Spalanie 77KM

Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Dla mnie nie ma... ogólnie jestem zrażony do jednostek o pojemności 1.2 - 1.4 litra, szukam zdecydowanie auta z silnikiem z przedziału 1.6 - 2.0 Tylko wolnossące, żadnych turbo, żadnych start / stop i innych tego typu "pierdół"... diesel w żadnym wypadku nie wchodzi w grę...

Oczywiście rynek jest aktualnie bardzo bogaty w różne oferty i każdy (w tym i ja) znajdzie coś dla siebie... tak, że przymusu nie ma... ponawiam, mam prawo do swojego zdania, a dla mnie oferta silnikowa Fiata jest żadna... albo 1.2 - 1.4 w wersji "muł", albo te same silniki "wzmocnione" sprężarkami... i mocno archiwalne 1.6 montowane (chyba) tylko w Sedici...

Sam model 1.4 77KM 8V należy uznać za udaną jednostkę, czuć, że "walczy" z masą i grawitacją, ale zwyczajnie nie daje rady... czy udało się zrobić "tani" motor, to też bym polemizował, bo nie oferując praktycznie dynamiki jazdy, pali ogromne ilości paliwa co w aktualnych realiach czyni go silnikiem drogim...

Raczej za cel brano maksymalne obniżenie ceny wyjściowej danego modelu auta, nie patrząc jak sprawdzi się to połączenie... zresztą podróżowałem GP z tym motorem i jeździ jak Linea... dla mnie nie do przyjęcia. Po prostu... mam nauczkę na przyszłość... czym kończy się "nadmierna" oszczędność... :przykry

Reasumując, w tej dyskusji raczej nie dojdziemy do porozumienia... syty nie zrozumie głodnego... :smak
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Ja zgadzam się z przedmówcą.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

aixen pisze:Dla mnie nie ma... ogólnie jestem zrażony do jednostek o pojemności 1.2 - 1.4 litra, szukam zdecydowanie auta z silnikiem z przedziału 1.6 - 2.0 Tylko wolnossące, żadnych turbo, żadnych start / stop i innych tego typu "pierdół"... diesel w żadnym wypadku nie wchodzi w grę...
Bardzo słusznie. Ale ze co raz trudniej o takie silniki, moda na ECO i na downsizing robi swoje, mimo iż popyt na "zwykłe" silniki nadal jest duży. Tak duży że Skoda mimo iż wprowadziła silnik 1,4TSI który miał zastąpić klasyczne 1,6 musiała się poddać. Sprzedaż im tak spadła, ze wprowadzają z powrotem 1,6, tyle że zmodernizowany i dostosowany do EURO5. Fiat też miał kiedyś w swojej ofercie całkiem sprawne i bezawaryjne 1,6, 1,8 jest już tylko w Cromie, a o większych silnikach już można pomarzyć. Wszyscy tylko megaskomplikowane diesle, albo małe doładowane benzyniaki.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Zgadzam się z Covalem. Za niedługo nie będzie silników o większej pojemności tylko będą same małe z turbosprężarkami
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Będą, będą... wystarczy sprowadzić coś zza wielkiej wody... cenowo nie powala, a u nich "downsizing" to przejście z 3.7 na 2.4 l :zlośnik
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jakoś samochody zza wielkiej wody do mnie nie przemawiają :zlośnik :smak
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Fakt, różnie bywa... z innej beczki... te opowieści o "eco" czy "niskiej emisji CO2" to można między bajki włożyć... wszystko na papierze, w testowych, teoretycznych warunkach... długa trasa, jednostajna prędkość itp... codzienność... wystarczy zobaczyć "nasze" średnie spalania i porównać je do deklarowanych przez producenta.
Jedna wielka ściema... i to wkurza najbardziej... ponadto, wystarczy stanąć za statystycznym autobusem komunikacji miejskiej albo statystycznym autem Kowalskiego.
Nieraz mam wrażenie, że z rury wydechowej mojego auta, wydostaje się czystsze "powietrze" niż jest wsysane do kolektora... powtarzam, gdzie ta ekologia... a podniesienie ostatnie prędkości... wiadomo, większa prędkość, większe spalanie... to wszytko to jakiś ekoterroryzm i nic więcej, w dodatku połączony z drenażem naszych kieszeni...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

aixen pisze:u nich "downsizing" to przejście z 3.7 na 2.4 l
:ryczy :ryczy :ryczy HaHa.
Zobaczycie że kiedyś ekolodzy ze swoimi pomysłami nas wykończą.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nikomu nie chodzi o ekologie. Wystarczy spojrzeć na samoloty, tam nikt nie martwi się o misie polarne czy dziurę ozonową. Dlaczego? bo nie ma zagrożenia z Chin. Wszystkie te wyżyłowane normy czystości, czy obowiązkowe instalowanie systemów bezpieczeństwa są po to, żeby powstrzymać import chińskich tanich samochodów, które póki co są jeszcze technologicznie daleko w tyle. Europejscy producenci boją się napływu taniej masówki, która wyeliminuje wielu z rynku.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Ostatnio czytałem artykuł w którymś z pism motoryzacyjnych, że w Niemczech ekolodzy zaczynają protestować przeciwko samochodom na prąd. Powód jest prosty, ogniwa są skomplikowane w budowie i w utylizacji, prąd z powietrza się nie bierze (węgiel albo energia jądrowa) jednym słowem jedna wielka ściema. Idąc tą drogą należy się cofnąć do tarnsportu opartego na koniach, wołach i osłach. Bo rower też wymaga wyprodukowania stali, gumy itd.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Czyli reasumując... padliśmy ofiarą zmowy Karteli Producentów Samochodów którzy dodatkowo trzymają z Zielonymi Eco Bandytami oraz Producentami Paliw mając za cel jedno... wspólne czyszczenie naszych kieszeni . Wszystko to pod płaszczykiem dbania o czystość powietrza i bezpieczeństwo podróżujących (walka z Chińskim Przemysłem Motoryzacyjnym)... taaaak... :-<<
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

aixen pisze:Czyli reasumując... padliśmy ofiarą zmowy Karteli Producentów Samochodów którzy dodatkowo trzymają z Zielonymi Eco Bandytami oraz Producentami Paliw mając za cel jedno... wspólne czyszczenie naszych kieszeni . Wszystko to pod płaszczykiem dbania o czystość powietrza i bezpieczeństwo podróżujących (walka z Chińskim Przemysłem Motoryzacyjnym)... taaaak... :-<<
Zawsze chodzi o pieniądze a nie o ekologię.
Pamiętacie dolinę Rospudy.
Zmieniono trasę obwodnicy bo wcześniej wykupiono tereny przez które miała przechodzić obwodnica.
Później zmieniono plany aby zaoszczędzić i przeprowadzić obwodnice przez tereny skarbu Państwa.
Wtedy grupa biznesowa wynajeła eko bandę i teraz znów zrobi się niezłe pieniądze na sprzedaży działek pod obwodnicę.
Żadna ekologia tylko kasa
Kazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

kylo pisze:Ostatnio czytałem artykuł w którymś z pism motoryzacyjnych, że w Niemczech ekolodzy zaczynają protestować przeciwko samochodom na prąd. Powód jest prosty, ogniwa są skomplikowane w budowie i w utylizacji, prąd z powietrza się nie bierze (węgiel albo energia jądrowa) jednym słowem jedna wielka ściema. Idąc tą drogą należy się cofnąć do tarnsportu opartego na koniach, wołach i osłach. Bo rower też wymaga wyprodukowania stali, gumy itd.
Proces produkcji baterii jest faktycznie bardzo szkodliwy dla środowiska.
Złoża Litu są dosyć skąpe i jeśli zechcemy stosować baterie LitowoJonowe to skończą się dużo wcześniej niż ropa.
Produkcja wodoru zaś wymaga ogromnej ilości energii, czyli głownie spalania węgla, ropy w elektrowniach i cała ekologia idzie się gonić. Kombinują z paliwami z glonów i może tu jest przyszłość, Eko samochody nadal nie są dopracowane i potrzeba jeszcze sporo czasu zanim będą tak proste w użyciu i równie tanie jak samochody z silnikami spalinowymi. Nie można ich skreślać, ale i nie można wmawiać że już są superekologiczne. Pierwszy samochód przecież też był wolniejszy, droższy i bardziej awaryjny od dorożki.

Ciekawą rzecz niedawno w tv widziałem. W niedalekiej przyszłości normy czystości spalin mają być tak ostre, że konwencjonalny napęd spalinowy nie będzie w stanie ich spełnić. Za to ilość dwutlenku węgla będzie brana jako średnia ze wszystkich silników zamontowanych w pojeździe. Czyli na siłę będą wciskać hybrydy, bo polowa emisji będzie z silnika spalinowego, a połowa z elektrycznego.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

kazgas pisze:Pamiętacie dolinę Rospudy.
tam to naprawdę jest obwodnica potrzebna, dwa lata temu byłem w Augustowie to co się w tym miasteczku dzieję to makabra, ja osobiście nie patrzyłbym na żaby. Zawsze pieniądz rządził i tak jest nadal, ogromne korporacje dbają o swoje biznesy nie patrząc na kowalskiego. tak samo Statoil czy Szell do puki ludzie będą kupować u nich paliwo to w dużej części one będą dyktować cenę rynkową paliwa, nawet był kiedyś w telewizji program o tym
Sympatyk forum :-)
19robertoo64
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:35
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19robertoo64 »

spalanie od 7.5 do 8.7 zima przy mrozach -20
ODPOWIEDZ