stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Przyczynę odkryłem kilka dni temu, banał. Luźno zamykająca się maska. Można było nią po zamknięciu lekko poruszać w górę i w dół. Obniżyłem zamek i problem zniknął.
A nie wystarczyło wykręcić lekko odboje? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nawet nie próbowałem, ale luz był chyba zbyt duży, około 5mm.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Nawet nie próbowałem, ale luz był chyba zbyt duży, około 5mm.
No to teraz maska powinna być opuszczona w stosunku do błotników i nie "trzymać" szczelin. :?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Chyba dopiero teraz jest ok.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Chyba dopiero teraz jest ok.
No to :lacha :ok)
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, 0:05 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

A mi ostatnio ponownie pojawił się jakże nam znany, charakterystyczny dźwięk podczas ruchów kierownicą... nowe łożyska już zamówione :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sarmata
klubowicz
klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 19 maja 2015, 15:26
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 90KM
Rocznik: 2008

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: sarmata »

ja miałem tak że stuków nie było żadnych tylko kierownica zaczęła ciężej chodzić tak z dnia na dzień. no to trach czyli pompa wspomagania jak tu pisali http://autoprzekladnie.pl/jak-zadbac-o- ... erowniczy/ no to do mechanika i się okazało że mam zatarte przeguby kulowe. fiuuu... :) dla potomnych może się przydać :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

sarmata pisze:no to do mechanika i się okazało że mam zatarte przeguby kulowe. fiuuu... :) dla potomnych może się przydać :)
Jeśli dla potomnych, to przeguby kulowe czego :? :pomysli Jest ich trochę :oj
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
sarmata
klubowicz
klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 19 maja 2015, 15:26
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 90KM
Rocznik: 2008

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: sarmata »

Przegub kulowy półosi - sorki nie dopatrzyłem że mi się nie napisało :)
rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: rs8 »

Panowie, u mnie występują podobne objawy
Głównie słychać lewą strone ale zmieniam komplet, bo słychać stuki choćby przeskakiwanie przy kręceniu kierownicą.
Pytanie czy tylko muszę wymienić całą poduszkę czy da się wymienić jakos samo łożysko?
Bo w sklepach widać tylko kompletna poduszkę :)
A i moje mocowania siedzą od nowosci czyli maja 8lat i 105tys km :D
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

To i tak sporo wytrzymało... kupuje się całość jako poduszkę, nie widziałem, żeby były dostępne same elementy łożyska.

Wysłane z Galaxiaka

-- 6 maja 2016, o 22:42 --

Koleżanki i Koledzy !

Zwracam się do Was z prośbą o opinię odnośnie Waszych doświadczeń na temat ostatnio/poprzednim razem wymienianych u Was łożysk kolumn McPhersona :pomysli Mam taką sytuację: łożyska wymieniane pod koniec grudnia. Wymiana na "renomowane", firma z "górnej półki", mianowicie Lemforder, kupowane ze źródła od nasdzego, forumowego kolegi :ink 5 miechów spokoju po czym, w pewnym momencie słyszę postukiwanie na nierównościach. Mówę: hmmmmm... pewnie padł któryś łącznik stabilizatora :smak W końcu już kupę i kilometrów u mnie jeździ :lacha Ale... trza to sprawdzić :luzak Ogólnie stuki pojawiają się na bardzo nierównej drodze, na nierównościach, oraz czasem przy skręcaniu kierownicą lub przy mocniejszym ruszaniu lub hamowaniu (nie zawsze, zależy od warunków :ink). Podjechałem na stację diagnostyczną na analizę zawieszenia, no i... przeżyłem SZOK :zdiwiony Facio przetrzepał linkę na wszystkie sposoby i mówi, że wszystko jest sztywne jak "drąg" aktora w filmie porno :lacha Wahacze, tuleje, drążki, łączniki stabilizatora... no wszystko GRA :! Ale... cała kolumna z lewej strony na mocowaniu lata jak żyd po pustym sklepie :lacha Diagnoza stukania: walnięte łożysko kolumny McPhersona z lewej strony :zdiwiony A przecież je wymieniałem pięć miechów wcześniej :pomysli No cóż... może trafiła mi się jakaś felerna seria :pomysli I tutaj jest pytanie do Was: Jak tp u Was wygląda ? Czy łożysko z którejś konkretnie strony Wam pada wcześniej ? A może macie jakieś "niefajne" doświadczenie z firmą Lemforder :? :pomysli Wszelkie uwagi mile widziane bo nie wiem, co z tym fantem zrobić dalej :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap »

Niestety u mnie również padły Lemforder i to też na gwarancji. Nie chce mi się tego reklamować. Jeżdżę dalej tak jak jest.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

mwas pisze: I tutaj jest pytanie do Was: Jak tp u Was wygląda ? Czy łożysko z którejś konkretnie strony Wam pada wcześniej ? A może macie jakieś "niefajne" doświadczenie z firmą Lemforder :? :pomysli Wszelkie uwagi mile widziane bo nie wiem, co z tym fantem zrobić dalej :oj
Z lewej strony wymieniłem trzykrotnie, z prawej dwa razy. Ostatnie jakie kupiłem to również Lemförder z gumową osłoną. Od ponad roku cisza :oj
smak56
* * * *
Obrazek
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: robert75 »

Rok temu wymieniłem na febi. Sprężyny nowe. Jak autko bujnie na nierownosciach to z lewej strony słychać jakby Amorek dobijał. Albo amorek do dupy ale nie cieknie albo właśnie coś z łożyskiem. Oboje przednie ok.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Fiacik »

Przeglądałem się temu wczoraj po myciu auta i po lewej stronie od góry stoi woda.Po mojemu brak odpływu i do tego jeszcze kratka na podszybiu przez którą leci woda do tego łożyska. Ewidentna wada konstrukcyjna.Aż się prosi żeby to czymś przyslonic przy wymianie
Ale wielu z forumowiczów już to wymienialo i dziwne że nikt o tym nie pisze????
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
ODPOWIEDZ