[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dziś miałem wymieniany olej z filtrem oczywiście na Selenia K pure energy i zauważyłem że na opakowaniu już napisali że jest również do silnika multiair
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

bucu74 pisze:Filtr powietrza oraz kabinowy wymieniłem sam, ponieważ uważam, że nie jest to trudne a można parę groszy zaoszczędzić.
Co ile takie filtry trzeba wymieniać?
Rozumiem, że wymiany oleju dokonałeś poza ASO, bo gwarancji już nie masz?
W takim razie jaki filtr oleju dostarczyć do ASO żeby był ok?

PS- min i max ilości oleju w silniku ilustrują te dwa końce wgłębienia na bagnecie? Pytam, bo w instrukcji nie mogę tego znaleźć, a wydaje mi się że na patyku nic nie pisało.
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Podaje Ci stronę, na której są pokazane filtry pasujące do naszych silników http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 77#idn8513" onclick="window.open(this.href);return false;

Filtr powietrza i oleju wymieniam, co rok przy wymianie oleju(robię małe przebiegi tzn. Dagmara). Filtr kabinowy poczytaj ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do bagnetu to tak jak piszesz utrzymuj poziom oleju po środku tych oznaczeń. Widzę, że masz mały przebieg, pilnuj sobie poziomu oleju, ponieważ ja po pierwszych 15000 tys. km musiałem dolać około 700 ml oleju. Teraz nic nie muszę dolewać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

I co roku robisz to w ASO?
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

jeżeli chodzi o olej to lepiej zostać przy oryginalnym jeśli zmieniać to tylko na markowy z pewnego zródła podobno są podróbki przy odrobinie doświadczenia filtry można wymienić samemu te z filtrona są ok polecam też sędziszów w serwisach różnie bywa ja kupiłem używany samochód i mimo pieczątek w książce serwisowej o dokonanej wymianie kilka dni wczesniej nic na to nie wskazywało filtr kabiny syf totalny olej czarny a miarka oleju zapyziała jak by nikt tam nie zaglądał przez rok filtry i olej wymieniłem sam i mam pewność że jest ok
pance 2
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

alvaro pisze:I co roku robisz to w ASO?
Po gwarancji ASO odwiedzę jak będą cenowo konkurencyjni.
Olej nalałem Selenia K - zalecany (koszt za 3l - 134,00 zł) do naszego silnika i filtra oleju wchodzi 2,6l.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

Ja nie wiem co tak "wariujecie" na punkcie tego oleju, przecie to nie Ferrari :)
Kiedyś czytałem artyków-wywiad z jakimś szefem koncernu samochodowego i sam wypowiadał się, że według niego olej powinno się wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

alvaro pisze:Ja nie wiem co tak "wariujecie" na punkcie tego oleju, przecie to nie Ferrari :)
Kiedyś czytałem artyków-wywiad z jakimś szefem koncernu samochodowego i sam wypowiadał się, że według niego olej powinno się wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
I wtedy często zmieniać samochód bo po paru latach awaria silnika murowana
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

alvaro pisze:wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
Każdy robi jak uważa :zlośnik
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze:
alvaro pisze:Ja nie wiem co tak "wariujecie" na punkcie tego oleju, przecie to nie Ferrari :)
Kiedyś czytałem artyków-wywiad z jakimś szefem koncernu samochodowego i sam wypowiadał się, że według niego olej powinno się wymieniać bardzo rzadko, albo wcale.
I wtedy często zmieniać samochód bo po paru latach awaria silnika murowana
Czytałem o Holendrze, byłym pracowniku Castrola, który toczy prywatną wojnę z koncernem nazywając ich "mafią wymieniczy oleju". Twierdzi że powstałe w skutek spalania sadze doskonale smarują silnik. Przejechał swoim samochodem już 350tyś km bez wymiany oleju. Niestety nie wiadomo co to za auto, może jeździ Mercem "beczką" która zniesie wszystko i nie ma katalizatora. Po za tym mówić można wiele, a jak jest na prawdę to tylko on wie.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

A ja mam swoją teorię na temat wymiany oleju, niektórzy juz ją poznali :) i będę się tego trzymał. Olej wymieniać często a kontrolę robię organoleptyczną :)
Maluszkiem zrobiłem 190 tys. bez remontu i silnik nadal był żyletka. Sejem zrobiłem 100tys. i silnik był żyletka. Teraz mam 18,5 tys, olej już wymieniałem 2 razy i nie mam na razie żadnych problemów :) .
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

uważam że olej wymieniać minimum raz w roku bez względu na przebieg olej nie lubi częstych zmian tęperatury czyli częstego uruchamiania i gaszenia silnika bo pzrzy
zminie temp silnika wytranca się wilgoć i dla tego samochody jezdżące czesto długie trasy wytrzymoją lepiej niż te co jeżdżą krutkie odcinki po mieście
pance 2
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

kk25 pisze:A ja mam swoją teorię na temat wymiany oleju, niektórzy juz ją poznali :) i będę się tego trzymał. Olej wymieniać często a kontrolę robię organoleptyczną :)
Maluszkiem zrobiłem 190 tys. bez remontu i silnik nadal był żyletka. Sejem zrobiłem 100tys. i silnik był żyletka. Teraz mam 18,5 tys, olej już wymieniałem 2 razy i nie mam na razie żadnych problemów :) .
kk25 mnie nauczył jak sprawdzać olej i tak też robię :) Ja mam 22 tys km i olej zmieniany 3 razy (przy 3 tys km, 10 tys km i 18 tys km). Teraz zmienię przy 30 tys km na przeglądzie a następne razy się zobaczy ale myślę, że co 15 tys km będzie starczyło po sprawdzeniu organoleptycznie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

kk25 pochwal się tą tajemną organoleptyczną wiedzą
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

organoleptycznie można poznać olej po jego barwie i zapachu w silnikach benzynowych po dłuższym czasie i przebiegu można wyczuć zapach paliwa barwa staje się brązowo brunatna konsystencja coraz rzadsza ale aby dostrzedz różnice trzeba regularnie obserwować zachodzące zmiany jakości oleju w silniku
pance 2
ODPOWIEDZ