Spalanie

helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Spalanie

Post autor: helletic »

Po kilku dniach totalnego zamulania, zmiany biegów w zakresie 2200-2500 obr./min., gorzej niz emeryt, klima w sumie może pracowała z 5 godz.i wyszło spalanie 8,17 LPG l/100 km. Już niżej latem nie zejde, nie ma bata!
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer »

posuty masz samochód :) nawet t-jety mniej palą - wstyd :ryczy
Awatar użytkownika
Iro_2007
klubowicz
klubowicz
Posty: 114
Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rybnik
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Spalanie

Post autor: Iro_2007 »

A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu panic
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne :smutny ale jaka radocha z jazdy bezcenna :jazda
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Spalanie

Post autor: helletic »

emmer pisze:posuty masz samochód :) nawet t-jety mniej palą - wstyd :ryczy
:róż poprawię się :ryczy
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer »

Iro_2007 pisze:A mój max pali 14L na sto gazu przetestowany trasa Rybnk A1/A4 opole około 300 Km
Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu panic
Szybciej sie nie dało pojechać jak 170km/h
Spalanie bolesne :smutny ale jaka radocha z jazdy bezcenna :jazda
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
i to są realne spalania - a nie 6 czy 7 litrów gazu
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 784
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 225000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 110 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy

Re: Spalanie

Post autor: karollino »

Iro_2007 pisze:Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia predkośc wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
A normalnie to pali 8.5-9.0 gazu
Iro_2007 pisze: Średnie spalanie komp pokazał 11.3 a chwilowa 13,8 średnia prędkość wyszła 130Km/h a zatankowałem 45l gazu
.

Eeee - to jesteś lepszy (chyba że piszesz o spalaniu gazu). Mi na tej samej trasie (przeciągniętej do Wrocławia) spalił 9,1, jak do tego dołożyłem miasto i dojazdówke do autostrady to wyszło 10,5. :(

http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
Iro_2007 pisze:Spalanie bolesne :smutny
Oj serce bolało od patrzenia na wskaźnik chwilowego.
Iro_2007 pisze:ale jaka radocha z jazdy bezcenna :jazda
I tu się zgadzam! Miodzio :D
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Spalanie

Post autor: Tomek »

A mnie coś dzisiaj tknęło, i przeliczyłem, zrobione 450 km, do butli weszło 36 litrów, czyli nadal niezmiennie pali mi 8.
Komp z tego dystansu pokazywał spalanie 5,8.
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Spalanie

Post autor: Arek »

Mnie średnio w trasie ok 10 litrów, a w mieście ok 11 litrów.
Ale w roku 2012 jechałem do Bułgarii (słowacja, węgry, serbia) prawie cały czas Autostradami z max prędkością 130km i starałem się z równą prędkością (ustawiłem sobie ten piszczek z ograniczeniem prędkości) z klimą i wyszło mi 7.5 litra/100km w dwie strony. Nie chciało mi się wierzyć myślałem że zgubiłem jakiś paragon , ale sprawdzałem miejscowości w których tankowałem i wyszło że mam wszystkie, ale i tak wydaje mi się że coś przeoczyłem chyba że gaz w tamtych krajach jest bardziej kaloryczny. 1 listopada będę jechał do W-wy prawie cały czas autostradą równą prędkością (z tempomatem) to się pochwalę ile spalił

-- 6 lis 2013, o 19:16 --

1 listopada jechałem do W-wy.
Przejechałem 325 km z czego ok 200 km autostradą i "S" z prędkością 120 km (tempomat)
Średnie spalanie wg komputera 7.6
Średnia prędkość 70 km
Rzeczywiste spalanie 9,06 lita gazu na 100km.
Koszt przejechania 325 km 76 zł
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Spalanie

Post autor: leszek1234 »

Pytanko do specjalistów od LPG - moja instalacja w konfiguracji Stag/Hana - czy podczas hamowania silnikiem podawany jest gaz czy benzyna, i w jakiej ilości? Teorii znam co najmniej trzy (gaz , benzyna, nic). Mam wrażenie, że coś bardzo ubywa mi benzyny jak wykorzystuję hamowanie silnikiem. A może to autosugestia ...
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Spalanie

Post autor: emmer »

z tego co kojarze to wtryskiwacze w tym momencie powinny być zamknięte, czyli "nic".
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Spalanie

Post autor: gregmotoe398 »

emmer pisze:z tego co kojarze to wtryskiwacze w tym momencie powinny być zamknięte, czyli "nic".
Zgadzam się. Nic nie pobiera bo i po co??
W drugim aucie mam instalację BRC i normalnie słychać jak wtryski "tykają" a jak zabieram nogę z gazu (czyli hamuję silnikiem) to jest cisza więc nie ma opcji żeby brał gaz a co dopiero powiedzieć o benzynie.
Może się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu... :pomysli
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Spalanie

Post autor: CrazyKetchup »

Przy hamowaniu silnikiem następuje odcięcie czy to na benzynie czy to na gazie. Oczywiście o ile jest poprawnie ustawiona instalacja, bo niektóre w skrajnie niekorzystych sytuacjach podpierają się benzyną, ewentualnie gazownik zrobił "sobie dobrze" (ale nie klientowi) i skorzystał np. z takiej opcji jak na zrzucie :
Obrazek

Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami :-<< .

ps. A co do ubywania PB to może być zupełnie proste wytłumaczenie - jest zimniej, dłużej jeździsz na PB.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Spalanie

Post autor: leszek1234 »

CrazyKetchup - :pivo za konkret :) .
A przy okazji może pokazałbyś , jak powinno być prawidłowo ustawione to co pokazałeś na zrzucie :ink
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Spalanie

Post autor: sylwek »

Sterowanie wtryskami LPG jest na podstawie sygnału wtrysków benzyny - jeśli nie pracują benzynowe - nie pracują LPG (cut-off, hamowanie silnikiem). Beznynki ubywa, bo pobierana jest tylko na ssaniu na zimnym i stąd odrobinę większe zużycie w stosunku do przejechanych km. Co do powyższego zrzutu - to w Stagu ustawiasz na pełny zakres poprawnej pracy silnika (jak na benzynie).
CrazyKetchup pisze:Działa ona tak że przy pewnych ustwionych obrotach następuje przełączenie się na PB bez wiedzy użytkownika - w mojej instalacji świeci się dalej wskaźnik że niby na LPG jesteśmy a wtryskiwacze benzynowe normalnie podają paliwo :( . Niektórzy gazownicy lubią tą opcję stosować jako lekarstwo na każdy problem z wolnymi obrotami
Wg instrukcji brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych" jest sygnalizowane diodą na przełączniku:
Instrukcja SEC ECO ATS v 1.1 pisze:*------Maksymalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe po osiągnięciu maksymalnych obrotów/min. Funkcja nie jest sygnalizowana na przełączniku
*------Minimalne obroty na gazie:
- opcja bardzo rzadko używana, pozwala przełączyć się na zasilanie benzynowe poniżej minimalnych obrotów/min. Dioda oznaczona G (pomarańczowa) na przełączniku gaśnie.
EDIT:
Dzisiaj sprawdziłem jak funkcja od minimalnych działa w rzeczywistości i okazało się że brak jest jakiejkolwiek sygnalizacji !
CrazyKetchup - miałeś rację - i znalazłeś buga w instrukcji firmowej :)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 18:01 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Spalanie

Post autor: CrazyKetchup »

sylwek pisze: Brak sygnalizacji - występuje tylko przy przekroczeniu wartości obrotów "maksymalnych". Powrót poniżej tej wartości uruchamia wtryski LPG. A przejście od "minimalnych" jest sygnalizowane pikiem i diodami na przełączniku. Nie da się tego stosować jako antidotum na problem z wolnymi obr. bo użytkownik widzi i słyszy co się dzieje :lacha
Sylwku tak mi się wydaje że po ustawieniu np. 800 obr moje auto przełącza się bez piknięcia z LPG na PB i jedynie podłączony laptop pokazuje które wtryskiwacze działają, oczywiście oprócz "cykania". Po dodaniu obr. praktycznie nie widać kiedy zaczynają wtryski LPG działać - kontrolka przez cały czas świeci na zielono LPG.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 7:45 przez CrazyKetchup, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ