[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ja pierwszą wymianę też robiłem po roku, miałem wtedy 14000km, a teraz we wrześniu znowu będzie wymianka tylko nie wiem do ilu kilometrów się dokulam :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Po wymianie 6000 przebiegu i nic nie ubyło.
BUŁA
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

tak. minął rok i akurat 30 tys km. staram się zawsze wymieniac po roku, bez względu na stan silnika, czy markę samochodu.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer, jednak wydaje mi się, że 30 tys km to trochę dużo na oleju. Później będzie Ci chlał olej (jak taksiarzowi z Krakowa w 1,4 8V chleje litra na tysiąc km po przekroczeniu 100 tys km i chlanie wzrasta!).
Mnie strzeli 30 tys km za kilka dni i będzie to już 4 wymiana oleju.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

60 tys przejechane, ponad dwa lata, raczej ecokierowcą nie jestem także obroty i prędkości nie małe. zero dolewek.

myślę jeszcze z rok, dwa i przejdę na wymiany co 15 tys km, jak w poprzednich autkach.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Wczoraj zadzwoniłem na infolinię fiata po to by pogadać sobie na temat oleju i nie tylko.
Krótko przedstawiłem sytuację, że serwisy w Poznaniu nie potrafią udzielić jednoznacznej informacji czy zmieniać olej z 0W40 w moim wypadku czy sugerowanej seleni WR 5W40 na olej 5W30, czy nie. Powód tej zmiany taki, że nowy olej seleni zachwalany jest poza niższą popiołowością, wiadomo by nie zatkać Pfu, jako „oszczędzający turbinę przed jej znacznym zaolejeniem”. I to mnie zainteresowało.
Pani po spisaniu częściowo moich danych (!) i samochodu, w porę zorientowałem się że chodzi o marketing i odmówiłem reszty, powiedziała, że przekaże moje pytania dalej technicznym w FAP.
Dziś mam telefon skąd?
Z jednego serwisu w Poznaniu, który wcześniej nie umiał mi odpowiedzieć na postawione wyżej pytanie.
Pan wytłumaczył, że dostał polecenie z FAP i mówi mi: mam dalej lać dotychczasowy olej, bo silnik już ma taki przebieg, 36000 km, że może mu to zaszkodzić.
Co może się z nim dziać nie wyjaśnił.
W d..ę z taką infolinią i wyjaśnieniem wątpliwości.
A chodziło mi o zapewenienie długiego działania turbo.
Rozumiecie coś z tego?
Nie chcę zachwaszczać wątku reszta w wątku „skrzypienie w przednim zawieszeniu”.
Tomek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer, początkowa faza używania silnika jest podobno najważniejsza i właśnie wtedy lepiej częściej olej zmieniać. Zresztą ja w ogóle bym zmieniał co 15 tys km. Na początku wymieniłem wcześniej a teraz już co 15 tys km.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Ja ma 23,5 tys. przebiegu i właśnie trzeci raz olej wymieniłem. Pierwszy raz po 2 tys. bo nie wierzę w w docieranie na hamownii, drugi raz po roku eksploatacji, teraz trzeci raz po dwóch latach jeżdżenia ( w moim przypadku jak na razie patrzę na czasookres a nie przebieg) :luzak
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

kk25 pisze:Ja ma 23,5 tys. przebiegu i właśnie trzeci raz olej wymieniłem. Pierwszy raz po 2 tys. bo nie wierzę w w docieranie na hamownii, drugi raz po roku eksploatacji, teraz trzeci raz po dwóch latach jeżdżenia ( w moim przypadku jak na razie patrzę na czasookres a nie przebieg)
I bardzo mądrze, ja pierwszy raz wymieniłem po 4 tys.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

A ja pierwszą wymianę zrobiłem po roku- 14 tyś, a drugą wymianę planuję po 2 latach czyli we wrześniu- przebieg ok 20tyś chyba będzie :smak
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja pierwszy raz zmieniłem olej zaraz po kupnie auta. Stało ponad rok na parkingu i bałem się o wilgoć w silniku. Potem po 14tyś. Olej wymieniam sam i ciekawe co powiedzą na przeglądzie gdy zobaczą że filtr nie jest fabryczny.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:ciekawe co powiedzą na przeglądzie gdy zobaczą że filtr nie jest fabryczny.
mogą się nawet tego nie czepiać i nic Ci nie powiedzą
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

Pierwszy raz wymieniłem po roku, przebieg 8000 km, drugi raz będzie po dwóch latach, przewidywany przebieg około 16000 km :)
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
marpo101
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, 10:21
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: marpo101 »

Ja dolewam na 15000 ok. litra oleju ale wiekszosc jazdy to miasto ,korki,krotkie odcinki.
Jednakze to co mnie niepokoi to bagnet,ile bym nie dolal i kiedy nie sprawdzil to olej jest na czubku bagnetu,wyglada tak ze bagnet jest suchy a czubkiem tylko dotyka oleju i niewiem czy przypadkiem nie mam za krotkiego bagnetu??wogole czy ktos wie ile powinien wynosic cm bagnet do linki???
mam wrazenie ze moj jest pomylony?
dodam tylko ze wyciekow na szczescie zadnych narazie nie ma,kontrolka tez nigdy sie nie zaswiecila. :jazda
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki masz silnik a np w multi-Jet bagnet jest znacznie dłuższy niż w 8V - nie wiem jak w T-Jetach..
Ja przez 15000 nic nie dolewałem i też nic nie ubyło a też 90% to dojazdy do i z pracy w Poznańskich korkach..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ