
Chcę zimniej w mojej lince!
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Uważałbym na takie włączanie klimy. Mam kilku znajomych, którym w ten sposób pękły szyby.pawel-a2 pisze:ja również nie narzekam na klimę. Gdy wsiadam do rozgrzanego auta puszczam klimkę na szybę przednią
Poza tym zamontowałem termometr wewnętrzny i przy temperaturze zewnętrznej około 30 C, wewnątrz jest ponad 50 C. Schłodzenie do temperatury znośnej tj. około 22-25 C zajmuje około 15-20 km. Tak więc w normalnych (miejskich) warunkach trudno jest być zadowolonym ze sprawności naszej klimy.
smak56
* * * *

* * * *
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Tomek, czy dalej u Ciebie przyciemnianie szyb kosztuje 300 zł jak kiedyś mówiłeś bo tu w stolicy poniżej 500 zł nie chcą zejść a do Radomia jest 100 - ka więc i tak by się opłaciło ...... 

Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 20:56 przez daro70, łącznie zmieniany 1 raz.

- Otomek
- klubowicz
- Posty: 155
- Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: R6 2,8 184KM
- Rocznik: 1985
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 9 razy
Kiedyś znajomy od klim tłumaczył mi, jak chciałem w autokarze założyć dmuchawy o większym wydatku na godzinę, że wtedy może wręcz spaść wydajność chłodzenia.helletic pisze:zauważyłem, że lepiej chłodzi na 2 niż na wyższym biegu![]()
Powietrze przepływając przez parownik odbiera z niego zimno i oddaje je w chłodzonym pomieszczeniu. Jeśli przepływ powietrza przez parownik jest zbyt szybki, to nie jest ono w stanie tak szybko, mocno się schłodzić i w rezultacie wydajność chłodzenia nam spada.
Myślę, że w tym przypadku może być analogicznie.

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Przytaczając jeden ze fragmentów skeczów Kabaretu Dudek powiem tylko, że "ten pan ma rację"Otomek pisze:Kiedyś znajomy od klim tłumaczył mi, jak chciałem w autokarze założyć dmuchawy o większym wydatku na godzinę, że wtedy może wręcz spaść wydajność chłodzenia.helletic pisze:zauważyłem, że lepiej chłodzi na 2 niż na wyższym biegu![]()
Powietrze przepływając przez parownik odbiera z niego zimno i oddaje je w chłodzonym pomieszczeniu. Jeśli przepływ powietrza przez parownik jest zbyt szybki, to nie jest ono w stanie tak szybko, mocno się schłodzić i w rezultacie wydajność chłodzenia nam spada.
Myślę, że w tym przypadku może być analogicznie.

- flodzik
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
- Przebieg: 55500
- Silnik: 1,4 16v T-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Orzesze
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Co do klimy to jest zauważalny objaw; mianowicie jeżdżąc na niskich obrotach silnika klima chłodzi jako tako, a podwyższenie obrotów znacznie pobudza klimę do działania
Kierowcy jeżdżący większość trasy w mieście, są skazani na dodatkowe nagrzewanie się "kiepsko izolowanej" karoserii podczas korków czy postoju na światłach, co w znacznym stopniu zmniejsza efektywność klimy.

Kierowcy jeżdżący większość trasy w mieście, są skazani na dodatkowe nagrzewanie się "kiepsko izolowanej" karoserii podczas korków czy postoju na światłach, co w znacznym stopniu zmniejsza efektywność klimy.
