Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

Trochę dziwne bo silnik zawsze odpala na benzynie (nawet ciepły) a potem gdy temperatura wzroście to przełącza się na gaz.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: emmer »

no nie do końca. jeżeli temperatura układu jest odpowiednio wysoka to odpala na gazie (przynajmniej tak jest na Stagu)
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1266
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 167 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Sebek »

To Tartarini odpali na benzynie i po 2-3 sekundach przełączy się na gaz samoczynnie (nawet gdy silnik ma 90 stopni). ryszardo a może rozjechały się mapy wtrysku gazu?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: ryszardo_ »

Sebek pisze:To Tartarini odpali na benzynie i po 2-3 sekundach przełączy się na gaz samoczynnie (nawet gdy silnik ma 90 stopni). ryszardo a może rozjechały się mapy wtrysku gazu?
Instalacja BRC zawsze odpala na benzynie tak samo jak w Tartarini o czym pisze Sebek.
Z chwilą gaszenia silnika instalacja LPG zawsze z automatu przełącza się na benzynę, aby przy odpaleniu silnik uruchomił się z benzyny.

Ja teraz obstawiam, że u mnie ta przypadłość najprawdopodobniej jest związana z nieszczelnością wtrysków LPG, widocznie muszą przepuszczać gaz i dlatego mam ten problem z uruchomieniem silnika, ale tylko zimnego, gdy jest ciepły to zapala bez problemu (jest dobre odparowanie gazu), dlatego nie mogą to być mapy LPG o których pisze Sebek, zresztą silnik pracuje bez problemu na benzynie jak i na LPG.

Nie wiem, kiedy wezmę się za te wtryskiwacze? :?

Obecnie ten problem zlikwidowałem tymczasowo małą przeróbką poprzez doprowadzenie przewodu z komory silnika do kabiny z przełącznikiem za pomocą, którego odcinam dopływ gazu do instalacji na ok. 30s, gdy mam wyłączyć silnik. Po wypaleniu się pozostałego gazu w przewodach, instalacja LPG z automatu przełącza mi się na benzynę i mogę już zgasić silnik.

Po takim zabiegu nie mam problemu z zapaleniem zimnego silnika. :banan

Jak ktoś byłby zainteresowany, to mogę porobić fotki :foto jak to wykonałem, jest to prosta przeróbka.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: duskap »

Problem, który opisałeś jest dosłownie typowy. Masz podłączoną instalację gazową błędnie. Podpięli pod element, który ma dłużej zasilanie i przez to wtryski gazu jeszcze chwile leją gaz. I jest problem z zapaleniem zimnego.
Miałem dokładnie to samo. Przepięcie instalacji na coś co od razu się wyłącza po przekręceniu kluczyka rozwiązało sprawę.
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: ryszardo_ »

duskap w moim przypadku, to nie to, gdyż na tej instalacji przejechałem już ponad 100tys km i nie było wcześniej tego problemu ani żadnego innego, dopiero od niedawna mam tą przypadłość, zresztą po tak dużym przebiegu ma prawo coś się popsuć.
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

A jestes pewny ze to nie reduktor? Widzialem ze czyszczony ale w moim tartarini przy identycznych objawach to byl on i musial byc wymieniony bo jego regeneracja nie dawala efektów.

Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: ryszardo_ »

Pongo pisze:A jestes pewny ze to nie reduktor? Widzialem ze czyszczony ale w moim tartarini przy identycznych objawach to byl on i musial byc wymieniony bo jego regeneracja nie dawala efektów.
Dzięki Pongo za sugestję.

Być może, że to nadal jest wina reduktora, tego wykluczyć nie mogę, gdyż nowy wymieniony zaworek gumowy ma powierzchnię gładką jest jeszcze nie uformowany do gniazda i może przepuszczać nadal gaz. Nie pomyślałem o tym, żeby przed skręceniem korpusu mocno docisnąć zaworek do gniazda, aby go lepiej dopasować i przez to uszczelnić.

Mam nadzieję, że po jakimś czasie sam się dopasuje i usterka zniknie :lacha bo jak nie, to czeka mnie kolejny demontaż reduktora, aby wyeliminować tą sugestię.
Pojeżdżę jeszcze jakiś czas i poobserwuję, jak coś się zmieni w tym temacie, to napiszę.

Stary zaworek miał już bardzo głębokie wgłębienia jak widać na załączonym zdjęciu.
2fda48a67e62f2816c8e0127acc678f5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: emmer »

awaria reduktora ale tez awaria wtryskiwaczy będzie miała ten sam objaw co jest u Ciebie. Musisz wykluczyć jedno żeby być pewnym że drugie jest ok (albo i nie :))
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: DaRiuSz »

Nawaliło radio więc z niemałym trudem je wyciągnąłem, myślałem że coś nie łączy, po rozkręceniu dwa kondensatory wylane, ja to mam szczęście. Ile w ciągu ostatniego miesiąca dołożyłem do linki - olej 100 zł, filtry 56 zł, kompletny rozrząd 260 zł, świece 90 zł., kable wn 100 zł, górne mocowanie amortyzatora 90 zł, a w kolejce jeszcze czekają przednie tarcze i hamulce, robocizna we własnym zakresie :banan
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

To co wymieniłeś, to elementy czysto eksploatacyjne, więc nie jest tak źle :ink No a z radiem... pech niestety :oj Ale jeśli tylko "kondziołki", to teoretycznie powinno dać się je wymienić :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 268700
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: DaRiuSz »

mwas pisze:To co wymieniłeś, to elementy czysto eksploatacyjne, więc nie jest tak źle :ink No a z radiem... pech niestety :oj Ale jeśli tylko "kondziołki", to teoretycznie powinno dać się je wymienić :luzak
Kondziołki, kondziołki dwa po tej stronie co jest przycisk do włączania i wyłączania oraz podgłaszania głośności oznaczenie kondensator 3300uF
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Podjechałem dzisiaj na serwis klimatyzacji.. do takiego typowego zakładu zajmującego się tylko i wyłącznie urządzeniami chłodniczymi i klimatyzacjami samochodowymi.
Nie tam że musiałem, bo klima działa dobrze, ale z czystej ciekawości ile to mogło czynnika zniknąć.
Pan popodpinał jakieś sprzęty, i mimo że od ostatniej obsługi minęły 2 lata, powiedział że jest bardzo dobrze i lepiej nie będzie, i szkoda moich pieniędzy :zdiwiony .. no to zapowiedziałem się tylko że podjadę jeszcze na dniach Sejkiem, i tyle.
A tak chciałem dzisiaj zrobić Linei dobrze.. a ona nie chce :zlośnik
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Normalnie łączę się z Tobą w bólu... :lacha

Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: will »

Fiat i wszystko jasne :luzak mam to samo :ink
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ