Przegląd gwarancyjny

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzięki właśnie też przed chwilką znalazłem :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Coval dziękuję za szybką poprawkę linku u siebie też poprawiłem.
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Kiedy robi się przegląd karoseri nie mogłem się doczytać w instrukcji i ile to kosztuje.
BUŁA
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

BUŁA pisze:Kiedy robi się przegląd karoseri nie mogłem się doczytać w instrukcji i ile to kosztuje.
Robi się to przy okazji przeglądu technicznego. W Krakowie się nie płaci za to nic (jest to w cenie przeglądu technicznego) lecz trzeba się o tym przypomnieć aby zrobili bo czasem o tym nie pamiętają.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

jak robiłem przegląd techniczny w Lublinie w Autobialu to sam gostek mówił że przy technicznym to robią , a jak ci upłynie gwarancja na silnik i nie chcesz utracić gwarancji na karoserię to niestety musisz jeździć na przegląd do ASO
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

kto jest może po przeglądzie na 60 tys. km? co jest robione i ile mnie to będzie kosztowało? zostało tylko 7 tys km do zrobienia i trzeba bedzie bulić.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:kto jest może po przeglądzie na 60 tys. km? co jest robione i ile mnie to będzie kosztowało? zostało tylko 7 tys km do zrobienia i trzeba będzie bulić.
Nie odpowiem na twoje pytanie, bo również mi brakuje 7 tys. do okrągłych 60 tys.
Jednak niezależnie od tego co będzie chciało robić ASO na pewno zlecę wykonanie tylko takich czynności:
- wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent), a będzie to bolesne dla kieszeni, ok. 400-500 zł,
- wymianę oleju w silniku, ok 300 zł,
- kontrolę okładzin w tylnych hamulcach, cena = ?,
- być może kontrolę poziom wrzenia płynu hamulcowego - niby można jeździć bez tego zabiegu co jest wbrew zasadom, ale odżałuję te parę dychaczy.

Na inne rzeczy raczej się nie zdecyduję. Przewiduję, że skasują mnie dodatkowo ekstra za skasowanie komunikatu o konieczności dokonania przeglądu po 60 tys. Powinni to zrobić za friko, ale spodziewam się opłaty 50-100 zł.

Wszystkie czynności wykonam w ASO.

Najbardziej zależało mi na gwarancji na układy mechaniczne. Ponieważ samochód już nie jest objęty tą ochroną, nie widzę sensu robienia przeglądu pełnego na "syćko" jeśli to jest kwestia tylko utrzymania gwarancji na perforację nadwozia. Autko z każdym miesiącem się starzeje i jeśli coś w nim będzie wyłazić, to własnym sumptem lub niskim kosztem będę usuwać usterki poza ASO.

Pozdrawiam
mireks
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

emmer pisze:co jest robione
ja tylko dodam do wypowiedzi mireks że oprócz tego co wymieniłeś dojdzie jeszcze oczywiście jeśli będziesz chciał wymiana klocków hamulcowych. Polityka Fiata jest taka że co 30 000 km wymieniają klocki hamulcowe
mireks pisze:Ponieważ samochód już nie jest objęty tą ochroną, nie widzę sensu robienia przeglądu pełnego na "syćko" jeśli to jest kwestia tylko utrzymania gwarancji na perforację nadwozia.


też jestem tego zdania. Do lutego mam trochę czasu zastanowienia odnośnie przeglądu okresowego :pomysli albo machnąć ręką i zrobić gdzie indziej a z drugiej strony jak by się coś zaczęło dziać z blachą to bym pluł sobie w brodę
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

mireks pisze:wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent), a będzie to bolesne dla kieszeni, ok. 400-500 zł,
Czemu uważasz że wymiana filtra będzie Cię kosztować aż tak dużo?
Przecież wkład filtra to w ASO góra 150zł a wymiana jest banalna.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Ja jestem świeżo po przeglądzie, który został już wykonany poza ASO, uff! I choć mam inną wersję silnikową to mogę podzielić się wrażeniami. Posiłkując się istrukcją obsługi (str. 179) i własnym doświadczeniem sam zrobiłem listę dla mechanika. Zrobiono:
1. Wymiana oleju wraz z filtrem,
2. Wymiana płynu hamulcowego (zmierzona zawartość wody 2%),
3. Wymiana filtrów kabinowego i powietrza,
4. Wymiana świec,
5. Odszczurzanie klimy :) (ozonem),
6. Ustawienie geometrii (powód wiadomy i w innym temacie),
7. Czyszczenie profilaktyczne odmy i przepustnicy (przewód odmy wytrzymał 40 tyś i został wcześniej wymieniony),
8. Kontrola paska rozrządu i innych pasków,
9. Regulacja luzu zaworowego (dwa zawory za ciasne),
10. Wymiana płynu chłodzącego.
Klocki hamulcowe wyrzuciłem przy 50 tyś a tylne szczęki wytrzymują 3-4 komplety klocków więc nie było sensu zaglądać.
Komp diagnostyczny nie wykazał żadnych błędów więc pozostało skasowanie inspekcji.
Autko od razu szybciej jeździ :ryczy
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

A jaka cena za tą listę :?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mireks pisze:być może kontrolę poziom wrzenia płynu hamulcowego - niby można jeździć bez tego zabiegu co jest wbrew zasadom, ale odżałuję te parę dychaczy.
Płyn hamulcowy należy wymieniać w całości co 2 lata!

emmer uaktualnij przebieg w profilu :P
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

will pisze:A jaka cena za tą listę
650 złotych bez oleju bo miałem swój, w tej cenie jest też demontaż i montaż kierownicy (zawiozlem do obszycia) Wydaje mi się, że cena jest więcej niż przyzwoita. Jakby co to zapraszam do byłego serwisu Fiata w Inowrocławiu, zapytam jeszcze o zniżki dla klubowiczów LKP z karta klubową :lacha
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Faktycznie cena jest ok
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Tomek pisze:
mireks pisze:wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent), a będzie to bolesne dla kieszeni, ok. 400-500 zł,
Czemu uważasz że wymiana filtra będzie Cię kosztować aż tak dużo?
Przecież wkład filtra to w ASO góra 150zł a wymiana jest banalna.
Tak tylko strzelam z tą ceną. 3 lata temu ten filtr był w masakrycznej cenie ok 400 zł. Wymian filtra paliwa wcale nie jest taka oczywista, bo bywa że dostęp do niego jest utrudniony. Kompletnie nie mam pojęcia gdzie się on znajduje u mnie. Pewnie gdzieś w komorze silnika. Wypatrywałem go kiedyś, lecz nie jestem pewien czy akurat to co mi się nim wydawało akurat jest tym filtrem. Inna sprawą jest technika wymiany takiego filtra w dieslu. Może jest to banalnie proste, tylko że ja mam gdzieś z tyłu głowy cały cza świadomość tego, że w silnikach zasilanych olejem napędowym nie może mieć miejsca sytuacja, w której do układu wtryskowego dostanie się powietrze. Może zaoszczędzę te 100 zeta za robociznę, ale jeśli coś niedopatrzę, to mi się silnik nie uruchomi i wtedy lawetka do ASO, albo co gorsza zatrę pompę wtryskową, a wtedy będzie to dla mnie nadzwyczaj bolesne doświadczenie. Wychodzę z założenia, ze jeśli się na czymś nie znam, albo nie czuje tematu to nie ma sensu pchać w to rąk. W sumie taka wymianka przypada raz na 60 tys. km. Za to odpada mi problem wymiany paska rozrządu (mam łańcuszek) więc jak to mówią "j...ał to pies" :)

[ Dodano: |14 Gru 2010|, o 19:10 ]
pawe1_c pisze:
mireks pisze:Ponieważ samochód już nie jest objęty tą ochroną, nie widzę sensu robienia przeglądu pełnego na "syćko" jeśli to jest kwestia tylko utrzymania gwarancji na perforację nadwozia.


też jestem tego zdania. Do lutego mam trochę czasu zastanowienia odnośnie przeglądu okresowego :pomysli albo machnąć ręką i zrobić gdzie indziej a z drugiej strony jak by się coś zaczęło dziać z blachą to bym pluł sobie w brodę
pawe1_c cieszę się, że mamy podobne zdanie na ten temat. Zważ jednak, że naprawy blacharskie dotyczą perforacji nadwozia a nie powłoki lakierniczej. Jeśli więc wyjdą ci jakieś purchle na zgrzewie blach, to pewni Ci to naprawią po wielkim aj-waj. Ale jeśli wyjdą Ci jakieś cuda na środku dachu albo na drzwiach, to chyba nas pogonią...

pozdrawiam
mireks
ODPOWIEDZ