz zapodać fotkę ładowarki?mwas pisze:NRG, testowałem kilka ładowarek i praktycznie z żadną nie miałem problemów, tzn każda w miarę solidnie siedziała w gnieździe. Teraz Używał ładowarki od nawigacji Nokia 500 i powiem, że ta ładowara jest fest - siedzi bardzo stabilnie w gnieździe i nie ma mowy, żeby gdzieś się rozłączyła.
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Re: Gniazdo zapalniczki samochodowej
Nie jestem pewien, ale problem raczej nie leży po stronie gniazda w Linei. Obecnie króluje wszechobecna chińska tandeta, która akurt przy okazji wtyczek objawia się tym, że źle wykonano styk odpowiedzialny za kontakt z "plusem" instalacji elektrycznej. Chodzi o bolec wystający ze środka wtyczki. Wewnątrz najczęściej tanie wtyczki mają jako rodzaj odbojnika lub elementu doprężającego wstawioną sprężynkę podobną do takich jakie są wkładane do długopisów. I to jest niestety szajs. Ta sprężynka słabo dociska bolczyk do kontaktu i dlatego wtyczka wiecznie nie kontaktuje w gnieździe zapalniczki. Bardzo trudno jest dostać wtyczkę wykonaną starą metodą inżynierską tzn. z wykorzystaniem właściwie ukształtowanej metalowej blaszki. Pozostaje albo kombinowanie we własnym zakresie albo znalezienie wtyczki z 4-a blaszkami stabilizującymi, umieszczonymi na obwodzie wtyczki (normalnie są dwie blaszki). Czasem można jeszcze trafić na solidne wtyczki, ale takich ze świeczką szukać.NRG pisze:Hej, mam pewien problem. Irytuje mnie już kupowanie kolejnych ładowarek samochodowych, które nie pasują do gniazda w Lince. Otóż, gniazdo jest za płytkie. Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie. Sprawdziłem dla pewności w Renault od kolegi - u niego pasuje idealnie. W związku z tym mam pytanie - jak Wy radzicie sobie z tymi ładowarkami? Czy może nie wiem że są jakieś inne wersje (krótsze) i zawsze kupuję złe jak ostatni debil ;)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Ładowarkę mam akurat w samochodzie, więc fotkę mogę strzelić jutro, ale tutaj masz dokładnie ten model -> http://archiwumallegro.pl/oryginalna_la ... 36544.html" onclick="window.open(this.href);return false; Zdjęcie może nie jest najlepsze, więc jak będziesz potrzebował lepszego, to daj znać.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
przed podłączeniem rozgałęźnika od zapalniczki miałem ten sam problem ale tylko przy wtyczce od CB radia natomiast z innymi wtyczkami jak od navi czy telefonie nie miałem problemu. Ogólnie mamy za płytkie gniazdo,na rynku można już kupić ładowareczki na płytkie gniazda, są krótsze i zgrabniejsze.
Sympatyk forum :-)
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
niestety u mnie również występuje ten problem, ale ostatnio kupiłem sobie ładowarkę z małą diodą, która sygnalizuje (tzn. nie świeciNRG pisze:Wkładając wtyczkę ładowarki do gniazda zapalniczki, wtyczka rusza się na wszystkie możliwe strony i jest strasznie luźna przez co co chwila rozłącza mi się ładowanie.


„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Gniazdo mamy normalne bo przetestowałem już kilka ładowarek i nie było problemów. Jedyne co trzeba zrobić to niewielkim śrubokrętem lekko odgiąć blaszki do wewnątrz gniazda. Efekt jest taki, że ładowarka siedzi ciasno 

Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ja wolę jednak mój sposób na podłączenie ładowarki
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 
