Krzywe koło kierownicy

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mwas, podstawowe ustawienie kół masz w instrukcji obsługi str.206 "ustawienie kół". Zbieżność kół przednich 0,3 +- 1 mm, zbieżność kół tylnych 1,7 +- 0,5 mm. mireks ma dodatkowe dotyczące kątów pochylenia itd. Ale z podstawowymi danymi jak nie było dzwona powinno wystarczyć. Ja swoim mechanikom tak podałem /nie wiedzieli jakie nastawy/ i po ustawieniu jest OK.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

smak56, dzięki ! :pivo Nawet nie zwróciłem na to uwagi w instrukcji obsługi ! Heh... człowiek się uczy całe życie :ink Dzwona na szczęście nie było, więc mam nadzieję, że te parametry wystarczą, zwłaszcza, że nigdy nie miałem problemu ze złymi kątami nachylenia kół itp.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
bmicza
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2011, 16:59
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8v 77km
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: bmicza »

Witam wszystkich:)
Ja mam podobny problem.Mianowicie po wymianie zimowych opon na letnie zaczęło mi Linke ściągać w prawo.Pojechałem na diagnostykę i po wnikliwych testach nic nie wykazało.Wszystko z zawieszeniem w porządku.Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie i troszkę ściąganie ustało w prawo,za to zaczęło mnie czasem w lewo ściągać :D
Dodam że w prawo ściąga mnie nadal czasem.Facet co mi opony zakładał powiedział mi że mogę być zmuszony wymienić opony na nowe(te mam od nowości czyli od 2008 roku)lub zajść sobie zbieżność jeszcze ustawić,ale nie gwarantuje mi że będzie dobrze.
Sam nie wiem co to może być.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

bmicza jesteś od grudnia 2011 a jeszcze się nie przywitałeś :?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:
mireks pisze:mwas, normalny warsztat poradzi sobie ze zbieżnością w Linei pod warunkiem dysponowania zaleceniami Fiata.
No i właśnie pytanie, czy takowymi będą dysponowali. Najwyżej, jak się okaże, że sobie nie poradzą, to zawitam w ASO :ink
mireks pisze:Mam gdzieś w domu skan nastaw fabrycznych gdy sam przerabiałem ten temat. Zawiesiłem ten skan w którymś z wątków tylko nie pamiętam gdzie :bezzdania
No fajnie byłoby mieć coś takiego, ale również nie mogę tego namierzyć na forum... :oj
mwas
Link do wiadomości.
Kolumna "Początkowe", to pomiar wykonany u mnie.
Kolumna "Specyfikacja", to zakres tolerancji.
Kolumna "Końcowe", to nastawy po regulacji zbieżności.

Mając te dane fachowiec od geometrii nadwozia powinien ustawić Ci prawidłowo zbieżność i kąty nachylenia kół.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mireks, dzięki ! :pivo Na pewno się przyda, jak nie mi, to komu innemu :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:mireks, dzięki ! :pivo Na pewno się przyda, jak nie mi, to komu innemu :ink
Oby jak najrzadziej się przydawała ta porada. W każdym razie nieświadomy fachman przy Linei polegnie, bo ona ma zbyt wąskie widełki prawidłowych nastawów i jeśli się je przekroczy, to później auto zaczyna świrować na drodze. Albo jest zbyt nerwowa w prowadzeniu, albo ściąga na którąś stronę, albo byle nierówność jest w stanie ją wybić z prostego toru jazdy. TTTM :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

bmicza pisze:Potem wymieniłem sobie opony z lewej na prawą i odwrotnie
Zamieniłaś jak napisałeś opony, czy koła? Jeżeli opony to czy wulkanizator założył je zgodnie z dotychczasowym kierunkiem toczenia? Jeżeli koła to będzie oznaczało, że po zmianie jadą "pod włos". Niewłaściwe założenie opon lub kół może robić to co piszesz. Mieliśmy na forum przykłady złego ustawiania zbieżności, a o wyważaniu kół już nie wspomnę.
smak56
* * * *
Obrazek
bmicza
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2011, 16:59
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8v 77km
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: bmicza »

Koła miałem na myśli,że mi zamienił :D mój błąd.a ustawione są dobrze,do kierunku jazdy i troszkę jakby przestało ją znosić ostatnio.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

No i jestem po zbieżności :luzak Okazało się, że nie potrzebowałem żadnych parametrów, wszystko mieli w komputerze. Zbieżność ustawiana na maszynie HUNTER, poszło gładziutko a mój mechanik nie miał żadnego problemu z ustawieniami. Wyszło na to, że prawe koło nie trzymało parametrów - było delikatnie przestawione w prawą stronę, co tłumaczy lekkie wychylenie koła kierownicy w lewą stronę :ink Po ustawieniu wszystko wróciło do normy - Linka jeździ prosto :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
bmicza
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2011, 16:59
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8v 77km
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: bmicza »

mwas, mówisz,że ustawienie zbieżności Ci pomogło?Może i ja się omówię na zbieżność,bo jednak troszkę jeszcze mnie zbiera na boczki.Minimalnie może,ale zawsze coś.A na zimowych oponach tego nie miałem :bezzdania
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

bmicza, przy stanie naszych dróg tak na prawdę zbieżnośc powinno się sprawdzać co jakiś czas - tak kontrolnie. U mnie ostatnim razem ustawiane było 3 lata temu. Dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać, że nasze Linki mają dość delikatny układ i dość małe tolerancje ustawu zbieżnośći, więc gorąco Ci polecam sprawdzenie :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
bmicza
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2011, 16:59
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8v 77km
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: bmicza »

No w mojej podobno nie było od nowości ustawiane nic ze zbieżnością :) Więc tym bardziej się wybiorę niebawem na ustawianie.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Skoro od nowości nie było sprawdzane, to faktycznie warto się wybrać na kontrolę.
Awatar użytkownika
flodzik
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
Przebieg: 55500
Silnik: 1,4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Orzesze
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: flodzik »

U mnie również od nowości linka ściąga w prawo, po kupnie drugiego kompletu felg na zimowe opony i wymianie, problem ustał. :lacha
Czyli w na oryginalnych kołach z oponami letnimi "kierownica krzywo auto ściąga" :smutny
Na kołach z oponą zimową "kierownica prosto auto jedzie prosto" :ink

A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ