Zima Zima
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
ale nie w tym przypadku, bo np jest tak. wsiadam rano do samochodu lewarek ledwo co się buja, jak sie chwile rozgrzeje i nim poruszam to jest ok. jadę dalej 150 km w mrozie - 11 dojeżdżam do świateł i znowu to samo. to chyba gestniejacy olej raczej odpada. musze podjecjać na kanał i onlukać od spodu co tam moze byc przy lewarku
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Nie, w tym przypadku rzeczywiście to wygląda na to, że z linkami coś może być nie tak, olej nawet jak jest zimny, to nie powinien gęstnieć aż do tego stopnia, żeby nie można było lewarkiem ruszyćemmer pisze:ale nie w tym przypadku, bo np jest tak. wsiadam rano do samochodu lewarek ledwo co się buja, jak sie chwile rozgrzeje i nim poruszam to jest ok. jadę dalej 150 km w mrozie - 11 dojeżdżam do świateł i znowu to samo. to chyba gestniejacy olej raczej odpada. musze podjecjać na kanał i onlukać od spodu co tam moze byc przy lewarku

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Z okazji nadejścia prawdziwej zimy i niskich temperatur (czyli prawidłowych) zauważyłem co następuje: komunikat awaria airbaga (ale to już było) i coś nowego, jak ktoś grywa w sieciówki to zna określenie lagi, u mnie tak jest z kierunkowskazami i wycieraczkami, od ruszenia dźwignią do wykonania "usługi" mija nawet 2 sekundy. Jak się rozgrzeje to już ok, ale na początku jest to wkurzające.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
To nie jest nic nowego, mam tak od nowości przy siarczystych mrozachcoś nowego, jak ktoś grywa w sieciówki to zna określenie lagi, u mnie tak jest z kierunkowskazami i wycieraczkami, od ruszenia dźwignią do wykonania "usługi" mija nawet 2 sekundy. Jak się rozgrzeje to już ok, ale na początku jest to wkurzające.


Jak się troszkę zagrzeje wszystko wraca do normy
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Moja Linea dzielnie garażuje pod chmurką. W tym momencie na termometrze jest -23 autko odpala od pierwszego ale widać że minusowa temperatura zaczyna dawać we w znaki, żadnych dziwnych komunikatów na wyświetlaczu ale już drążek zmiany biegów dzisiaj ciężej zaczął chodzić do puki Linka się nierozgorzała olej musiał nieźle zgęstnieć i ciut ciężej pedały zaczęły chodzić ale nie tak Ciężko jak to Michał porównał do Ciągnika 

Sympatyk forum :-)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Wszystko co opisujecie, to standardowe zachowanie naszych bolidów przy takich temperaturach
Obserwuję to co zimę
I ciężej pracująca skrzynia biegów, i ciut ciężej pracujące pedały, i "lagi" kierunkowskazów, i czasem wyskakujący błąd na kokpicie przy odpalaniu, o ciekawych efektach wizualnych na wyświetlaczach LCD (komp i radio) nie wspomnę
Ostatnio nawet przy odpalaniu wywalił mi komunikat o koniecznym uzupełnieniu paliwa, pomimo, że bak był pełny
Z otwieraniem bagażnika do tej pory myślałem, że w ogóle czasem odmawia posłuszeństwa, ale nie wpadłem na to, żeby przycisk przytrzymać kilka sekund
Przy najbliższej okazji też to przećwiczę 






Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Dzisiaj rano -23 i rozrusznik już bardzo słabiutko zakręcił ale odpalił i na razie żadne komunikaty się nie wyświetlały. Zobaczymy jutro rano bo ponoć mają być jeszcze większe mrozy. Odnośnie innych znaków mrozu to miałem to samo, pedały ciężej chodziły, drążek zmiany biegów ciężej chodził no i te kierunkowskazy to trochę wkurzające bo czasem zaczną mrugać jak już wykonam manewr.pawe1_c pisze:Moja Linea dzielnie garażuje pod chmurką. W tym momencie na termometrze jest -23 autko odpala od pierwszego ale widać że minusowa temperatura zaczyna dawać we w znaki, żadnych dziwnych komunikatów na wyświetlaczu ale już drążek zmiany biegów dzisiaj ciężej zaczął chodzić do puki Linka się nierozgorzała olej musiał nieźle zgęstnieć i ciut ciężej pedały zaczęły chodzić
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1,3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Od ubiegłego tygodnia nie korzystałem z samochodu, wczoraj próbowałem zapalić, ale się nie udało, rozrusznik kręcił ale słabo i w końcu zarżnąłem akumulator. Po całej nocy ładowania akumulatora próbowałem dzisiaj odpalić. Rozrusznik kręcił dobrze, ale samochód nie odpalił. Po wielu próbach w końcu rozładowałem akumulator. Diesel kilkakrotnie kichnął, prychnął, ale nie zaskoczył. Nadmieniam, że samochodzik stoi pod chmurką. Nie mam doświadczenia z dieslami. Przed mrozami sprawdzałem świece żarowe, są sprawne. Samochód kupiłem w październiku, nie wymieniłem filtra paliwa. Jakieś sugestie co może być przyczyną moich problemów
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
salata102, diesel, którego trzymasz "pod chmurką" przez ładnych kilka dni, przy takich mrozach jak teraz to się nie dziwię, że nie chce odpalić. Filtr paliwa to jedno, pytanie jak z jakością paliwa, które masz w baku. Niestety, pomimo "uszlachetniania" paliwa przez koncerny obawiam się, że po dłuższym pobycie na takich mrozach i tak może się z niego wytrącić parafina. Znawcą tematu diesla nie jestem, ale na chłopski rozum powinno pomóc ocieplenie klimatu 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- SZAMAN
- klubowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1,4 T-Jet 16v
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
witam.
U mnie z rocznym T-Jetem bez problemu bzyk i już można jechać.
Przekaże z doświadczenia jak zabezpieczać przednia szybę przeciw mrozom; kładę karton wielkości mniej więcej szyby podwiązuje sznurkiem do lusterek, zeby wiaterek nie zdmuchnął i każdego ranka szybka czyściutka bez skrobania.Ewentualnie boczne tylko do smyrniecia.polecam i pozdrawiam.
U mnie z rocznym T-Jetem bez problemu bzyk i już można jechać.
Przekaże z doświadczenia jak zabezpieczać przednia szybę przeciw mrozom; kładę karton wielkości mniej więcej szyby podwiązuje sznurkiem do lusterek, zeby wiaterek nie zdmuchnął i każdego ranka szybka czyściutka bez skrobania.Ewentualnie boczne tylko do smyrniecia.polecam i pozdrawiam.
szaman