[Inne] Olej

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

duskap, nie twierdzę że nie, pytam się tylko jak się on zachowuje, w sensie czy silnik bierze go więcej niż Selenii. Miałem tak z Castroll'em Magnatec'iem - okazało się, że silnik JARAŁ go ze 2 razy więcej jak Selenii ! Tym razem stwierdziłem, że spróbuję Valovilne'a, ale pytam się również o doświadczenia innych z różnymi markami, coby mieć wiedzę na przyszłość :ink Zależy mi na opiniach osób z takimi samymi silnikami, jak mój, bo to one mają tendencję do brania oliwy :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zdechlak
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:50
Przebieg: 95000
Silnik: 1,3 M-jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kozy

Post autor: zdechlak »

ok silniczek zalany - SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 operacja trwała 20 minut i kosztowała mnie 175zł razem z filtrem :) a w ASO chcieli 240 i dopiero w poniedziałek...
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

hmm... nie zaniska ta górna granica lepkości?
W stresie chyba może dojść do zerwania filmu na metalowych elementach ciernych, a to nie będzie dobre dla trwałości motorka.

Ja to już lekko zgłupiałem z tymi olejami.
Kiedyś w mjetach niby obowiązkowo lali 5W40 selenię.
Ja przy pierwszej wymianie zrezygnowałem z niej.
Od wtedy latam na mobilu.
Zlewam też fiatowskie interwały między wymianami i wybrałem 1/2 ich dystansu.
Jak wprowadzili ten kolejny ecowynalazek DPF, to fiat zalecił dla tych modeli górną granicę oleju do 30, to zadzwoniłem wtedy do nich.
Odpowiedzieli mi na okrągło o wymaganiach konieczności zachowania wymogów niskopopiołowości w modelach z dpf i takie tam.
Powiedzieli, że na cały problem telefonicznie odpowie mi miejscowy serwis.
Gdy potem zadzwonił do mnie jakiś magik zapytałem się go co i jak.
Wtedy usłyszałem zapytanie co ja leję?
Odpowiedziałem jemu, że longlife 0W40.
Gościu siedział chyba przy kompie, bo potwierdził, że tak jest w historii serwisowania auta.
Powiedział, że to też dobry olej i najlepiej abym jednak przy nim pozostał.
Nie wgłębił się jednak dlaczego.
Ja, zdegustowany, nawet nie naciskałem go.
Ten FAP i serwis to działa wedle zasady dla każdego coś miłego, lejesz kujawski jest ok., lejesz lniany też jest ok.
Jakby co, to zawsze klient zapłaci.
Tomek
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

mwas pisze:bo to one mają tendencję do brania oliwy
Nie zauważyłem.
Tak naprawdę znaczenie ma klasa jakosciowa i lepkościowa (wymagana przez producenta samochodu) a nie marka producenta. Ja wyp...łem selenię po 5 tys km i serwis nawet nie sapnął.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

No ja się Selenii pozbyłem się rok temu, tylko że, tak jak pisałem, Castrola silnik pobierał znacznie więcej jak Selenii. Wlałem oczywiście olej o takich samych parametrach :ink Teraz testuję Valvoline'a, mam nadzieję, że będzie lepiej :smak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mnie była selenia, potem castrol, teraz mobil. żadnych różnicy nie widzę.
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

mwas nie zauważyłem ubytku oleju jak na razie jest OK .A jeżdżę 2 rok na tym oleju.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Sebastian, a którego dokładnie lejesz ? I o jakich parametrach ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zdechlak
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:50
Przebieg: 95000
Silnik: 1,3 M-jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kozy

Post autor: zdechlak »

jak mi w serwisie dobierał olej to mówił że musi być DPF bo jest filtr cząstek stałych i proponował albo castrola albo shella i shella wybrałem co do 5W30 to dlatego, że: "Jeżeli auto zostało wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF / FAP) lub w trójdrożny katalizator (TWC) to w silniku powinien być stosowany dedykowany dla tego typu silników olej. Są to zwykle syntetyczne oleje ze średnią zawartością zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) oraz oleje niskopopiołowe (low SAPS) o lepkości 5w30, które przedłużają trwałość wymienionych powyżej układów obróbki/spalania spalin." tak przynajmniej wyczytałem na tej stronie
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

zdechlak, co za ........... dobierał Tobie olej? Nasze samochody nie mają filtra cząstek stałych!!! A na przyszłość.......sprzęgła dwumasowego też nie ma!!!!!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

smak56 pisze:sprzęgła dwumasowego
koła dwumasowego?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

zdechlak pisze:jak mi w serwisie dobierał olej to mówił że musi być DPF bo jest filtr cząstek stałych i
He He ale magik :ryczy
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

emmer, powinno być "koło dwumasowe sprzęgła" czyli i tak i tak.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zdechlak
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:50
Przebieg: 95000
Silnik: 1,3 M-jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kozy

Post autor: zdechlak »

to teraz mi napiszcie czy coś się może stać przy tym oleju czy raczej spokojnie mogę sobie jeździć... a katalizatory trójdrożne to tylko w benzyniakach są?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Na zimę ten olej może być, ale przed latem przyszłego roku bym go zmienił i zastosował 5W40.
ODPOWIEDZ