
[1.4 8v] Jaki akumulator fabrycznie
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwiony
prądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne
tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.


smak56
* * * *

* * * *
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Mój jeszcze daje radę, a ma już 4 sezony zimowe za sobą. Samochód odpalał mi na mrozie -23 stopnie po całonocnym postoju na dworze. Ale ostatniej zimy zauważyłem, ze coraz częściej zapalała mi się lampka symbolizująca błąd bezpieczeństwa w samochodzie. To właśnie skutek niskiej wartości prądu rozruchowego. Duże zużycie pradu, duży spadek napięcia i elektronika ECU świruje. Gdy zdechnie mi oryginał, to kupię jakąś 60-kę i będę mieć spokójsmak56 pisze:Mój pomału się kończy, do zimy dociągnie, ale kiedy kupiłem auto, byłem zdziwionyprądem rozruchowym. Mam 50 Ah i "aż" 250 A. (dla porównania; pawe1_c ma 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A). Kiedy w ASO zapytałem co taki słabiutki? Odpowiedzieli, że to są aku gwarancyjne
tzn. mają wystarczyć na czas gwarancji a później sobie pan kup.

- jaber1964
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 maja 2011, 22:41
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [1.4 8v] Jaki akumulator fabrycznie
toudidel pisze:Kupiłem Linkę 1.4 8v i zauważyłem, że jest w niej chyba za mały akumulator (ktoś go zmieniał, bo są ślady kwasu, no i półka jest znaczne większa).
Włożono 40Ah. A o jakiej pojemności są fabryczne akumulatory?
Zgodnie z katalogiem aku powinien mieć 40Ah, wersja z klimą 50Ah.
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Rzecz w tym, że ja mam już 50-kę (oryginał od nowości - ale jeszcze sprawdzę tą pojemność) i dobrze w zimie nie jest. No ale fakt, większa wydajność prądowa to mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i elektronika nie będzie wariować.smak56 pisze:mireks, z moim akumulatorem jest dokładnie tak samo jak z Twoim, ale też uważam jak Bernardito. Dla nas najlepszy jest ten, który podawał pawe1_c (53 Ah 12 v P+ prąd 540 A)
natomiast jeśli chodzi o pojemność 60 Ah to raczej bym się nie martwił alternator powinien dać radę
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy