Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
OK popytam i dam znać.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dopytaj, dopytaj.Sebek pisze:Tomek a może dopadł cię Pochłaniacz par paliwa, pochłaniacze terkoczą, a ja akurat jutro jadę do ASO na wymianę gwarancyjną tegoż pochłaniacza!!!
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Sebek, a tak z ciekawości, to co się stało z Twoim pochłaniaczem par paliwa ? I jak się objawiała jego usterka ? 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
mwas objaw jest taki że gdy jest chłodno, np: rano dopóki silnik się trochę nie zagrzeje, to słychać głośne tyrokotanie gdy dodaję gazu, później gdy silnik jest rozgrzany czyli 90 stopni tyrkotanie jest ledwo słyszalne, ale ja je słyszę. Najgorzej było zimą bo tyroktanie było tak głośne że było wstyd jeździć!!! a szef ASO twierdził że ten typ tak ma i jest to normalna praca pochłaniacza w niektórych autach go słychać, a winnych nie
Dodam że szef ASO zrobił jazdę próbną i słyszał tyrkotanie. W końcu po kilku interwencjach w ASO zgodzili się na wymianę w ramach gwarancji.

FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To jak szef ASO tak twierdzi... to niech sobie sam jeździ takim samochodem
W takich przypadkach, to najlepiej jest zmienić ASO
A komputer nie wskazywał żadnych błędów ? Daj znać jaki będzie finał tej mrocznej historii 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To raczej nie stuka sam pochłaniacz par paliwa, tylko zawór regeneracyjny, który jak się nie mylę znajduje się przy przepustnicy. U mnie też im zimniej, tym wyraźniej słychać stukanie, ale nie jest widocznie tak głośne jak u Ciebie Sebek, bo mnie nie irytuje za mocno.
Doczytałem też, że to właśnie ten zaworek regeneracyjny może powodować falowanie obrotów. Gdy jest cały czas otwarty, lub za późno się zamyka, to wciąż dostarcza powietrze ze szkodliwymi oparami z pochłaniacza, przez co mieszanka jest nie taka jak być powinna i stąd falowania.
Prawidłowo to ten elektrozawór (zawór regeneracyjny) ma skrót EVAP. Jest on pod maską silnika i dochodzi do niego niebieski wężyk, który idzie od pochłaniacza par paliwa. Jak odepniemy od niego zasilanie, a on będzie wciąż otwarty, to jest zepsuty.
Tu opisane na forum Punto:http://fiatpunto.com.pl/topic26165.html
Doczytałem też, że to właśnie ten zaworek regeneracyjny może powodować falowanie obrotów. Gdy jest cały czas otwarty, lub za późno się zamyka, to wciąż dostarcza powietrze ze szkodliwymi oparami z pochłaniacza, przez co mieszanka jest nie taka jak być powinna i stąd falowania.
Prawidłowo to ten elektrozawór (zawór regeneracyjny) ma skrót EVAP. Jest on pod maską silnika i dochodzi do niego niebieski wężyk, który idzie od pochłaniacza par paliwa. Jak odepniemy od niego zasilanie, a on będzie wciąż otwarty, to jest zepsuty.
Tu opisane na forum Punto:http://fiatpunto.com.pl/topic26165.html
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Być może to sam zawór, choć w ASO nazwali to pochłaniaczem? Ja nie mam falujących obrotów, ani żadnych komunikatów i błędów! Jedyny mankament to głośna praca na zimnym silniku. Mam nadzieję że uporają się z tym dzisiaj, żebym mógł autem wrócić do domu!!!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nakleiłem folie ochronne od Willa. Teraz jak się przyglądałem dopiero stwierdziłem ile małych odprysków było na drzwiach z tyłu. Bałem się tej roboty ale jest dziecinnie prosta - można odklejać jak nie wyjdzie za pierwszym razem i w razie W jest jeszcze zapas (dzięki Will za drugi komplet gratis
- choć nie był potrzebny to czułem się pewniej). Na razie widać białawe ślady, podobno mają zniknąć same , więc się nie przejmuję. Tym , co się boją tej roboty mówię - to naprawdę jest do zrobienia , i można powtarzać to kilka razy aż wyjdzie. A trzeba to zrobić jak najwcześniej, póki lakier cały.

Ostatnio zmieniony 16 wrz 2014, 23:39 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Białe ślady znikną i tak jak mówiłem najlepiej jak najwcześniej póki lakier nie wypiaskowany 

LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Mam wymieniony czujnik oparów czyli zaworek! Czas pokaże, a raczej chłodne poranki czy wymiana coś pomogła. Na pytane do p. kierownika serwisu, czy mój zaworek był wadliwy lub uszkodzony, że tak głośno pracował na zimnym silniku. Pan kierownik stwierdził że wszystkie tak pracują tylko niektóre głośniej słychać! a niema się w nim co zepsuć bo jest w nim tylko kulka i membrana.
Odpowiedź była wyczerpująca
po czym kierownik podziękował mi i poszedł do następnego klienta!
Odpowiedź była wyczerpująca

FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Czyli są dwie możliwości albo kulka zardzewieje albo membrama pęknie 

LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
a ja wczoraj nie mogłem odkręcić korka od paliwa
coś zatrzeszczało i kręcił się wkoło. włączyłem imadło w łapach i zlazł na siłę. trzeba rozglądnąć się za zaminnikiem. na szczęscie często tam nie zaglądam.

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To pewnie dlatego odmówił posłuszeństwaemmer pisze:na szczęscie często tam nie zaglądam.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
linka dostała nalepkę klubową na tylą szybę i odwdzięczyła się później napisem: "skontroluj świece żarowe"
:/
:/
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Przeniosłem reduktor na prawą stronę auta, nad nadkole. Długość "makaronów" gazowych znów uległa mocnemu skróceniu. Za to od płynu chłodzącego wydłużyły się w sumie o jakieś 2 metry ( w przybliżeniu). Elektryka poukładana i pochowana w peszle, wymienione filterki gazu FL i FC. Miedź doprowadzająca LPG z butli do reduktora zamieniona na Faro. Nareszcie wygląda to tak, jak powinno wyglądać od początku.
P.S. po odizolowaniu wszelkich kabli, które partacze u mnie położyły od LPG, znalazłem kolejne kwiatki w postaci: kabli łączonych "na skrętkę", jeden kabel składający się z trzech różnych, ogólnie burdello bum bum...ale już ogarnięte.
UWAGA ODNOŚNIE KABLI WN MAGNETI MARELLI
Nie kupujcie tego shitu!!! Dziś przy zdejmowaniu jednego z kabli, trzymałem za to zgrubienie obejmujące świecę. Po zdjęciu kabla WN okazało się, że blaszka obejmująca elektrodę świecy została na niej. Drugi kabel już lata jak żyd po pustym sklepie i na dobrą sprawę, chyba trzyma się na słowo honoru. Ja tam tego g...a już nie kupię!
P.S. po odizolowaniu wszelkich kabli, które partacze u mnie położyły od LPG, znalazłem kolejne kwiatki w postaci: kabli łączonych "na skrętkę", jeden kabel składający się z trzech różnych, ogólnie burdello bum bum...ale już ogarnięte.
UWAGA ODNOŚNIE KABLI WN MAGNETI MARELLI
Nie kupujcie tego shitu!!! Dziś przy zdejmowaniu jednego z kabli, trzymałem za to zgrubienie obejmujące świecę. Po zdjęciu kabla WN okazało się, że blaszka obejmująca elektrodę świecy została na niej. Drugi kabel już lata jak żyd po pustym sklepie i na dobrą sprawę, chyba trzyma się na słowo honoru. Ja tam tego g...a już nie kupię!