[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

bucu74 pisze:Poszukiwane konektory, piny http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f ... 04095.html" onclick="window.open(this.href);return false; czy tak wyglądają?
Gdybym miał drugi raz montować tempomat to kupiłbym od emmer-a. Miałbym 100% pewności, że będą pasowały. Pokazane na zdjęciu są podobne, ale przy montażu liczy się każda 0,01 mm.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

niestety, żadne z nich nie wyglądają jak te we wtyczce w komorze silnika - oryginalne nie są idealnie prostokątne w przekroju, mają jeden narożnik inny (zagnieciony? nie wiem jak to nazwać), co wymusza ich prawidłowe włożenie do plastikowej obudowy wtyczki . Poza tym oryginalne są bardzo wąskie w przekroju (może 1x1?) a tu takich nie ma...
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

bucu - spoko. wezmę to co zostanie na zlot. ja tez najpierw kupiłem z allegro - niby do fiata a były za duże :(
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: bucu74 »

emmer pisze:bucu - spoko. wezmę to co zostanie na zlot. ja tez najpierw kupiłem z allegro - niby do fiata a były za duże :(
Miałem do Ciebie pisać na PW w tej sprawie.
Przy okazji wchodzę do różnych hurtowni z listem gończym i pytam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dektom
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 05 maja 2012, 17:06
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: dektom »

Dzięki koledze emmer mam już konektorki :pivo A skoro coś już robię to lubię aby wyglądało jak najbardziej OK. Orientujecie się może, jakie kolory przewodów idą w oryginale do sterownika i BC? Czy są takie same jak w manetce? A jaka średnica 0.50, 0.75, 1.0 mm2?

Z góry dzięki za info:)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

jak wiesz, mwas był pionierem i to w sumie pytanie do niego, ale po co ci te kolory jak musisz położyć całkiem nowe kable? średnica? masz w konektorkach - daj podobne. nie muszą b yć identyczne

-- 11 cze 2013, o 18:00 --

dobra. sklecone na dobre. testy drogowe zaliczone. - dzięki Maciek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: slawek007 »

W wolnych chwilach (w zasadzie to już miesiąc) montuję tempomat, wiązki na szczęście już mam, ale zrobiłem pomiary manetki, co się okazuje jeżeli podepnę pomarańczowy przewód manetki jako "zasilanie" to wychodzi na to, że na piny w sterowniku niezależnie czy manetka jest w pozycji ON czy OFF można podawać napięcie poprzez wciskanie RES, "+" czy "-", po prostu one i tak przewodzą. Powyższa sytuacja nie występuje w przypadku gdy jako zasilanie podepnę żółty wówczas reszta przycisków podaje sygnał tylko i wyłącznie gdy manetka jest w pozycji ON.
Tu mam pytanie do mwas-a czy z moją manetką jest coś nie tak i mam inaczej ułożone kolory, czy to normalne?
Wiem, że to nie będzie rzutować na działanie tempomatu, tylko nurtuje mnie czy musi być tam cały czas napięcie na tych stykach.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Napięcia tam być cały czas nie musi, ale wg oryginalnego schematu elektrycznego tak właśnie jest :ink Możesz spokojnie podpiąć po swojemu, też będzie działać :ok)
Michał - fajnie, że się w końcu udało dopiąć sprawę do końca :ink :pivo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

no i "witaminka" zadziałała
:)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

slawek007 pisze: jeżeli podepnę pomarańczowy przewód manetki jako "zasilanie" to wychodzi na to, że na piny w sterowniku niezależnie czy manetka jest w pozycji ON czy OFF można podawać napięcie poprzez wciskanie RES, "+" czy "-", po prostu one i tak przewodzą. Powyższa sytuacja nie występuje w przypadku gdy jako zasilanie podepnę żółty wówczas reszta przycisków podaje sygnał tylko i wyłącznie gdy manetka jest w pozycji ON.

Wiem, że to nie będzie rzutować na działanie tempomatu, tylko nurtuje mnie czy musi być tam cały czas napięcie na tych stykach.
Nie jestem elektronikiem i nie bardzo znam się na tym co napisałeś. Wykonałem wszystko tak jak kazał mwas, czyli zasilanie do pomarańczowego i tempomat nie zadziała jak nie włączę go w pozycję ON. Naciskanie RES, czy + lub - pozostaje bez echa.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

smak56 pisze:Nie jestem elektronikiem i nie bardzo znam się na tym co napisałeś. Wykonałem wszystko tak jak kazał mwas, czyli zasilanie do pomarańczowego i tempomat nie zadziała jak nie włączę go w pozycję ON. Naciskanie RES, czy + lub - pozostaje bez echa.
Wszystko się zgadza - działa tylko przy włączonej pozycji ON ponieważ komputer dostaje sygnał, że ma sterować tempomatem w momencie, kiedy dostaje zasilanie na odpowiedni pin, który zasilany jest właśnie z przełącznika ON. Kiedy jest w pozycji OFF, to zasilanie może spokojnie być podawane na pozostałe przyciski manetki, ale tempomat i tak nie zadziała, bo komputer ignoruje te sygnały - nie ma podanego napięcia na pin, który mówi o tym, że tempomat ma być włączony :ink
Niezależnie od tego, podłączenie opisywane przez slawek007 również powinno działać tak, jak należy :ink Zmienia się jedynie sposób podłączenia, realizacja wszystkich funkcji przy włączonym tempomacie (manetka na ON) będzie w pełni zachowana :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

Dzięki za wyjaśnienie :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Ja codziennie korzystam z tempomatu i przeszkadza mi brak możliwości wyłączenia go na chwilę z zachowaniem nastawu prędkości. W innym aucie to mam i jest to praktyczne. Dla wyjaśnienia o co chodzi - np. przed zakrętem, bez widoczności, wyłączam tempomat, żeby auto nie ciągnęło , a po wyjściu z zakrętu wracam do tempomatu. Albo widzę, że doganiam inne auto i nie mogę chwilowo wyprzedzić. Teraz realizuję to krótko wciskając sprzęgło i auto zaczyna zwalniać. Potem daję RES i wracam do poprzedniej prędkości jazdy. Myślę o zrobieniu przycisku podłączonego w szereg z pedałem sprzęgła. Czy jest coś o czym nie pomyślałem?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

No to przecież działa tak, jakbyś tego chciał ? :pomysli Ja osobiście delikatnie muskam pedał hamulca, zauważyłem, że sprzęgło trzeba ciut głębiej wcisnąć. Po muśnięciu hamulca, przycisk RES i auto prze do przodu aż miło, więc nie bardzo rozumiem problem :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

Chyba Maciej nie o to chodzi. Czytałem ten post chyba z dziesięć razy i na początku też tak myślałem jak piszesz. Tu chodzi chyba o to, żeby nie dotykać sprzęgła ani hamulca, tylko wyłączyć tempomat i po ponownym załączeniu wrócić do poprzedniej prędkości przez RES. Tak ja to zrozumiałem. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ