[Inne] Olej
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Co ile takie filtry trzeba wymieniać?bucu74 pisze:Filtr powietrza oraz kabinowy wymieniłem sam, ponieważ uważam, że nie jest to trudne a można parę groszy zaoszczędzić.
Rozumiem, że wymiany oleju dokonałeś poza ASO, bo gwarancji już nie masz?
W takim razie jaki filtr oleju dostarczyć do ASO żeby był ok?
PS- min i max ilości oleju w silniku ilustrują te dwa końce wgłębienia na bagnecie? Pytam, bo w instrukcji nie mogę tego znaleźć, a wydaje mi się że na patyku nic nie pisało.
- bucu74
- klubowicz
- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Podaje Ci stronę, na której są pokazane filtry pasujące do naszych silników http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 77#idn8513" onclick="window.open(this.href);return false;
Filtr powietrza i oleju wymieniam, co rok przy wymianie oleju(robię małe przebiegi tzn. Dagmara). Filtr kabinowy poczytaj ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do bagnetu to tak jak piszesz utrzymuj poziom oleju po środku tych oznaczeń. Widzę, że masz mały przebieg, pilnuj sobie poziomu oleju, ponieważ ja po pierwszych 15000 tys. km musiałem dolać około 700 ml oleju. Teraz nic nie muszę dolewać.
Filtr powietrza i oleju wymieniam, co rok przy wymianie oleju(robię małe przebiegi tzn. Dagmara). Filtr kabinowy poczytaj ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do bagnetu to tak jak piszesz utrzymuj poziom oleju po środku tych oznaczeń. Widzę, że masz mały przebieg, pilnuj sobie poziomu oleju, ponieważ ja po pierwszych 15000 tys. km musiałem dolać około 700 ml oleju. Teraz nic nie muszę dolewać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: kętrzyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
jeżeli chodzi o olej to lepiej zostać przy oryginalnym jeśli zmieniać to tylko na markowy z pewnego zródła podobno są podróbki przy odrobinie doświadczenia filtry można wymienić samemu te z filtrona są ok polecam też sędziszów w serwisach różnie bywa ja kupiłem używany samochód i mimo pieczątek w książce serwisowej o dokonanej wymianie kilka dni wczesniej nic na to nie wskazywało filtr kabiny syf totalny olej czarny a miarka oleju zapyziała jak by nikt tam nie zaglądał przez rok filtry i olej wymieniłem sam i mam pewność że jest ok
pance 2
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
I wtedy często zmieniać samochód bo po paru latach awaria silnika murowanaalvaro pisze:Ja nie wiem co tak "wariujecie" na punkcie tego oleju, przecie to nie Ferrari
Kiedyś czytałem artyków-wywiad z jakimś szefem koncernu samochodowego i sam wypowiadał się, że według niego olej powinno się wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Czytałem o Holendrze, byłym pracowniku Castrola, który toczy prywatną wojnę z koncernem nazywając ich "mafią wymieniczy oleju". Twierdzi że powstałe w skutek spalania sadze doskonale smarują silnik. Przejechał swoim samochodem już 350tyś km bez wymiany oleju. Niestety nie wiadomo co to za auto, może jeździ Mercem "beczką" która zniesie wszystko i nie ma katalizatora. Po za tym mówić można wiele, a jak jest na prawdę to tylko on wie.rafcio082 pisze:I wtedy często zmieniać samochód bo po paru latach awaria silnika murowanaalvaro pisze:Ja nie wiem co tak "wariujecie" na punkcie tego oleju, przecie to nie Ferrari
Kiedyś czytałem artyków-wywiad z jakimś szefem koncernu samochodowego i sam wypowiadał się, że według niego olej powinno się wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
A ja mam swoją teorię na temat wymiany oleju, niektórzy juz ją poznali
i będę się tego trzymał. Olej wymieniać często a kontrolę robię organoleptyczną
Maluszkiem zrobiłem 190 tys. bez remontu i silnik nadal był żyletka. Sejem zrobiłem 100tys. i silnik był żyletka. Teraz mam 18,5 tys, olej już wymieniałem 2 razy i nie mam na razie żadnych problemów
.


Maluszkiem zrobiłem 190 tys. bez remontu i silnik nadal był żyletka. Sejem zrobiłem 100tys. i silnik był żyletka. Teraz mam 18,5 tys, olej już wymieniałem 2 razy i nie mam na razie żadnych problemów

-
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: kętrzyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
uważam że olej wymieniać minimum raz w roku bez względu na przebieg olej nie lubi częstych zmian tęperatury czyli częstego uruchamiania i gaszenia silnika bo pzrzy
zminie temp silnika wytranca się wilgoć i dla tego samochody jezdżące czesto długie trasy wytrzymoją lepiej niż te co jeżdżą krutkie odcinki po mieście
zminie temp silnika wytranca się wilgoć i dla tego samochody jezdżące czesto długie trasy wytrzymoją lepiej niż te co jeżdżą krutkie odcinki po mieście
pance 2
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
kk25 mnie nauczył jak sprawdzać olej i tak też robiękk25 pisze:A ja mam swoją teorię na temat wymiany oleju, niektórzy juz ją poznalii będę się tego trzymał. Olej wymieniać często a kontrolę robię organoleptyczną
![]()
Maluszkiem zrobiłem 190 tys. bez remontu i silnik nadal był żyletka. Sejem zrobiłem 100tys. i silnik był żyletka. Teraz mam 18,5 tys, olej już wymieniałem 2 razy i nie mam na razie żadnych problemów.


-
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: kętrzyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
organoleptycznie można poznać olej po jego barwie i zapachu w silnikach benzynowych po dłuższym czasie i przebiegu można wyczuć zapach paliwa barwa staje się brązowo brunatna konsystencja coraz rzadsza ale aby dostrzedz różnice trzeba regularnie obserwować zachodzące zmiany jakości oleju w silniku
pance 2