Spalanie
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Spalanie
Po kilku dniach totalnego zamulania, zmiany biegów w zakresie 2200-2500 obr./min., gorzej niz emeryt, klima w sumie może pracowała z 5 godz.i wyszło spalanie 8,17 LPG l/100 km. Już niżej latem nie zejde, nie ma bata!
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Spalanie
A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne
ale jaka radocha z jazdy bezcenna
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu

Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne


A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Spalanie
i to są realne spalania - a nie 6 czy 7 litrów gazuIro_2007 pisze:A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu![]()
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesneale jaka radocha z jazdy bezcenna
![]()
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
- karollino
- klubowicz
- Posty: 784
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 225000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 110 razy
- Otrzymał podziękowań: 98 razy
Re: Spalanie
Iro_2007 pisze:Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
.Iro_2007 pisze: Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia prędkość wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
Eeee - to jesteś lepszy (chyba że piszesz o spalaniu gazu). Mi na tej samej trasie (przeciągniętej do Wrocławia) spalił 9,1, jak do tego dołożyłem miasto i dojazdówke do autostrady to wyszło 10,5. :(
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
Oj serce bolało od patrzenia na wskaźnik chwilowego.Iro_2007 pisze:Spalanie bolesne![]()
I tu się zgadzam! Miodzio :DIro_2007 pisze:ale jaka radocha z jazdy bezcenna![]()
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Spalanie
A mnie coś dzisiaj tknęło, i przeliczyłem, zrobione 450 km, do butli weszło 36 litrów, czyli nadal niezmiennie pali mi 8.
Komp z tego dystansu pokazywał spalanie 5,8.
Komp z tego dystansu pokazywał spalanie 5,8.
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie
Mnie średnio w trasie ok 10 litrów, a w mieście ok 11 litrów.
Ale w roku 2012 jechałem do Bułgarii (słowacja, węgry, serbia) prawie cały czas Autostradami z max prędkością 130km i starałem się z równą prędkością (ustawiłem sobie ten piszczek z ograniczeniem prędkości) z klimą i wyszło mi 7.5 litra/100km w dwie strony. Nie chciało mi się wierzyć myślałem że zgubiłem jakiś paragon , ale sprawdzałem miejscowości w których tankowałem i wyszło że mam wszystkie, ale i tak wydaje mi się że coś przeoczyłem chyba że gaz w tamtych krajach jest bardziej kaloryczny. 1 listopada będę jechał do W-wy prawie cały czas autostradą równą prędkością (z tempomatem) to się pochwalę ile spalił
-- 6 lis 2013, o 19:16 --
1 listopada jechałem do W-wy.
Przejechałem 325 km z czego ok 200 km autostradą i "S" z prędkością 120 km (tempomat)
Średnie spalanie wg komputera 7.6
Średnia prędkość 70 km
Rzeczywiste spalanie 9,06 lita gazu na 100km.
Koszt przejechania 325 km 76 zł
Ale w roku 2012 jechałem do Bułgarii (słowacja, węgry, serbia) prawie cały czas Autostradami z max prędkością 130km i starałem się z równą prędkością (ustawiłem sobie ten piszczek z ograniczeniem prędkości) z klimą i wyszło mi 7.5 litra/100km w dwie strony. Nie chciało mi się wierzyć myślałem że zgubiłem jakiś paragon , ale sprawdzałem miejscowości w których tankowałem i wyszło że mam wszystkie, ale i tak wydaje mi się że coś przeoczyłem chyba że gaz w tamtych krajach jest bardziej kaloryczny. 1 listopada będę jechał do W-wy prawie cały czas autostradą równą prędkością (z tempomatem) to się pochwalę ile spalił
-- 6 lis 2013, o 19:16 --
1 listopada jechałem do W-wy.
Przejechałem 325 km z czego ok 200 km autostradą i "S" z prędkością 120 km (tempomat)
Średnie spalanie wg komputera 7.6
Średnia prędkość 70 km
Rzeczywiste spalanie 9,06 lita gazu na 100km.
Koszt przejechania 325 km 76 zł
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Spalanie
Pytanko do specjalistów od LPG - moja instalacja w konfiguracji Stag/Hana - czy podczas hamowania silnikiem podawany jest gaz czy benzyna, i w jakiej ilości? Teorii znam co najmniej trzy (gaz , benzyna, nic). Mam wrażenie, że coś bardzo ubywa mi benzyny jak wykorzystuję hamowanie silnikiem. A może to autosugestia ...
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Spalanie
Zgadzam się. Nic nie pobiera bo i po co??emmer pisze:z tego co kojarze to wtryskiwacze w tym momencie powinny być zamknięte, czyli "nic".
W drugim aucie mam instalację BRC i normalnie słychać jak wtryski "tykają" a jak zabieram nogę z gazu (czyli hamuję silnikiem) to jest cisza więc nie ma opcji żeby brał gaz a co dopiero powiedzieć o benzynie.
Może się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu...

-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Spalanie
Przy hamowaniu silnikiem następuje odcięcie czy to na benzynie czy to na gazie. Oczywiście o ile jest poprawnie ustawiona instalacja, bo niektóre w skrajnie niekorzystych sytuacjach podpierają się benzyną, ewentualnie gazownik zrobił "sobie dobrze" (ale nie klientowi) i skorzystał np. z takiej opcji jak na zrzucie :

Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami
.
ps. A co do ubywania PB to może być zupełnie proste wytłumaczenie - jest zimniej, dłużej jeździsz na PB.

Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami

ps. A co do ubywania PB to może być zupełnie proste wytłumaczenie - jest zimniej, dłużej jeździsz na PB.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Spalanie
CrazyKetchup -
za konkret
.
A przy okazji może pokazałbyś , jak powinno być prawidłowo ustawione to co pokazałeś na zrzucie


A przy okazji może pokazałbyś , jak powinno być prawidłowo ustawione to co pokazałeś na zrzucie

- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Spalanie
Sterowanie wtryskami LPG jest na podstawie sygnału wtrysków benzyny - jeśli nie pracują benzynowe - nie pracują LPG (cut-off, hamowanie silnikiem). Beznynki ubywa, bo pobierana jest tylko na ssaniu na zimnym i stąd odrobinę większe zużycie w stosunku do przejechanych km. Co do powyższego zrzutu - to w Stagu ustawiasz na pełny zakres poprawnej pracy silnika (jak na benzynie).
Dzisiaj sprawdziłem jak funkcja od minimalnych działa w rzeczywistości i okazało się że brak jest jakiejkolwiek sygnalizacji !
CrazyKetchup - miałeś rację - i znalazłeś buga w instrukcji firmowej
Wg instrukcji brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych" jest sygnalizowane diodą na przełączniku:CrazyKetchup pisze:Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami
EDIT:Instrukcja SEC ECO ATS v 1.1 pisze:*------Maksymalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe po osiągnięciu maksymalnych obrotów/min. Funkcja nie jest sygnalizowana na przełączniku
*------Minimalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe poniżej minimalnych obrotów/min. Dioda oznaczona G (pomarańczowa) na przełączniku gaśnie.
Dzisiaj sprawdziłem jak funkcja od minimalnych działa w rzeczywistości i okazało się że brak jest jakiejkolwiek sygnalizacji !
CrazyKetchup - miałeś rację - i znalazłeś buga w instrukcji firmowej

Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 18:01 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Spalanie
Sylwku tak mi się wydaje że po ustawieniu np. 800 obr moje auto przełącza się bez piknięcia z LPG na PB i jedynie podłączony laptop pokazuje które wtryskiwacze działają, oczywiście oprócz "cykania". Po dodaniu obr. praktycznie nie widać kiedy zaczynają wtryski LPG działać - kontrolka przez cały czas świeci na zielono LPG.sylwek pisze: Brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych" jest sygnalizowane pikiem i diodami na przełączniku. Nie da się tego stosować jako antidotum na problem z wolnymi obr. bo użytkownik widzi i słyszy co się dzieje
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 7:45 przez CrazyKetchup, łącznie zmieniany 1 raz.