Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
krzyspi
klubowicz
klubowicz
Posty: 235
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:32
Przebieg: 110250
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: SInt-Niklaas / Milikowo

Post autor: krzyspi »

mwas ja mam po tej zimie podobnie i na początku następnego tygodnia odstawiam auto do ASO i zobaczymy co się okaże...
"Będziemy wiecznie gnać.. ...nie próbuj nas zatrzymać... ...BO DROGA TO NASZ DOM"
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

mwas pisze:Tak właśnie myślałem... Dzięki Coval, jestem umówiony na diagnozę w ASO w poniedziałek na 8 rano - zobaczymy co stwierdzą :smak
Nie wiem czy nie przegapiłeś mojego nie dawnego wątku.
Byłem właśnie w ubiegłym tygodniu na przeglądzie gwarancyjnym.
Mimo smarowania przy wymianie opon w drodze przy ostatnich roztopach zaczeło mi lekko stukać w tylnym zawieszeniu.
Po przyjeździe do serwisu i przed rozpoczęciem przeglądu mistrz sam zaproponował mi wymianę bałwanków bo ponoć zmienili materiał na lepszy, ale muszę podjechać jak je ściągnie bo na magazynie nie mają.
Dodatkowo polecił bardzo dokładnie sprawdzić zawieszenie i jest w porządku, ale o tym pisałem w temacie na temat przeglądu.
Szkoda, że gwarancja Ci minęła bo pewno zostały by wymienione za darmo.
Kazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Pewnie tak, chociaż nie jestem pewien czy nie podpieli by tego pod "materiały eksploatacyjne". Ciekawy jestem jakie są ich koszty, o ile to one są powodem stuków. No ale tego wszystkiego dowiem się w poniedziałek. Na szczęście do tej pory nie miałem okazji do narzekania na moje ASO, do tej pory chłopaki spisywali się znakomicie... no może oprócz dwóch drobnych wpadek przy wymianie pewnych "pierdółek" :ink Ale tłumaczę to tym, że nawet najlepszym może się zdarzyć :smak
kazgas pisze:Nie wiem czy nie przegapiłeś mojego nie dawnego wątku.
Nie przegapiłem, bardzo dokładnie prześledziłem tematy na forum z tym związane, no ale wiadomo... każda Linka żyje swoim własnym życiem :-<< więc mimo wszystko wolałem zasięgnąć opinii.

[ Dodano: |24 Sty 2011|, o 17:17 ]
No i po wizycie... dlaczego mnie nie dziwi, że nic nie stwierdzili :lacha Mechaniur porządnie sprawdził całość zawieszenia, luzów nie stwierdził, sprawdził bałwanki, również nie miał im nic do zarzucenia, sprawdził całość podwozia itd i tutaj także nic nie znalazł :lacha Potem jeszcze zrobił rundkę po okolicznych dzurach w jezdni i stwierdził, że on nie słyszy nic niepokojącego, ale mam obserwować auto i jeśli moje "odczucia" będą się nasilały (w sensie jeśli owe stuki by się nasiliły), to wtedy będziemy szukać dalej. Może i rzeczywiście przewrażliwiony jestem i naczytałem się wątku o stukach w zawieszeniu :smak Tak czy inaczej za diagnozę w ASO nie zapłaciłem ani złotówki :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

No i mnie dopadły stuki w tylnym zawieszeniu. Podjechałem do ASO i umówiłem się na najbliższą środę. Co ciekawe pan z serwisu powiedział że akurat przyszła partia nowych bałwanków z lepszego tworzywa i nie bawią się już w smarowanie tylko odrazu wymieniają. Z tego wynika że już wcześniej testowali na innych :zlośnik Przy okazji wymienią odmę bo zaczęła się kruszyć, choć jeszcze nie pękła.
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Radeon pisze:Co ciekawe pan z serwisu powiedział że akurat przyszła partia nowych bałwanków z lepszego tworzywa i nie bawią się już w smarowanie tylko odrazu wymieniają
Taką samą informację uzyskałem i czkam na nowe bałwanki.
Kazek
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Podczas przeglądu zgłosiłem, że czasami znowu pojawiają się te stuki w tylnym zawieszeniu. Sprawdzono i potwierdzono, działania – wymiana „bałwanków”. Tak jak u kolegów – serwis będzie zamawiał i będzie info kiedy podjechać na wymianę. Podobno zamawiane są pod nowym numerem co jak już kiedyś rozmawialiśmy wskazywałoby na zmianę producenta lub na znaczące zmiany konstrukcyjne. Zobaczymy czy będą lepsze...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

krakus02 pisze:znaczące zmiany konstrukcyjne
Bez przesady, to tylko pianka.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

krakus02 pisze:Podobno zamawiane są pod nowym numerem co jak już kiedyś rozmawialiśmy wskazywałoby na zmianę producenta lub na znaczące zmiany konstrukcyjne.
U mnie póki co nie ma żadnych stuków po wymianie bałwanków na nowe.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Coval pisze:
krakus02 pisze:znaczące zmiany konstrukcyjne
Bez przesady, to tylko pianka.
...może być zmieniony materiał, wymiary, a nawet kształt. Wszystkie te elementy mogą prowadzić do sukcesu, czyli poprawnej pracy tej części. :)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

krakus02, bałwanek wygląda identycznie jak stary. Póki co jednak nie stuka i smaru nie potrzeba mu do tego.

PS>Jak Inter Auto zareagowało na "mod" Viamotu w bałwankach tylnich?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jak już będziecie mieć nowe bałwanki to zróbcie foto jak wyglądają dokładnie a przede wszystkim kolor
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

duskap pisze:PS>Jak Inter Auto zareagowało na "mod" Viamotu w bałwankach tylnich?
Pan uśmiechnął się, nie komentował, ale jego uśmiech dużo "mówił"... :)

Podobno te "nowe bałwanki" są ciemniejszego koloru...?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082 pisze:Jak już będziecie mieć nowe bałwanki to zróbcie foto jak wyglądają dokładnie a przede wszystkim kolor
Są identyczne z wyglądu jak stare. Przynajmniej po zamontowaniu na aucie są identyczne. Kolor też. Bardziej przylegają z tego co mi się wydaje.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Koledzy, a orientuje się ktoś może odnośnie kosztów tych "nowych" bałwanków przód/tył oraz ewentualnie ich numeru w ePerze ? Niestety gwarancja już się skończyła, więc jeśli koszt byłby znośny, to rozważam zlecenie ich wymiany pomimo braku diagnozy serwisu. Może udało by mi się wtedy nauczyć czegoś moje ASO :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja kupowałem do przodu za 49zł kpl. cena w sklepie ASO. To było na jesień 2010 więc nie wiem której generacji są.
ODPOWIEDZ