Gdybym miał drugi raz montować tempomat to kupiłbym od emmer-a. Miałbym 100% pewności, że będą pasowały. Pokazane na zdjęciu są podobne, ale przy montażu liczy się każda 0,01 mm.bucu74 pisze:Poszukiwane konektory, piny http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f ... 04095.html" onclick="window.open(this.href);return false; czy tak wyglądają?
[ M ] Podłączenie tempomatu
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
niestety, żadne z nich nie wyglądają jak te we wtyczce w komorze silnika - oryginalne nie są idealnie prostokątne w przekroju, mają jeden narożnik inny (zagnieciony? nie wiem jak to nazwać), co wymusza ich prawidłowe włożenie do plastikowej obudowy wtyczki . Poza tym oryginalne są bardzo wąskie w przekroju (może 1x1?) a tu takich nie ma...
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
bucu - spoko. wezmę to co zostanie na zlot. ja tez najpierw kupiłem z allegro - niby do fiata a były za duże :(
- bucu74
- klubowicz
- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Miałem do Ciebie pisać na PW w tej sprawie.emmer pisze:bucu - spoko. wezmę to co zostanie na zlot. ja tez najpierw kupiłem z allegro - niby do fiata a były za duże :(
Przy okazji wchodzę do różnych hurtowni z listem gończym i pytam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 maja 2012, 17:06
- Przebieg: 75000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 1 raz
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dzięki koledze emmer mam już konektorki
A skoro coś już robię to lubię aby wyglądało jak najbardziej OK. Orientujecie się może, jakie kolory przewodów idą w oryginale do sterownika i BC? Czy są takie same jak w manetce? A jaka średnica 0.50, 0.75, 1.0 mm2?
Z góry dzięki za info:)

Z góry dzięki za info:)
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
jak wiesz, mwas był pionierem i to w sumie pytanie do niego, ale po co ci te kolory jak musisz położyć całkiem nowe kable? średnica? masz w konektorkach - daj podobne. nie muszą b yć identyczne
-- 11 cze 2013, o 18:00 --
dobra. sklecone na dobre. testy drogowe zaliczone. - dzięki Maciek
-- 11 cze 2013, o 18:00 --
dobra. sklecone na dobre. testy drogowe zaliczone. - dzięki Maciek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
W wolnych chwilach (w zasadzie to już miesiąc) montuję tempomat, wiązki na szczęście już mam, ale zrobiłem pomiary manetki, co się okazuje jeżeli podepnę pomarańczowy przewód manetki jako "zasilanie" to wychodzi na to, że na piny w sterowniku niezależnie czy manetka jest w pozycji ON czy OFF można podawać napięcie poprzez wciskanie RES, "+" czy "-", po prostu one i tak przewodzą. Powyższa sytuacja nie występuje w przypadku gdy jako zasilanie podepnę żółty wówczas reszta przycisków podaje sygnał tylko i wyłącznie gdy manetka jest w pozycji ON.
Tu mam pytanie do mwas-a czy z moją manetką jest coś nie tak i mam inaczej ułożone kolory, czy to normalne?
Wiem, że to nie będzie rzutować na działanie tempomatu, tylko nurtuje mnie czy musi być tam cały czas napięcie na tych stykach.
Tu mam pytanie do mwas-a czy z moją manetką jest coś nie tak i mam inaczej ułożone kolory, czy to normalne?
Wiem, że to nie będzie rzutować na działanie tempomatu, tylko nurtuje mnie czy musi być tam cały czas napięcie na tych stykach.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Napięcia tam być cały czas nie musi, ale wg oryginalnego schematu elektrycznego tak właśnie jest
Możesz spokojnie podpiąć po swojemu, też będzie działać 
Michał - fajnie, że się w końcu udało dopiąć sprawę do końca



Michał - fajnie, że się w końcu udało dopiąć sprawę do końca


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Nie jestem elektronikiem i nie bardzo znam się na tym co napisałeś. Wykonałem wszystko tak jak kazał mwas, czyli zasilanie do pomarańczowego i tempomat nie zadziała jak nie włączę go w pozycję ON. Naciskanie RES, czy + lub - pozostaje bez echa.slawek007 pisze: jeżeli podepnę pomarańczowy przewód manetki jako "zasilanie" to wychodzi na to, że na piny w sterowniku niezależnie czy manetka jest w pozycji ON czy OFF można podawać napięcie poprzez wciskanie RES, "+" czy "-", po prostu one i tak przewodzą. Powyższa sytuacja nie występuje w przypadku gdy jako zasilanie podepnę żółty wówczas reszta przycisków podaje sygnał tylko i wyłącznie gdy manetka jest w pozycji ON.
Wiem, że to nie będzie rzutować na działanie tempomatu, tylko nurtuje mnie czy musi być tam cały czas napięcie na tych stykach.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Wszystko się zgadza - działa tylko przy włączonej pozycji ON ponieważ komputer dostaje sygnał, że ma sterować tempomatem w momencie, kiedy dostaje zasilanie na odpowiedni pin, który zasilany jest właśnie z przełącznika ON. Kiedy jest w pozycji OFF, to zasilanie może spokojnie być podawane na pozostałe przyciski manetki, ale tempomat i tak nie zadziała, bo komputer ignoruje te sygnały - nie ma podanego napięcia na pin, który mówi o tym, że tempomat ma być włączonysmak56 pisze:Nie jestem elektronikiem i nie bardzo znam się na tym co napisałeś. Wykonałem wszystko tak jak kazał mwas, czyli zasilanie do pomarańczowego i tempomat nie zadziała jak nie włączę go w pozycję ON. Naciskanie RES, czy + lub - pozostaje bez echa.

Niezależnie od tego, podłączenie opisywane przez slawek007 również powinno działać tak, jak należy


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Ja codziennie korzystam z tempomatu i przeszkadza mi brak możliwości wyłączenia go na chwilę z zachowaniem nastawu prędkości. W innym aucie to mam i jest to praktyczne. Dla wyjaśnienia o co chodzi - np. przed zakrętem, bez widoczności, wyłączam tempomat, żeby auto nie ciągnęło , a po wyjściu z zakrętu wracam do tempomatu. Albo widzę, że doganiam inne auto i nie mogę chwilowo wyprzedzić. Teraz realizuję to krótko wciskając sprzęgło i auto zaczyna zwalniać. Potem daję RES i wracam do poprzedniej prędkości jazdy. Myślę o zrobieniu przycisku podłączonego w szereg z pedałem sprzęgła. Czy jest coś o czym nie pomyślałem?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No to przecież działa tak, jakbyś tego chciał ?
Ja osobiście delikatnie muskam pedał hamulca, zauważyłem, że sprzęgło trzeba ciut głębiej wcisnąć. Po muśnięciu hamulca, przycisk RES i auto prze do przodu aż miło, więc nie bardzo rozumiem problem 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Chyba Maciej nie o to chodzi. Czytałem ten post chyba z dziesięć razy i na początku też tak myślałem jak piszesz. Tu chodzi chyba o to, żeby nie dotykać sprzęgła ani hamulca, tylko wyłączyć tempomat i po ponownym załączeniu wrócić do poprzedniej prędkości przez RES. Tak ja to zrozumiałem. 

smak56
* * * *

* * * *