Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

Wymieniłem czujnik ciśnienia dolotu na nówkę :luzak
Ten przerabiany termistor mi nie dawał spokoju.
Awatar użytkownika
radarki
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 16 gru 2015, 15:54
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: radarki »

adamson pisze:Nie za wcześnie z tymi zimówkami ? Ja jeszcze trochę poczekam.
Pozdrawiam. Adam.
nie wiem czy wcześnie czy nie ja zawsze tak wymieniam, tym bardziej że za 4 lata będzie czas na nowe!!! :) Pozdrawiam
CINQUECENTO,SEICENTO,PUNTO II,MULTIPLA1.6,UNO,MULTIPLA 1.9JTD,LANCIA PHEDRA2.2JTD,SEICENTO1.1,ALBEA,BRAVA1.2,LINEA1.3MJ
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Ponieważ ostatnio auto zaczęło mi się dziwnie zachowywać na obrotach pomiędzy 2500 a 3200 postanowiłem przyjrzeć się nieco sprawie. Objaw był taki, że przy maksymalnym przyśpieszeniu (czytaj: gaz, but w podłogę :lacha ), obojętnie na jakim biegu, auto dostawało "czkawki" :oj Tak, jakby na ułamek sekundy traciło moc, efekt np uślizgu kół, takie podszarpywanie, przy czym kiedy się to działo, obroty nie wzrastały a delikatnie spadały (takie "wahnięcie") i występowało raczej na rozgrzanym silniku. Na początku było tylko przy maksymalnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia, po jakimś czasie zaczęło się pojawiać również i przy mniejszych wartościach przyspieszenia :oj Moje podejrzenia padły na układ zapłonowy, i całkiem słusznie :ink Świece były wymieniane rok temu, tak samo jak przewody WN, więc obawiałem się, że albo cewka zaczyna niedomagać, albo roczne przewody WN firmy Bosch okazują się być do d... luftu :lacha Postanowiłem sprawdzić, czy przewody nie mają przebicia, więc wg prawideł - ciemny garaż, auto odpalone i psikamy mgiełką wody na przewody. Jak ciemno było, tak ciemno jest - brak efektu, nic nie iskrzy. Postanowiłem sprawdzić kabelkiem - mokre przewody WN, kawałek kabelka, który podłączamy do masy auta z jednej strony a z drugiej przykładamy do poszczególnych przewodów WN. Delikatne przeskoki iskry zaczęły się pojawiać :oj W myślach mówię sobie: pie.... Bosch... :lacha Ale, kiedy odłączyłem kabelek od masy, delikatny przeskok iskry nie zniknął i był dokładnie identyczny jak przed chwilą ! Winowajcą iskierki więc była indukcja a nie przeskok potencjału bezpośrednio z rdzenia przewodu WN :luzak W myślach zaczynam przepraszać Boscha, że tak go zrugałem przed chwilą :lacha No ale skoro tutaj wszystko niby jest OK, a że mam jeszcze stare, oryginalne przewody WN, postanowiłem spróbować ponownie je założyć. Po ściągnięciu przewodów postanowiłem przy okazji sprawdzić, czy oby wszystkie świece są dobrze dokręcone. Żeby nie mieć problemów i zabawy z końcówką klucza do świec, wyciągnąłem z niego tą gumową zawleczkę która przytrzymuje świecę podczas jej odkręcania, żeby po odkręceniu można ją było wyciągnąć. Sprawdzam po kolei: świeca nr 1 - OK, świeca nr 2 - OK, świeca nr 3 - OK, ale przy ściąganiu klucza zablokował mi się on na świecy i zeszła mi końcówka :pomysli Odrobina sprytu, szczypy w rękę - wyciągnąłem dziada :luzak Świeca nr 4 - OK, ale podobny przypadek jak w trójce - końcówka klucza została mi na świecy :oj Postępowanie podobne, jak przed chwilą i już mam gadzinę w ręku :luzak No i odkładam końcówkę na bok a tu, moim oczom ukazuje się, że wewnątrz klucza znajduje się gumowa zawleczka - bardzo podobna do tej, którą przecież przed chwilą wyjmowałem :zdiwiony Wyciągnąłem ją ze środka, sprawdzam - stan aktualny: mam 2 sztuki :lacha Wniosek: ten, który wymieniał mi ostatnio świece, zostawił mi w prezencie gumową końcówkę z klucza :lacha I do tego, był na tyle sprytny, że na to wszystko nałożył jeszcze przewód WN :lacha Jestem w szoku, że to w ogóle działało :! :zdiwiony Po odkryciu tego "znaleziska", postanowiłem założyć przewody, które przed chwilą ściągnąłem, czyli Boscha :) Złożyłem wszystko do kupy, testy drogowe - działa jak trzeba :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: ślimak »

mwas pisze: ten, który wymieniał mi ostatnio świece, zostawił mi w prezencie gumową końcówkę z klucza :lacha I do tego, był na tyle sprytny, że na to wszystko nałożył jeszcze przewód WN :lacha
Polak potrafi :ryczy

Dobrze, że wszystko się wyjaśniło. Cieszę się (w całej swej skromności :zlośnik )że przyczyniłem się troszeczkę do tego sukcesu.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

mwas pisze:.............. Wniosek: ten, który wymieniał mi ostatnio świece, ............
Wniosek: świece należy wymieniać samemu! :zlośnik
P.S.
Gratuluję naprawy. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Prezes, byłeś dla mnie natchnieniem po tym, co mi opowiedziałeś o Twoich, "super mega zajefajnych" przewodach WN :lacha :ryczy Ale i helleticowi należą się podziękowania, bo podsunął mi sposób na sprawdzenie przewodów dodatkowo kabelkiem :ink :pivo dla Jarka :! :pivo
Fakt - następnym razem chyba sam wymienię sobie te świece :ink Dojście jest całkiem całkiem, tylko przydałoby się wyposażyć w klucz dynamometryczny, bo na razie to robota na czuja :oj A konkludując całą sytuację, zastanawia mnie jedno: dlaczego dziadyga nie wskazała żadnych błędów z wypadaniem zapłonów ? :pomysli Zarówno i u mnie, jak u i Ciebie prezes :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Niesamowita historia :) Faktycznie aż dziw że to działało ..
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: adamson »

Wymienione paski wielorowkowe, temu od alternatora już się dawno należało, bo wyglądał na mocno zmęczony, dopiero to było widać po zdemontowaniu, masakra. Mam nadzieję, że pozbędę się porannego piszczenia, chociaż po skończonej wymianie i odpaleniu auta było słychać pisk, alternator wzrokowo sprawdzony, nie ma pęknięć, rolka chodzi gładko, więc obstawiam
mwas pisze:Może to dziwne, ale winnym może być jeszcze rozrusznik ! U mnie też potrafi "pisknąć" przy rozruchu. Przy okazji, jak byłem w serwisie, opowiedziałem mechaniorom o tej przypadłości i mieli zwrócić na to uwagę. Akurat tak się stało, że po robocie jak odpalali auto pojawił się właśnie ten dźwięk, po czym oni jednoznacznie u mnie wskazali rozrusznik zaznaczając, że to nie "pisk" a "zgrzyt" :lacha Kazali z tym jeździć i się nie przejmować :zlośnik
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: robert75 »

Dzisiaj był mój pierwszy raz. Czyli wymiana lewego łącznika stabilizatora na Delphi. W poniedziałek wymieniam prawy. Dzięki poradom z forum praca przebiegła szybko i sprawnie...Łubu dubu łubu dubu. .. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

Wymieniłem świece na NGK oraz olej, po raz drugi wybór padł na Mobil1 0w-40 New Life. Olej po 13 tyś. km. czarny (poprzednio był 2x Castrol Magnatec 5w-40) ale niestety od ostatniej kontroli odm w sierpniu 3 tyś. km. temu gruba odma całkowicie zatkana, w sierpniu była czysta!!! Wiadomo że wilgoć, chłód i małe przebiegi sprawiają że woda kondensuje się w oparach oleju i dlatego "majonez" zatyka odmy. Może by tak zrobić eksperyment? wypiąć rurę z obudowy filtra powietrza która czerpie powietrze zza lampy, a w jej miejsce nałożyć rurę harmonijkową, a drugi koniec skierować w okolicę sondy lambda nad kolektorem wydechowym, żeby silnik czerpał ciepłe powietrze? podobny patent był w Dużym Fiacie tyle tylko że tam sprawę załatwiał suwak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: adamson »

Wydłubałem środek tylnego znaczka, faktycznie bardzo łatwo wyskoczył, a pod nim pęcherze powietrza i wody. Na dniach wklejenie nowego środka , jak zaopatrzę się w dobrą taśmę dwustronną. Tymczasem będę jeździł ze srebrzystym pustym kółeczkiem na pokrywie bagażnika, jak swego czasu Prezes. Poniżej prezentuję stary i nowy środek emblematu :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

adamson pisze: Poniżej prezentuję stary i nowy środek emblematu :ink
Coś Tobie podpowiem. Wiem, że masz zdolności manualne, więc wykorzystaj je do renowacji starego znaczka. Jak? Użyj skalpela do dokładnego odcięcia czerwonej farby od srebrnego napisu FIAT. Umyj plastik. Nie stosuj NITRO, bo zje wszystko i pomaluj inną farbą (nie nitro). Masz swój nowy znaczek. Ja nie wiedziałem tego co teraz piszę i trochę przedobrzyłem :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Zrobiłem przymiarkę do zlikwidowania zacieku z lewej półosi. Niestety, wydawało mi się, że wystarczy dokręcić kołnierz ale okazało się, że jest dokręcony na fest, więc czeka mnie wymiana zimmeringu :oj A przy okazji wypucowałem paskudę, bo uwalona była niemiłosiernie, od progów aż po dach no i chyba, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, był to ostatni aż taki zabieg w tym roku :smutny Kolejne mycia to już raczej na szybkiego na samoobsługowej myjce ciśnieniowej :smutny

Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Rafcio »

radarki pisze:Linka zmieniła dzisiaj obuwie na zimowe Klebery hp3 ,oprócz tego czyszczenie środka i myjka na zewnątrz. Polecam poszukać jakiś warsztatów lub serwisów w swojej okolicy przez Grupon.pl usługi wykonują tak samo dobrze jak za normalną cenę a kosztują o wiele mniej :)
Na dniach zmieniam na zimowe.
Gdyby ktoś potrzebował to przy zakupie na Groupon można podać kod "ALERABAT" i cena obniży się o 15%
Koszt wymiany 4 opon na alufelgi 16 cali to u mnie po rabacie na groupon 46,74zł :zlośnik
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

Wymieniłem świece, oraz filtr powietrza (z czymś tam jeszcze :zlośnik :ryczy ). Wyczyściłem też odmy.
Kontrola wycieku na niedawno co uszczelnianej lewej półosi. Werdykt - nadal leci :zły :zły :zły . Tym razem okazało się, że to nie z półosi, lecz z korpusu skrzyni :smutny :zły :devil
ODPOWIEDZ