[1.4 8v] Jaki akumulator fabrycznie

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

a mój zdechł po nocy w Sulejowie. Jka myślicie? wymieniać? :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Nieee emmer... u Ciebie to nic nie da... Ty, przy tym sprzęcie i na takie okazje jak zloty, to powinieneś ze sobą wozić elektrownię w bagażniku :lacha :ryczy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwiony :zdiwiony prądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne :pomysli tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwiony :zdiwiony prądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne :pomysli tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.
Mój jeszcze daje radę, a ma już 4 sezony zimowe za sobą. Samochód odpalał mi na mrozie -23 stopnie po całonocnym postoju na dworze. Ale ostatniej zimy zauważyłem, ze coraz częściej zapalała mi się lampka symbolizująca błąd bezpieczeństwa w samochodzie. To właśnie skutek niskiej wartości prądu rozruchowego. Duże zużycie pradu, duży spadek napięcia i elektronika ECU świruje. Gdy zdechnie mi oryginał, to kupię jakąś 60-kę i będę mieć spokój :luzak
Awatar użytkownika
jaber1964
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:41
Przebieg: 27000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [1.4 8v] Jaki akumulator fabrycznie

Post autor: jaber1964 »

toudidel pisze:Kupiłem Linkę 1.4 8v i zauważyłem, że jest w niej chyba za mały akumulator (ktoś go zmieniał, bo są ślady kwasu, no i półka jest znaczne większa).

Włożono 40Ah. A o jakiej pojemności są fabryczne akumulatory?


Zgodnie z katalogiem aku powinien mieć 40Ah, wersja z klimą 50Ah.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

mireks pisze:kupię jakąś 60-kę i będę mieć spokój
Chyba przesadzanie w drugą stronę też nie ma sensu - alternator Ci tego nie naładuje w pełni. Lepiej to potwierdź, ale dałbym dobry 53 z lepszym prądem rozruchowym i tyle. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks, z moim akumulatorem jest dokładnie tak samo jak z Twoim, ale też uważam jak Bernardito. Dla nas najlepszy jest ten, który podawał pawe1_c (53 Ah 12 v P+ prąd 540 A)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:mireks, z moim akumulatorem jest dokładnie tak samo jak z Twoim, ale też uważam jak Bernardito. Dla nas najlepszy jest ten, który podawał pawe1_c (53 Ah 12 v P+ prąd 540 A)
Rzecz w tym, że ja mam już 50-kę (oryginał od nowości - ale jeszcze sprawdzę tą pojemność) i dobrze w zimie nie jest. No ale fakt, większa wydajność prądowa to mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i elektronika nie będzie wariować.
natomiast jeśli chodzi o pojemność 60 Ah to raczej bym się nie martwił alternator powinien dać radę
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czy z beczki piwa, czy z cysterny piwa odlejesz kufel to do uzupełnienia pozostaje kufel. Ale z cysterny może dłużej parować i w krytycznym momencie zawsze masz pewność że piwka do kufelka nie zabraknie. Tak więc z akumulatorem jak z piwem, im więcej tym lepiej.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks, sprawdź prąd rozruchu, bo to jest nasza bolączka. Pojemność jest rzeczą ważną ale w dieslu większe znaczenie ma prąd. Jak pisałem, mój oryginał ma 50 Ah i 250 A. Tym to można kręcić "malucha" a i tak nie wiem czy da radę.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Coval, piękna metafora :)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Coval rozmarzyłem się :pivo :pivo :pivo
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeszcze tylko trzeba wymyślić piwny alternator.
ODPOWIEDZ