Krzywe koło kierownicy
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
mwas, podstawowe ustawienie kół masz w instrukcji obsługi str.206 "ustawienie kół". Zbieżność kół przednich 0,3 +- 1 mm, zbieżność kół tylnych 1,7 +- 0,5 mm. mireks ma dodatkowe dotyczące kątów pochylenia itd. Ale z podstawowymi danymi jak nie było dzwona powinno wystarczyć. Ja swoim mechanikom tak podałem /nie wiedzieli jakie nastawy/ i po ustawieniu jest OK.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
smak56, dzięki !
Nawet nie zwróciłem na to uwagi w instrukcji obsługi ! Heh... człowiek się uczy całe życie
Dzwona na szczęście nie było, więc mam nadzieję, że te parametry wystarczą, zwłaszcza, że nigdy nie miałem problemu ze złymi kątami nachylenia kół itp.


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 gru 2011, 16:59
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8v 77km
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Skoczów
Witam wszystkich:)
Ja mam podobny problem.Mianowicie po wymianie zimowych opon na letnie zaczęło mi Linke ściągać w prawo.Pojechałem na diagnostykę i po wnikliwych testach nic nie wykazało.Wszystko z zawieszeniem w porządku.Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie i troszkę ściąganie ustało w prawo,za to zaczęło mnie czasem w lewo ściągać :D
Dodam że w prawo ściąga mnie nadal czasem.Facet co mi opony zakładał powiedział mi że mogę być zmuszony wymienić opony na nowe(te mam od nowości czyli od 2008 roku)lub zajść sobie zbieżność jeszcze ustawić,ale nie gwarantuje mi że będzie dobrze.
Sam nie wiem co to może być.
Ja mam podobny problem.Mianowicie po wymianie zimowych opon na letnie zaczęło mi Linke ściągać w prawo.Pojechałem na diagnostykę i po wnikliwych testach nic nie wykazało.Wszystko z zawieszeniem w porządku.Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie i troszkę ściąganie ustało w prawo,za to zaczęło mnie czasem w lewo ściągać :D
Dodam że w prawo ściąga mnie nadal czasem.Facet co mi opony zakładał powiedział mi że mogę być zmuszony wymienić opony na nowe(te mam od nowości czyli od 2008 roku)lub zajść sobie zbieżność jeszcze ustawić,ale nie gwarantuje mi że będzie dobrze.
Sam nie wiem co to może być.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
mwasmwas pisze:No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASOmireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.
No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum...mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie
Link do wiadomości.
Kolumna "Początkowe", to pomiar wykonany u mnie.
Kolumna "Specyfikacja", to zakres tolerancji.
Kolumna "Końcowe", to nastawy po regulacji zbieżności.
Mając te dane fachowiec od geometrii nadwozia powinien ustawić Ci prawidłowo zbieżność i kąty nachylenia kół.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Oby jak najrzadziej się przydawała ta porada. W każdym razie nieświadomy fachman przy Linei polegnie, bo ona ma zbyt wąskie widełki prawidłowych nastawów i jeśli się je przekroczy, to później auto zaczyna świrować na drodze. Albo jest zbyt nerwowa w prowadzeniu, albo ściąga na którąś stronę, albo byle nierówność jest w stanie ją wybić z prostego toru jazdy. TTTMmwas pisze:mireks, dzięki !Na pewno się przyda, jak nie mi, to komu innemu

-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Zamieniłaś jak napisałeś opony, czy koła? Jeżeli opony to czy wulkanizator założył je zgodnie z dotychczasowym kierunkiem toczenia? Jeżeli koła to będzie oznaczało, że po zmianie jadą "pod włos". Niewłaściwe założenie opon lub kół może robić to co piszesz. Mieliśmy na forum przykłady złego ustawiania zbieżności, a o wyważaniu kół już nie wspomnę.bmicza pisze:Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
No i jestem po zbieżności
Okazało się, że nie potrzebowałem żadnych parametrów, wszystko mieli w komputerze. Zbieżność ustawiana na maszynie HUNTER, poszło gładziutko a mój mechanik nie miał żadnego problemu z ustawieniami. Wyszło na to, że prawe koło nie trzymało parametrów - było delikatnie przestawione w prawą stronę, co tłumaczy lekkie wychylenie koła kierownicy w lewą stronę
Po ustawieniu wszystko wróciło do normy - Linka jeździ prosto 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
bmicza, przy stanie naszych dróg tak na prawdę zbieżnośc powinno się sprawdzać co jakiś czas - tak kontrolnie. U mnie ostatnim razem ustawiane było 3 lata temu. Dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać, że nasze Linki mają dość delikatny układ i dość małe tolerancje ustawu zbieżnośći, więc gorąco Ci polecam sprawdzenie 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- flodzik
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
- Przebieg: 55500
- Silnik: 1,4 16v T-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Orzesze
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
U mnie również od nowości linka ściąga w prawo, po kupnie drugiego kompletu felg na zimowe opony i wymianie, problem ustał.
Czyli w na oryginalnych kołach z oponami letnimi "kierownica krzywo auto ściąga"
Na kołach z oponą zimową "kierownica prosto auto jedzie prosto"
A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???
Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.

Czyli w na oryginalnych kołach z oponami letnimi "kierownica krzywo auto ściąga"

Na kołach z oponą zimową "kierownica prosto auto jedzie prosto"

A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???
Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.