Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

OK popytam i dam znać.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Sebek pisze:Tomek a może dopadł cię Pochłaniacz par paliwa, pochłaniacze terkoczą, a ja akurat jutro jadę do ASO na wymianę gwarancyjną tegoż pochłaniacza!!!
Dopytaj, dopytaj.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Sebek, a tak z ciekawości, to co się stało z Twoim pochłaniaczem par paliwa ? I jak się objawiała jego usterka ? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

mwas objaw jest taki że gdy jest chłodno, np: rano dopóki silnik się trochę nie zagrzeje, to słychać głośne tyrokotanie gdy dodaję gazu, później gdy silnik jest rozgrzany czyli 90 stopni tyrkotanie jest ledwo słyszalne, ale ja je słyszę. Najgorzej było zimą bo tyroktanie było tak głośne że było wstyd jeździć!!! a szef ASO twierdził że ten typ tak ma i jest to normalna praca pochłaniacza w niektórych autach go słychać, a winnych nie :? Dodam że szef ASO zrobił jazdę próbną i słyszał tyrkotanie. W końcu po kilku interwencjach w ASO zgodzili się na wymianę w ramach gwarancji.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

To jak szef ASO tak twierdzi... to niech sobie sam jeździ takim samochodem :lacha W takich przypadkach, to najlepiej jest zmienić ASO :ink A komputer nie wskazywał żadnych błędów ? Daj znać jaki będzie finał tej mrocznej historii :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

To raczej nie stuka sam pochłaniacz par paliwa, tylko zawór regeneracyjny, który jak się nie mylę znajduje się przy przepustnicy. U mnie też im zimniej, tym wyraźniej słychać stukanie, ale nie jest widocznie tak głośne jak u Ciebie Sebek, bo mnie nie irytuje za mocno.

Doczytałem też, że to właśnie ten zaworek regeneracyjny może powodować falowanie obrotów. Gdy jest cały czas otwarty, lub za późno się zamyka, to wciąż dostarcza powietrze ze szkodliwymi oparami z pochłaniacza, przez co mieszanka jest nie taka jak być powinna i stąd falowania.

Prawidłowo to ten elektrozawór (zawór regeneracyjny) ma skrót EVAP. Jest on pod maską silnika i dochodzi do niego niebieski wężyk, który idzie od pochłaniacza par paliwa. Jak odepniemy od niego zasilanie, a on będzie wciąż otwarty, to jest zepsuty.

Tu opisane na forum Punto:http://fiatpunto.com.pl/topic26165.html
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

Być może to sam zawór, choć w ASO nazwali to pochłaniaczem? Ja nie mam falujących obrotów, ani żadnych komunikatów i błędów! Jedyny mankament to głośna praca na zimnym silniku. Mam nadzieję że uporają się z tym dzisiaj, żebym mógł autem wrócić do domu!!!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: leszek1234 »

Nakleiłem folie ochronne od Willa. Teraz jak się przyglądałem dopiero stwierdziłem ile małych odprysków było na drzwiach z tyłu. Bałem się tej roboty ale jest dziecinnie prosta - można odklejać jak nie wyjdzie za pierwszym razem i w razie W jest jeszcze zapas (dzięki Will za drugi komplet gratis :ok) - choć nie był potrzebny to czułem się pewniej). Na razie widać białawe ślady, podobno mają zniknąć same , więc się nie przejmuję. Tym , co się boją tej roboty mówię - to naprawdę jest do zrobienia , i można powtarzać to kilka razy aż wyjdzie. A trzeba to zrobić jak najwcześniej, póki lakier cały.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2014, 23:39 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: will »

Białe ślady znikną i tak jak mówiłem najlepiej jak najwcześniej póki lakier nie wypiaskowany :ok)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

Mam wymieniony czujnik oparów czyli zaworek! Czas pokaże, a raczej chłodne poranki czy wymiana coś pomogła. Na pytane do p. kierownika serwisu, czy mój zaworek był wadliwy lub uszkodzony, że tak głośno pracował na zimnym silniku. Pan kierownik stwierdził że wszystkie tak pracują tylko niektóre głośniej słychać! a niema się w nim co zepsuć bo jest w nim tylko kulka i membrana.
Odpowiedź była wyczerpująca :ryczy po czym kierownik podziękował mi i poszedł do następnego klienta!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: will »

Czyli są dwie możliwości albo kulka zardzewieje albo membrama pęknie :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: emmer »

a ja wczoraj nie mogłem odkręcić korka od paliwa :-<< coś zatrzeszczało i kręcił się wkoło. włączyłem imadło w łapach i zlazł na siłę. trzeba rozglądnąć się za zaminnikiem. na szczęscie często tam nie zaglądam.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

emmer pisze:na szczęscie często tam nie zaglądam.
To pewnie dlatego odmówił posłuszeństwa :ryczy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: lukkash »

linka dostała nalepkę klubową na tylą szybę i odwdzięczyła się później napisem: "skontroluj świece żarowe"
:/
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

Przeniosłem reduktor na prawą stronę auta, nad nadkole. Długość "makaronów" gazowych znów uległa mocnemu skróceniu. Za to od płynu chłodzącego wydłużyły się w sumie o jakieś 2 metry ( w przybliżeniu). Elektryka poukładana i pochowana w peszle, wymienione filterki gazu FL i FC. Miedź doprowadzająca LPG z butli do reduktora zamieniona na Faro. Nareszcie wygląda to tak, jak powinno wyglądać od początku.

P.S. po odizolowaniu wszelkich kabli, które partacze u mnie położyły od LPG, znalazłem kolejne kwiatki w postaci: kabli łączonych "na skrętkę", jeden kabel składający się z trzech różnych, ogólnie burdello bum bum...ale już ogarnięte.

UWAGA ODNOŚNIE KABLI WN MAGNETI MARELLI
Nie kupujcie tego shitu!!! Dziś przy zdejmowaniu jednego z kabli, trzymałem za to zgrubienie obejmujące świecę. Po zdjęciu kabla WN okazało się, że blaszka obejmująca elektrodę świecy została na niej. Drugi kabel już lata jak żyd po pustym sklepie i na dobrą sprawę, chyba trzyma się na słowo honoru. Ja tam tego g...a już nie kupię!
ODPOWIEDZ