Problem z akumulatorem.

daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

u mnie po odłączeniu akumulatora i ładowaniu w domu przez dwa dni na najniższym napięciu (bo już miał tylko 10V) i ponownym podłączeniu wyzerowały się liczniki oprócz kilometrów i zaczęła palić się kontrolka od poduszki powietrznej
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

rafcio082 pisze:jay_21, Czytałem w gazecie motoryzacyjnej "Motor" z dnia 29.11.2010r że jeśli są korki powinno się ich odkręcić :oj
A oto skan z gazety- myślę że rozwiałem wszelkie wątpliwości :)
Powiem szczerze, że nie wiem jaka to jest specjalna ładowarka, która nie dopuści do gazowania akumulatora :ryczy

INSTRUKCJA ŁADOWANIA WSPÓŁCZESNEGO AKUMULATORA

Gdzie tam piszą o specjalnych ładowarkach albo odkręcaniu czegokolwiek?

TUTAJ jest fajny artykuł poświęcony ładowaniu akumulatora. Co do korków to zwracam honor kolegom. Faktycznie czasami trzeba je odkręcić aby zmniejszyć ryzyko wybuchu podczas ładowania. Ja ładowałem zawsze z zakręconymi i nigdy nie było problemu z akumulatorem.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Witam. Możesz wyjąć akumulator pamiętając, że najpierw odpinamy (-) później (+). Masz aku bez obsługowy, czyli nie odkręcasz korków ani nie dolewasz wody. Po naładowaniu bezwzględnie w pierwszej kolejności podłączasz klemę (+) później (-). Jeżeli zrobisz odwrotnie możesz spowodować zapalenie się kontrolki poduszki, mogą załączać się wiatraki wentylatorów (na zimnym) i inne historie. Pamiętaj również o ustawieniu daty i godziny oraz aktywowaniu podnośników szyb (mrugające kontrolki).
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

poza tym, nie bierz pod uwage tej kontrolki stanu naładowania akumulatora. to raczej gadżet. najlepiej zmierzyć naładowanie miernikiem. w sumie można kupić go już za nieweilkie pieniądze, a wynik będzie dużo wiarygodniejszy.

ostatnio wymieniałem aku w suzuki, kontrolka była koloru że jest wszystko ok, a niestety akumulator do wyrzucenia.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To nie jest kontrolka stanu naładowania, tylko braku ładowania. Jak alternator nie daje prądu to się zaświeca.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ooo, to wychodzi na to że to całkiem inny patent niż mi znany.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

emmer pisze:ooo, to wychodzi na to że to całkiem inny patent niż mi znany.
W każdym aucie chyba tak jest. Kiedy przekręcisz kluczyk przed odpaleniem, świeci się symbol akumulatora, bo alternator nie pracuje. Po zapaleniu gdy alt. się kreci lampka gaśnie.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

Coval pisze:
emmer pisze:ooo, to wychodzi na to że to całkiem inny patent niż mi znany.
W każdym aucie chyba tak jest. Kiedy przekręcisz kluczyk przed odpaleniem, świeci się symbol akumulatora, bo alternator nie pracuje. Po zapaleniu gdy alt. się kreci lampka gaśnie.

ale mi chodzi o tę ontrolkę wbudowaną w sam akumulator. i taż tek zrozumiałem właściciela tematu.

a o kontrolke na zegrach to zgoda. tak ma być.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

emmer pisze:ale mi chodzi o tę ontrolkę wbudowaną w sam akumulator. i taż tek zrozumiałem właściciela tematu.

a o kontrolke na zegrach to zgoda. tak ma być.
No to się nie zrozumieliśmy, sorki :róż . Ja nie mam w aku żadnego wskaźnika, stąd też jedyna kontrolka jaka mi przyszła do głowy to ta na tablicy.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Tak jak pisze emmer ta "kontrolka" na akumulatorze nie jest w żaden sposób miarodajna.
Najlepiej sprawdzić stan naładowania najprostszym miernikiem.

W tych "zielonych oczkach" lubią się zawieszać te kuleczki, które w zależności od stopnia naładowania aku są wyżej lub niżej, i w ten sposób powodując to "świecenie", które tak naprawdę nie jest świeceniem, tylko kulka jest zielona.

A konkluzja jest taka, że w poprzednim aucie przez cztery lata zrobiłem 120kkm, akumulator od nowości nigdy nie przyklęknął, i nigdy nie był podłączany do żadnego prostownika, a na "wskaźniku" na nim nigdy nie widziałem zielonego koloru, co sugerowała naklejka z instrukcją na nim, że tak ma być niby dobrze.
W Lineii nie mam tego oczka i się z tego cieszę :zlośnik
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek pisze:W Lineii nie mam tego oczka i się z tego cieszę :zlośnik
Ja też nie mam :zlośnik
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 »

Moja kontrolka była zielona, a aku padł po 1,5 roku używania :red
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

U mnie kontrolka na aku również pokazuje "zielone oczko", w tej chwili leci 4ty rok eksploatacji i jak na razie (odpukać) żadnych problemów z bateryjką :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

A jakie akumulatory macie fabrycznie w Linkach? Ja mam Magneti Marelli 50 Ah, bez "oczka". Linea odpala bez zająknięcia, nawet jak byłem chory i auto stało 2 tyg.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

jay_21, szczęściarz z Ciebie, fabryczny akumulator który mi padł to: FIAT by MUTLU 40 Ah również bez oczka. Jest to Made in Turkey. Nie sprawdził się, a po drugie 40 Ah jest za słaby dla Linei teraz się rozglądam za 50 Ah
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ