Przy zamkniętym obiegu jest ok. Przy otwartym zaś dużo słabiej. Różnica jest spora. Widocznie nie nadąża ze schładzaniem bardzo gorącego powietrza z zewnątrz. Pytam bo nie miałem klimy wcześniej. Byłem na przeglądzie klimy niedawno i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, więc tak chyba ma być. Dziękiduskap pisze:U mnie klimatyzacja działa doskonale. Nawiew na 3 na szyby i nogi i wystarczy całkowicie. A jak dam nawiew na siebie to za zimno... Łatwo się tak przeziębić. A i ZNACZNIE mocniej klima chłodzi gdy zamkniesz obieg powietrza.
Nawiew powietrza kilka pytań
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Co do wiania z kratek, to potwierdzam - mam tak samo. Co do samego chłodzenia, to owszem, przy zamkniętym obiegu powietrza chłodzenie jest bardziej wydajne, ale przy otwartym obiegu to również mam wrażenie, że miałem do czynienia z autami, które bardziej ziębiły powietrze. Niestety moje doświadczenia z klimą nie są zbyt imponujące, gdyż jest to moje pierwsze auto z tym przydatnym urządzeniem a wcześniej to tylko u znajomych miałem okazję zobaczyć jak to działa
W każdym razie i tak jestem zadowolony, bo nie lubię jak klima za bardzo chłodzi a powiem że u mnie jest bardzo optymalnie - na tyle, że nie zgrzytam zębami ani nie jestem spocony jak... robotnik na budowie taszczący tonę cegieł 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Weźcie pod uwagę, że Linea ma dużą i mocno pochyloną szybę przednią, przez co jest duża powierzchnia na którą pada światło słoneczne i mocno grzeje wnętrze. A przed załączeniem klimy warto przewietrzyć autko. Ja maniakiem klimy nie jestem, ale w te upały przydaje się
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Tak właśnie powinno być. Klimatyzacja samochodowa jest w stanie ochłodzić wnętrze o jakieś max 10 stopni w stosunku do temperatury wewnętrznej. Gdy masz zamknięty obieg to do układu chłodzenia trafia schłodzone powietrze z wnętrza auta a skoro chłodniejsze trafia to bardziej może zostać schłodzone (o te max 10 stopni) aż do osiągnięcia najniższej temp możliwej dla układu.Coval pisze:Przy zamkniętym obiegu jest ok. Przy otwartym zaś dużo słabiej. Różnica jest spora. Widocznie nie nadąża ze schładzaniem bardzo gorącego powietrza z zewnątrz. Pytam bo nie miałem klimy wcześniej. Byłem na przeglądzie klimy niedawno i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, więc tak chyba ma być. Dziękiduskap pisze:U mnie klimatyzacja działa doskonale. Nawiew na 3 na szyby i nogi i wystarczy całkowicie. A jak dam nawiew na siebie to za zimno... Łatwo się tak przeziębić. A i ZNACZNIE mocniej klima chłodzi gdy zamkniesz obieg powietrza.
Wszystkie auta tak niestety mają. W instrukcji też piszą, że aby mocniej schłodzić wnętrze to trzeba zamknąć obieg. Jedynie auta z większymi sprężarkami albo wielostrefową klimatyzacją mają wydajniejsze chłodzenia. Chociaż i tak wszystkie auta mają projektowane klimatyzacje na 16-18 stopni we wnętrzu więc różnic wielkich nie powinno być (przy dłuższym użyciu rzecz jasna).
-
- klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
- Przebieg: 34000
- Silnik: 1,4 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Szczecin
Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Czytałem o wadach chłodnicy w Bravo. W Linei jest ok, aż niewiarygodneBuba pisze:Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.

-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Buba a to bardzo ciekawe bo sprężarka klimatyzacji w Linei i w Bravo ma identyczną wydajność wg danych producenta. Identyczna moc, moc chłodzenia itd. Wszystko ma identyczne...Coval pisze:Czytałem o wadach chłodnicy w Bravo. W Linei jest ok, aż niewiarygodneBuba pisze:Coval ja mam tak samo,zaobserwowalem to dzisiaj.Byl upal ok 30st. i klima wyrabiala sie jak mucha w smole i g... w betoniarce,porownujac z Bravo smialo moge powiedziec ze to imitacja Klimy w stosunku do Bravo.Powietrze tylko troche przypominalo to ktore generuje klima.Jutro sprawdze czy na chlodnicy wentylatora nie brakuje lameli ,czy nie ma jakis ubytkow,Tobie tez radze to zrobic.Fiaty Bravo maja problemy z chlodnica ,trwa akcja wymian na nowe,Fiat dal ciala i sie przyznaje do bledu.Temat jest bardzo powazny.A klima działa jak by miała astmę.
Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Coval, u mnie to samo. Ja robie tak, że załączam klime i daje nadmuch max tylko na kratki środkowe, obieg zamknięty i uchylam lekko szyby, żeby ciepłe powietrze wyleciało. Wypale fajkę
i już jest fajnie chłodno. Klima chłodzi dobrze, ale czuć różnicę schładzania powietrza jak się otworzy obieg.
Buba, czytałem o problemach z klimą ale w Linei jest ok

Buba, czytałem o problemach z klimą ale w Linei jest ok

Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
duskap, klima jest ok, od nowości tak działa, a miesiąc temu był gruntowny przegląd i nic się nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze. Nie da się ukryć że klima w Linei na obiegu otwartym chłodzi cienko. Jeżdżę dosyć często jako pasażer 10-o letniej Meganki i Avensisa, niestety chłodzą dużo lepiej na otwartym obiegu.duskap pisze:Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
W Lagunie, którą ojciec miał klima chodziła tak samo. W Dacii Sandero też, Suzuki Swift też. Więcej porównania niestety nie mam ale nadal uważam, że klima tak właśnie musi działać. Wszystkie sprężarki do aut osobowych są projektowane na ten sam poziom. I po prostu musi być znaczna różnica na otwartym i zamkniętym obiegu z bardzo prostej przyczyny. Sprężarka jest w stanie schłodzić do 10 stopni... jak masz 33 stopnie na zewnątrz to MAX temp w aucie masz 23-25 stopni. A jak chłodniejsze idzie do schładzania to może osiągnąć lepszy efekt schłodzenia.Coval pisze:duskap, klima jest ok, od nowości tak działa, a miesiąc temu był gruntowny przegląd i nic się nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze. Nie da się ukryć że klima w Linei na obiegu otwartym chłodzi cienko. Jeżdżę dosyć często jako pasażer 10-o letniej Meganki i Avensisa, niestety chłodzą dużo lepiej na otwartym obiegu.duskap pisze:Coval albo masz zbyt mało czynnika chłodzącego albo całkowicie sprawną klimę. U mnie działa wszystko należycie.
Jak jest bardzo ciepło tak jak teraz to zamykam obieg, nawiew na 2 i na kabinę i jest idealnie. Jak wnętrze się dobrze schłodzi to przełączam na 3 i na szyby (szyba grzeje ostro, więc mocniej trzeba chłodzić aby pasażerowie mieli odpowiednią temperaturę).
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
sprężarka nie jest w stanie schłodzić, bo nie jest do tego przeznaczona...duskap pisze:Sprężarka jest w stanie schłodzić do 10 stopni...
Większy wpływ na chłodzenie ma chłodnica w zespole nagrzewnicy (gęstość lameli, materiał z którego jest wykonana, grubość itd.).
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
- Przebieg: 34000
- Silnik: 1,4 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Szczecin
Potwierdzam.Dlatego ilosc lameli ma takie znaczenie,dla majacych problemy prosze o sprawdzenie.Jak ktos nie bedzie mogl zlokalizowac miejsca lub zdiagnozowac problemu prosze o info lub zdjecie.Szczegolnie autka ktore sa po gwarancji sa narazone na problemy .Pamietajcie na przegladzie i przy wymianie filtra nikt z serwisantow nie sprawdza ilosci lameli dlatego trzeba na to zerknac we wlasnym zakresie.