Nawiew powietrza kilka pytań

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:U mnie klimatyzacja działa doskonale. Nawiew na 3 na szyby i nogi i wystarczy całkowicie. A jak dam nawiew na siebie to za zimno... Łatwo się tak przeziębić. A i ZNACZNIE mocniej klima chłodzi gdy zamkniesz obieg powietrza.
Przy zamkniętym obiegu jest ok. Przy otwartym zaś dużo słabiej. Różnica jest spora. Widocznie nie nadąża ze schładzaniem bardzo gorącego powietrza z zewnątrz. Pytam bo nie miałem klimy wcześniej. Byłem na przeglądzie klimy niedawno i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, więc tak chyba ma być. Dzięki
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

U mnie działa super ale mam ustawione na nogi i pasażerów- bieg 2
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Co do wiania z kratek, to potwierdzam - mam tak samo. Co do samego chłodzenia, to owszem, przy zamkniętym obiegu powietrza chłodzenie jest bardziej wydajne, ale przy otwartym obiegu to również mam wrażenie, że miałem do czynienia z autami, które bardziej ziębiły powietrze. Niestety moje doświadczenia z klimą nie są zbyt imponujące, gdyż jest to moje pierwsze auto z tym przydatnym urządzeniem a wcześniej to tylko u znajomych miałem okazję zobaczyć jak to działa :smak W każdym razie i tak jestem zadowolony, bo nie lubię jak klima za bardzo chłodzi a powiem że u mnie jest bardzo optymalnie - na tyle, że nie zgrzytam zębami ani nie jestem spocony jak... robotnik na budowie taszczący tonę cegieł :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Weźcie pod uwagę, że Linea ma dużą i mocno pochyloną szybę przednią, przez co jest duża powierzchnia na którą pada światło słoneczne i mocno grzeje wnętrze. A przed załączeniem klimy warto przewietrzyć autko. Ja maniakiem klimy nie jestem, ale w te upały przydaje się
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:
duskap pisze:U mnie klimatyzacja działa doskonale. Nawiew na 3 na szyby i nogi i wystarczy całkowicie. A jak dam nawiew na siebie to za zimno... Łatwo się tak przeziębić. A i ZNACZNIE mocniej klima chłodzi gdy zamkniesz obieg powietrza.
Przy zamkniętym obiegu jest ok. Przy otwartym zaś dużo słabiej. Różnica jest spora. Widocznie nie nadąża ze schładzaniem bardzo gorącego powietrza z zewnątrz. Pytam bo nie miałem klimy wcześniej. Byłem na przeglądzie klimy niedawno i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, więc tak chyba ma być. Dzięki
Tak właśnie powinno być. Klimatyzacja samochodowa jest w stanie ochłodzić wnętrze o jakieś max 10 stopni w stosunku do temperatury wewnętrznej. Gdy masz zamknięty obieg to do układu chłodzenia trafia schłodzone powietrze z wnętrza auta a skoro chłodniejsze trafia to bardziej może zostać schłodzone (o te max 10 stopni) aż do osiągnięcia najniższej temp możliwej dla układu.
Wszystkie auta tak niestety mają. W instrukcji też piszą, że aby mocniej schłodzić wnętrze to trzeba zamknąć obieg. Jedynie auta z większymi sprężarkami albo wielostrefową klimatyzacją mają wydajniejsze chłodzenia. Chociaż i tak wszystkie auta mają projektowane klimatyzacje na 16-18 stopni we wnętrzu więc różnic wielkich nie powinno być (przy dłuższym użyciu rzecz jasna).
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Buba pisze:Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.
Czytałem o wadach chłodnicy w Bravo. W Linei jest ok, aż niewiarygodne :pomysli A klima działa jak by miała astmę.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Mnie to na szczescie ominelo .Jak przeczytales temat dotyczy tylko wybranych partii lub rocznikow.Grunt ze Linei to nie dotyczy :) ,ale dalej podtrzymuje ze moja klima jest malo wydajna.Nie wiem za bardzo dlaczego??
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:
Buba pisze:Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.
Czytałem o wadach chłodnicy w Bravo. W Linei jest ok, aż niewiarygodne :pomysli A klima działa jak by miała astmę.
Buba a to bardzo ciekawe bo sprężarka klimatyzacji w Linei i w Bravo ma identyczną wydajność wg danych producenta. Identyczna moc, moc chłodzenia itd. Wszystko ma identyczne...
Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, u mnie to samo. Ja robie tak, że załączam klime i daje nadmuch max tylko na kratki środkowe, obieg zamknięty i uchylam lekko szyby, żeby ciepłe powietrze wyleciało. Wypale fajkę :luzak i już jest fajnie chłodno. Klima chłodzi dobrze, ale czuć różnicę schładzania powietrza jak się otworzy obieg.

Buba, czytałem o problemach z klimą ale w Linei jest ok :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
duskap, klima jest ok, od nowości tak działa, a miesiąc temu był gruntowny przegląd i nic się nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze. Nie da się ukryć że klima w Linei na obiegu otwartym chłodzi cienko. Jeżdżę dosyć często jako pasażer 10-o letniej Meganki i Avensisa, niestety chłodzą dużo lepiej na otwartym obiegu.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

To prawda ,ja mialem jakis miesiac temu przeglad i wymiane filtra itd. Chyba z wydajnosc jest po prostu slabsza i trzeba sie bedzie z tym pogodzic mimo ze powinno byc wszystko ok jak w bravolocie. :smutny
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:
duskap pisze:Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
duskap, klima jest ok, od nowości tak działa, a miesiąc temu był gruntowny przegląd i nic się nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze. Nie da się ukryć że klima w Linei na obiegu otwartym chłodzi cienko. Jeżdżę dosyć często jako pasażer 10-o letniej Meganki i Avensisa, niestety chłodzą dużo lepiej na otwartym obiegu.
W Lagunie, którą ojciec miał klima chodziła tak samo. W Dacii Sandero też, Suzuki Swift też. Więcej porównania niestety nie mam ale nadal uważam, że klima tak właśnie musi działać. Wszystkie sprężarki do aut osobowych są projektowane na ten sam poziom. I po prostu musi być znaczna różnica na otwartym i zamkniętym obiegu z bardzo prostej przyczyny. Sprężarka jest w stanie schłodzić do 10 stopni... jak masz 33 stopnie na zewnątrz to MAX temp w aucie masz 23-25 stopni. A jak chłodniejsze idzie do schładzania to może osiągnąć lepszy efekt schłodzenia.

Jak jest bardzo ciepło tak jak teraz to zamykam obieg, nawiew na 2 i na kabinę i jest idealnie. Jak wnętrze się dobrze schłodzi to przełączam na 3 i na szyby (szyba grzeje ostro, więc mocniej trzeba chłodzić aby pasażerowie mieli odpowiednią temperaturę).
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap pisze:Sprężarka jest w stanie schłodzić do 10 stopni...
sprężarka nie jest w stanie schłodzić, bo nie jest do tego przeznaczona...

Większy wpływ na chłodzenie ma chłodnica w zespole nagrzewnicy (gęstość lameli, materiał z którego jest wykonana, grubość itd.).
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Potwierdzam.Dlatego ilosc lameli ma takie znaczenie,dla majacych problemy prosze o sprawdzenie.Jak ktos nie bedzie mogl zlokalizowac miejsca lub zdiagnozowac problemu prosze o info lub zdjecie.Szczegolnie autka ktore sa po gwarancji sa narazone na problemy .Pamietajcie na przegladzie i przy wymianie filtra nikt z serwisantow nie sprawdza ilosci lameli dlatego trzeba na to zerknac we wlasnym zakresie.
ODPOWIEDZ