Światła do jazdy dziennej

Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: lukkash »

leszek1234 pisze: to co pisze lukkash ma sens
przez skromność nie zaprzeczę... w sumie, Rybnik to kolebka talentów :)
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: CrazyKetchup »

lukkash pisze:jeżeli podepniesz tą pierwszą z napisem R wg schematu jaki opisałem kilka postów wyżej, to będziesz musiał zasilanie wziąć po kluczyku. W przeciwnym przypadku będzie Ci daylight świecić cały czas, nawet jak wyjmiesz kluczyk i zamkniesz auto. Ten dodatkowy moduł wykrywa skok napięcia po odpaleniu auta i pozwoli Ci na umieszczenie wszystkiego w komorze silnika bez przeciąganie czegokolwiek oraz na bezpośrednie podłączenie czerwonego kabelka pod aku. Ja bym to jeszcze zmodernizował i przed całym układem dołożyłbym bezpiecznik 5A tak w razie jakiegokolwiek spięcia: odpukać. Jeżeli będziesz montował oba to w tym większym "dinksie" nie podpinaj nigdzie żółtego kabla.
Popróbuj na sucho za pomocą szpilek co i jak, bo szczerze mówiąc zaskakuje mnie tez cały zestaw...
Poszukałem i znalazłem.
Niestety mylisz się okazuje się że moje 510 HP są już w wersji z możliwością używania jako światła pozycyjne. Sterownik wersji B który dostałem bez podłączonego tego dodatkowego przekaźnika będzie powodował, że światła dzienne zmniejszą moc świecenia do 30 % gdy zostaną włączone światła mijania.
Poszedłem tropem tego co mam na kloszach wybite.
Na kloszach oprócz E4 RL00 0052 mam też wybite A02 8203 - gdzie A02 to podobno homologacja świateł pozycyjnych/postojowych.

Ponieważ nie zamierzam zrobić choinki z mojej auta pt. 4 światła pozycyjne to muszę użyć tego przekaźnik wg. tego schematu :
http://sklepowisko.com/image/data/cbox_ ... celler.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj opis oznaczeń sterowników do tych świateł :
http://sklepowisko.com/image/data/cbox_ ... C3%B3w.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj wszystkie możliwe wersje do kupienia "sterowników" - ktoś pisał nie pamiętam czy w przypadku tych świateł że mu świecą przez jakiś czas po wyłączeniu - być może ma sterownik "smart" z opcją 60 s świecenia po wyłączeniu.
http://sklepowisko.com/drl.htm/Akcesoria" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 »

CrazyKetchup pisze: ktoś pisał nie pamiętam czy w przypadku tych świateł że mu świecą przez jakiś czas po wyłączeniu
Tak jest w przypadku świateł Magneti Marelli, w których zasilanie jest 13,6 V, a podłącza się + i - bezpośrednio do akumulatora. Po wyłączeniu zapłonu aku przez chwilę jeszcze daje powyżej tej wartości i stąd jeszcze trochę świecą.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

U mnie świecą jakiś czas po wyłączeniu kluczyka(ok.15-20sek.), ale to nie zasługa świateł tylko napięcie na przewodzie, z którego te światła zasilam jest tam jeszcze przez taki czas a potem całkowicie zanika
mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 1 raz

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mikiele »

Witam wszystkich, w końcu dojrzałem do montażu lamp DRL. W tym celu nabyłem zestaw okrągłych 70 mm ledowych lamp i zamontowałem za atrapą. Pierwszy etap mam za sobą. Podłączyłem na krótko i jestem zaskoczony mocą tych diod. Pojawił się problem z podłączeniem do instalacji elektrycznej. Z plusem po stacyjce znalazłem na forum, że należy podłączyć pod F24 w skrzynce bezpieczników. To jest dla mnie najmniejszy problem. Największy problem pojawił się jak należy podłączyć pod plusa pod żarówkę pozycyjną. Jak wiadomo wszystkim nasze lampy posiadają szczelne przykręcane pokrywy. Natomiast od żarówki pozycyjnej wychodzą 2 przewody, biały i szary. Nad lampą znajduje się kostka z przewodami do zasilania całej lampy, a w niej przewody z kolorami nie pokrywającymi się z pozycjami. I tu prośba do Was drodzy forumowicze jak to ugryźć?
staary
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: ślimak »

problem pojawił się jak należy podłączyć pod plusa pod żarówkę pozycyjną.
Zapal światło pozycyjne. Następnie do szpilki krawieckiej dołącz kabelek sterujący i wbijaj się przy lampie do przewodów. Jak zgasną znaczy, że jesteś w domu :). Sprawdziłem na sobie inni też podobnie próbowali. Powodzenia
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 »

mikiele pisze:Nad lampą znajduje się kostka z przewodami do zasilania całej lampy, a w niej przewody z kolorami nie pokrywającymi się z pozycjami. I tu prośba do Was drodzy forumowicze jak to ugryźć?
Wypiąć kostkę, odizolować przewód żółto - czerwony (lewa lampa 1.3 multijet), przylutować przewód DRL, zaizolować, podłączyć kostkę. Koniec. :)
:foto chyba już było :?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: emmer »

małe wiertełko, przewiercić przykrywę, przeprowadzić przewód, podłączyć do postojówki już wedle uznania
mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 1 raz

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mikiele »

Dziękuję smak 56, chodziło mi właśnie o kolor przewodu. Można zrobić to bezinwazyjnie, rozebrać kostkę i wpiąć się pod ten żółtoczerwony przewód. Wygląda jak oryginał, do informacji dla przyszłych drl-owców. Pozdrawiam wszystkich.
staary
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mpsfc »

A nie możesz podjechać do mnie i zobaczyć na żywo? :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: zibi186 »

Witam. Zamontowalem właśnie światła Magneti - Marelli LPQ 080 . Niemal idealnie pasują w dolną kratke atrapy halogenu a tam dokładnie chcialem je mieć . posiadają automat , montaż przez bezpiecznik bezposrednio do akumulatora. w zestawie jest też specjalny zacisk do montażu przewodu sterujacego na zasilaniu swiatel postojowych co bardzo ułatwia bo nie potrzeba nacinać przewodu .wystarczy scisnąć kleszczami na przewodzie i gotowe :)
osadzenie lamp nie wymaga nawet demontażu atrapy .wystarczy aby w dolnej kratce atrapy przymierzyć w miarę na środku metalowy uchwyt lampy i wywiercić otwór na przepuszczenie kabla. po zdemontowaniu kostki z końcówki kabla od lampy led otwór nie musi być duży już fi 10 spokojnie wystarczy aby przełożyć konektory. nastepnie dwoma wkretami z zestawu przykręcić metalowy uchwyt do atrapy zaczynając od śruby położonej dalej od swiatla przeciwmgielnego. druga sruba nie musi być przykrecona do końca aby całość sztywno trzymala się w kratce. przekladamy więc konektorki przez otwór w środku i wkładamy lampę w zatrzaski metalowego uchwytu. teraz tylko przepuścić wewnątrz kable do góry, podłączyć zasilanie i sterowanie . gotowe :) w zestawie jest też instrukcja oraz plastikowe trytytki do mocowania przewodów . osobiście podoba mi się efekt końcowy ale to rzecz gustu. myślę że prostota montażu nie jednego przekona do tych świateł . pozdrawiam.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Jery »

Fajnie.

Ale przydało by się zdjęcie :foto
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: zibi186 »

Dzialam w tym kierunku :) dziś podlozylem jeszcze kawalek węża paliwowego za dolną krawędź metalowej ramki aby strumień światła swiecil w oczy nadjezdzającym z przeciwka , jak to jest w założeniach dzialania swiatel dziennych , a nie na drogę :) jest znacznie lepiej . Pozdrawiam.

-- 16 czerwca 2014, o 11:23 --

tak to wygląda

-- 16 czerwca 2014, o 11:52 --

Wiercąc otwór pod przewód trzeba wiedzieć że do przewiercenia są dwie warstwy plastiku i tylko tyle. nie należy wciskać wiertla do wewnątrz po przejsciu przez obie warstwy .:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: helletic »

A nie świecą te światła na boki? Ja miałem założone identycznie i jadąc za kolegą z forum słabo były widoczne u niego w lusterku. Dopiero na łukach drogi widział ostre światło, dlatego musiałem je ustawić nie względem kratek halogenów, a drogi. Wygląda to teraz tragicznie, ale świecą jak należy. W przyszłości dzienne u mnie powędrują w sprawdzone miejsce, czyli za atrapę.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: zibi186 »

biorąc pod uwagę fakt krzywizny tylnej ścianki atrapy muszą oczywiście lekko odstawać z którejś strony. korygując trochę łuk przedniego zderzaka muszą wystawać od strony halogenow. ale cale oprawki ledowe są takich rozmiarów że gdyby mogly , schowaly by się w szczelinie atrapy :) wystają więc na prawdę niewiele i myślę że do przyjęcia. przynajmniej dla mnie :)

-- 16 czerwca 2014, o 14:00 --

postaram się zrobić jeszcze później fotę od przodu na całość :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ