Zima Zima

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ale nie w tym przypadku, bo np jest tak. wsiadam rano do samochodu lewarek ledwo co się buja, jak sie chwile rozgrzeje i nim poruszam to jest ok. jadę dalej 150 km w mrozie - 11 dojeżdżam do świateł i znowu to samo. to chyba gestniejacy olej raczej odpada. musze podjecjać na kanał i onlukać od spodu co tam moze byc przy lewarku
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

emmer pisze:ale nie w tym przypadku, bo np jest tak. wsiadam rano do samochodu lewarek ledwo co się buja, jak sie chwile rozgrzeje i nim poruszam to jest ok. jadę dalej 150 km w mrozie - 11 dojeżdżam do świateł i znowu to samo. to chyba gestniejacy olej raczej odpada. musze podjecjać na kanał i onlukać od spodu co tam moze byc przy lewarku
Nie, w tym przypadku rzeczywiście to wygląda na to, że z linkami coś może być nie tak, olej nawet jak jest zimny, to nie powinien gęstnieć aż do tego stopnia, żeby nie można było lewarkiem ruszyć :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

No tak, to w takim przypadku to jednak nie olej

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 14:37 ]
Może po Twoich powodziowych manewrach woda się dostała do linek od biegów :pomysli
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ale woda przy takiej temperaturze wydechy by raczej odparowała. podejrzewam że smarknął tam jakiś smar albo silikon czu cos podobnego
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Z okazji nadejścia prawdziwej zimy i niskich temperatur (czyli prawidłowych) zauważyłem co następuje: komunikat awaria airbaga (ale to już było) i coś nowego, jak ktoś grywa w sieciówki to zna określenie lagi, u mnie tak jest z kierunkowskazami i wycieraczkami, od ruszenia dźwignią do wykonania "usługi" mija nawet 2 sekundy. Jak się rozgrzeje to już ok, ale na początku jest to wkurzające.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

coś nowego, jak ktoś grywa w sieciówki to zna określenie lagi, u mnie tak jest z kierunkowskazami i wycieraczkami, od ruszenia dźwignią do wykonania "usługi" mija nawet 2 sekundy. Jak się rozgrzeje to już ok, ale na początku jest to wkurzające.
To nie jest nic nowego, mam tak od nowości przy siarczystych mrozach :ink TTTM :ink
Jak się troszkę zagrzeje wszystko wraca do normy
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Dokładnie - z otwieraniem klapy bagażnika z guzika w samochodzie jest to samo - trzeba przytrzymać 1-2sec żeby zadziałał.
No i w zegarze jakby czas spowalnia - Einstein miał rację "wszystko jest względne" :ryczy
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Moja Linea dzielnie garażuje pod chmurką. W tym momencie na termometrze jest -23 autko odpala od pierwszego ale widać że minusowa temperatura zaczyna dawać we w znaki, żadnych dziwnych komunikatów na wyświetlaczu ale już drążek zmiany biegów dzisiaj ciężej zaczął chodzić do puki Linka się nierozgorzała olej musiał nieźle zgęstnieć i ciut ciężej pedały zaczęły chodzić ale nie tak Ciężko jak to Michał porównał do Ciągnika :ink
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Wszystko co opisujecie, to standardowe zachowanie naszych bolidów przy takich temperaturach :luzak Obserwuję to co zimę :lacha I ciężej pracująca skrzynia biegów, i ciut ciężej pracujące pedały, i "lagi" kierunkowskazów, i czasem wyskakujący błąd na kokpicie przy odpalaniu, o ciekawych efektach wizualnych na wyświetlaczach LCD (komp i radio) nie wspomnę :lacha Ostatnio nawet przy odpalaniu wywalił mi komunikat o koniecznym uzupełnieniu paliwa, pomimo, że bak był pełny :lacha Z otwieraniem bagażnika do tej pory myślałem, że w ogóle czasem odmawia posłuszeństwa, ale nie wpadłem na to, żeby przycisk przytrzymać kilka sekund :lacha Przy najbliższej okazji też to przećwiczę :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

pawe1_c pisze:Moja Linea dzielnie garażuje pod chmurką. W tym momencie na termometrze jest -23 autko odpala od pierwszego ale widać że minusowa temperatura zaczyna dawać we w znaki, żadnych dziwnych komunikatów na wyświetlaczu ale już drążek zmiany biegów dzisiaj ciężej zaczął chodzić do puki Linka się nierozgorzała olej musiał nieźle zgęstnieć i ciut ciężej pedały zaczęły chodzić
Dzisiaj rano -23 i rozrusznik już bardzo słabiutko zakręcił ale odpalił i na razie żadne komunikaty się nie wyświetlały. Zobaczymy jutro rano bo ponoć mają być jeszcze większe mrozy. Odnośnie innych znaków mrozu to miałem to samo, pedały ciężej chodziły, drążek zmiany biegów ciężej chodził no i te kierunkowskazy to trochę wkurzające bo czasem zaczną mrugać jak już wykonam manewr.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
salata102
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
Przebieg: 86000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: salata102 »

Od ubiegłego tygodnia nie korzystałem z samochodu, wczoraj próbowałem zapalić, ale się nie udało, rozrusznik kręcił ale słabo i w końcu zarżnąłem akumulator. Po całej nocy ładowania akumulatora próbowałem dzisiaj odpalić. Rozrusznik kręcił dobrze, ale samochód nie odpalił. Po wielu próbach w końcu rozładowałem akumulator. Diesel kilkakrotnie kichnął, prychnął, ale nie zaskoczył. Nadmieniam, że samochodzik stoi pod chmurką. Nie mam doświadczenia z dieslami. Przed mrozami sprawdzałem świece żarowe, są sprawne. Samochód kupiłem w październiku, nie wymieniłem filtra paliwa. Jakieś sugestie co może być przyczyną moich problemów
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

salata102, diesel, którego trzymasz "pod chmurką" przez ładnych kilka dni, przy takich mrozach jak teraz to się nie dziwię, że nie chce odpalić. Filtr paliwa to jedno, pytanie jak z jakością paliwa, które masz w baku. Niestety, pomimo "uszlachetniania" paliwa przez koncerny obawiam się, że po dłuższym pobycie na takich mrozach i tak może się z niego wytrącić parafina. Znawcą tematu diesla nie jestem, ale na chłopski rozum powinno pomóc ocieplenie klimatu :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

witam.
U mnie z rocznym T-Jetem bez problemu bzyk i już można jechać.
Przekaże z doświadczenia jak zabezpieczać przednia szybę przeciw mrozom; kładę karton wielkości mniej więcej szyby podwiązuje sznurkiem do lusterek, zeby wiaterek nie zdmuchnął i każdego ranka szybka czyściutka bez skrobania.Ewentualnie boczne tylko do smyrniecia.polecam i pozdrawiam.
szaman
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Z cyklu zimowe temperatury... brr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Raczej na pewno paliwo wytrąciła się parafina i kasza w zbiorniku raczej czekać aż mróz puści
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ