Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Trochę dziwne bo silnik zawsze odpala na benzynie (nawet ciepły) a potem gdy temperatura wzroście to przełącza się na gaz.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
no nie do końca. jeżeli temperatura układu jest odpowiednio wysoka to odpala na gazie (przynajmniej tak jest na Stagu)
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To Tartarini odpali na benzynie i po 2-3 sekundach przełączy się na gaz samoczynnie (nawet gdy silnik ma 90 stopni). ryszardo a może rozjechały się mapy wtrysku gazu?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Instalacja BRC zawsze odpala na benzynie tak samo jak w Tartarini o czym pisze Sebek.Sebek pisze:To Tartarini odpali na benzynie i po 2-3 sekundach przełączy się na gaz samoczynnie (nawet gdy silnik ma 90 stopni). ryszardo a może rozjechały się mapy wtrysku gazu?
Z chwilą gaszenia silnika instalacja LPG zawsze z automatu przełącza się na benzynę, aby przy odpaleniu silnik uruchomił się z benzyny.
Ja teraz obstawiam, że u mnie ta przypadłość najprawdopodobniej jest związana z nieszczelnością wtrysków LPG, widocznie muszą przepuszczać gaz i dlatego mam ten problem z uruchomieniem silnika, ale tylko zimnego, gdy jest ciepły to zapala bez problemu (jest dobre odparowanie gazu), dlatego nie mogą to być mapy LPG o których pisze Sebek, zresztą silnik pracuje bez problemu na benzynie jak i na LPG.
Nie wiem, kiedy wezmę się za te wtryskiwacze?

Obecnie ten problem zlikwidowałem tymczasowo małą przeróbką poprzez doprowadzenie przewodu z komory silnika do kabiny z przełącznikiem za pomocą, którego odcinam dopływ gazu do instalacji na ok. 30s, gdy mam wyłączyć silnik. Po wypaleniu się pozostałego gazu w przewodach, instalacja LPG z automatu przełącza mi się na benzynę i mogę już zgasić silnik.
Po takim zabiegu nie mam problemu z zapaleniem zimnego silnika.

Jak ktoś byłby zainteresowany, to mogę porobić fotki

-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Problem, który opisałeś jest dosłownie typowy. Masz podłączoną instalację gazową błędnie. Podpięli pod element, który ma dłużej zasilanie i przez to wtryski gazu jeszcze chwile leją gaz. I jest problem z zapaleniem zimnego.
Miałem dokładnie to samo. Przepięcie instalacji na coś co od razu się wyłącza po przekręceniu kluczyka rozwiązało sprawę.
Miałem dokładnie to samo. Przepięcie instalacji na coś co od razu się wyłącza po przekręceniu kluczyka rozwiązało sprawę.
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
duskap w moim przypadku, to nie to, gdyż na tej instalacji przejechałem już ponad 100tys km i nie było wcześniej tego problemu ani żadnego innego, dopiero od niedawna mam tą przypadłość, zresztą po tak dużym przebiegu ma prawo coś się popsuć.
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A jestes pewny ze to nie reduktor? Widzialem ze czyszczony ale w moim tartarini przy identycznych objawach to byl on i musial byc wymieniony bo jego regeneracja nie dawala efektów.
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzięki Pongo za sugestję.Pongo pisze:A jestes pewny ze to nie reduktor? Widzialem ze czyszczony ale w moim tartarini przy identycznych objawach to byl on i musial byc wymieniony bo jego regeneracja nie dawala efektów.
Być może, że to nadal jest wina reduktora, tego wykluczyć nie mogę, gdyż nowy wymieniony zaworek gumowy ma powierzchnię gładką jest jeszcze nie uformowany do gniazda i może przepuszczać nadal gaz. Nie pomyślałem o tym, żeby przed skręceniem korpusu mocno docisnąć zaworek do gniazda, aby go lepiej dopasować i przez to uszczelnić.
Mam nadzieję, że po jakimś czasie sam się dopasuje i usterka zniknie

Pojeżdżę jeszcze jakiś czas i poobserwuję, jak coś się zmieni w tym temacie, to napiszę.
Stary zaworek miał już bardzo głębokie wgłębienia jak widać na załączonym zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
awaria reduktora ale tez awaria wtryskiwaczy będzie miała ten sam objaw co jest u Ciebie. Musisz wykluczyć jedno żeby być pewnym że drugie jest ok (albo i nie
)

-
- klubowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 268700
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nawaliło radio więc z niemałym trudem je wyciągnąłem, myślałem że coś nie łączy, po rozkręceniu dwa kondensatory wylane, ja to mam szczęście. Ile w ciągu ostatniego miesiąca dołożyłem do linki - olej 100 zł, filtry 56 zł, kompletny rozrząd 260 zł, świece 90 zł., kable wn 100 zł, górne mocowanie amortyzatora 90 zł, a w kolejce jeszcze czekają przednie tarcze i hamulce, robocizna we własnym zakresie 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To co wymieniłeś, to elementy czysto eksploatacyjne, więc nie jest tak źle
No a z radiem... pech niestety
Ale jeśli tylko "kondziołki", to teoretycznie powinno dać się je wymienić 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 268700
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Kondziołki, kondziołki dwa po tej stronie co jest przycisk do włączania i wyłączania oraz podgłaszania głośności oznaczenie kondensator 3300uFmwas pisze:To co wymieniłeś, to elementy czysto eksploatacyjne, więc nie jest tak źleNo a z radiem... pech niestety
Ale jeśli tylko "kondziołki", to teoretycznie powinno dać się je wymienić
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Podjechałem dzisiaj na serwis klimatyzacji.. do takiego typowego zakładu zajmującego się tylko i wyłącznie urządzeniami chłodniczymi i klimatyzacjami samochodowymi.
Nie tam że musiałem, bo klima działa dobrze, ale z czystej ciekawości ile to mogło czynnika zniknąć.
Pan popodpinał jakieś sprzęty, i mimo że od ostatniej obsługi minęły 2 lata, powiedział że jest bardzo dobrze i lepiej nie będzie, i szkoda moich pieniędzy
.. no to zapowiedziałem się tylko że podjadę jeszcze na dniach Sejkiem, i tyle.
A tak chciałem dzisiaj zrobić Linei dobrze.. a ona nie chce
Nie tam że musiałem, bo klima działa dobrze, ale z czystej ciekawości ile to mogło czynnika zniknąć.
Pan popodpinał jakieś sprzęty, i mimo że od ostatniej obsługi minęły 2 lata, powiedział że jest bardzo dobrze i lepiej nie będzie, i szkoda moich pieniędzy

A tak chciałem dzisiaj zrobić Linei dobrze.. a ona nie chce

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Normalnie łączę się z Tobą w bólu... 
Wysłane z Galaxiaka

Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Fiat i wszystko jasne
mam to samo 


LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4