Stuki w tylnym zawieszeniu
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Nie wiem czy nie przegapiłeś mojego nie dawnego wątku.mwas pisze:Tak właśnie myślałem... Dzięki Coval, jestem umówiony na diagnozę w ASO w poniedziałek na 8 rano - zobaczymy co stwierdzą
Byłem właśnie w ubiegłym tygodniu na przeglądzie gwarancyjnym.
Mimo smarowania przy wymianie opon w drodze przy ostatnich roztopach zaczeło mi lekko stukać w tylnym zawieszeniu.
Po przyjeździe do serwisu i przed rozpoczęciem przeglądu mistrz sam zaproponował mi wymianę bałwanków bo ponoć zmienili materiał na lepszy, ale muszę podjechać jak je ściągnie bo na magazynie nie mają.
Dodatkowo polecił bardzo dokładnie sprawdzić zawieszenie i jest w porządku, ale o tym pisałem w temacie na temat przeglądu.
Szkoda, że gwarancja Ci minęła bo pewno zostały by wymienione za darmo.
Kazek
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Pewnie tak, chociaż nie jestem pewien czy nie podpieli by tego pod "materiały eksploatacyjne". Ciekawy jestem jakie są ich koszty, o ile to one są powodem stuków. No ale tego wszystkiego dowiem się w poniedziałek. Na szczęście do tej pory nie miałem okazji do narzekania na moje ASO, do tej pory chłopaki spisywali się znakomicie... no może oprócz dwóch drobnych wpadek przy wymianie pewnych "pierdółek"
Ale tłumaczę to tym, że nawet najlepszym może się zdarzyć
więc mimo wszystko wolałem zasięgnąć opinii.
[ Dodano: |24 Sty 2011|, o 17:17 ]
No i po wizycie... dlaczego mnie nie dziwi, że nic nie stwierdzili
Mechaniur porządnie sprawdził całość zawieszenia, luzów nie stwierdził, sprawdził bałwanki, również nie miał im nic do zarzucenia, sprawdził całość podwozia itd i tutaj także nic nie znalazł
Potem jeszcze zrobił rundkę po okolicznych dzurach w jezdni i stwierdził, że on nie słyszy nic niepokojącego, ale mam obserwować auto i jeśli moje "odczucia" będą się nasilały (w sensie jeśli owe stuki by się nasiliły), to wtedy będziemy szukać dalej. Może i rzeczywiście przewrażliwiony jestem i naczytałem się wątku o stukach w zawieszeniu
Tak czy inaczej za diagnozę w ASO nie zapłaciłem ani złotówki 


Nie przegapiłem, bardzo dokładnie prześledziłem tematy na forum z tym związane, no ale wiadomo... każda Linka żyje swoim własnym życiemkazgas pisze:Nie wiem czy nie przegapiłeś mojego nie dawnego wątku.

[ Dodano: |24 Sty 2011|, o 17:17 ]
No i po wizycie... dlaczego mnie nie dziwi, że nic nie stwierdzili




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
No i mnie dopadły stuki w tylnym zawieszeniu. Podjechałem do ASO i umówiłem się na najbliższą środę. Co ciekawe pan z serwisu powiedział że akurat przyszła partia nowych bałwanków z lepszego tworzywa i nie bawią się już w smarowanie tylko odrazu wymieniają. Z tego wynika że już wcześniej testowali na innych
Przy okazji wymienią odmę bo zaczęła się kruszyć, choć jeszcze nie pękła.

Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r 

- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Podczas przeglądu zgłosiłem, że czasami znowu pojawiają się te stuki w tylnym zawieszeniu. Sprawdzono i potwierdzono, działania – wymiana „bałwanków”. Tak jak u kolegów – serwis będzie zamawiał i będzie info kiedy podjechać na wymianę. Podobno zamawiane są pod nowym numerem co jak już kiedyś rozmawialiśmy wskazywałoby na zmianę producenta lub na znaczące zmiany konstrukcyjne. Zobaczymy czy będą lepsze...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
...może być zmieniony materiał, wymiary, a nawet kształt. Wszystkie te elementy mogą prowadzić do sukcesu, czyli poprawnej pracy tej części.Coval pisze:Bez przesady, to tylko pianka.krakus02 pisze:znaczące zmiany konstrukcyjne

„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Koledzy, a orientuje się ktoś może odnośnie kosztów tych "nowych" bałwanków przód/tył oraz ewentualnie ich numeru w ePerze ? Niestety gwarancja już się skończyła, więc jeśli koszt byłby znośny, to rozważam zlecenie ich wymiany pomimo braku diagnozy serwisu. Może udało by mi się wtedy nauczyć czegoś moje ASO 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy