Przesunięta tylna belka
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2010, 8:00
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Działoszyn
Przesunięta tylna belka
Witam. Zupełnie przypadkowo w mojej Linei( 28 tys km) zauważyłem że tylne lewe koło jest bliżej tylnego chlapacza niż prawe. Gdy zmierzyłem odległość od środka tylnego prawego koła do środka prawego koła i podobnie z drugiej strony to różnica wyniosła 1,3 cm. Czy kogoś z kolegów spotkało coś podobnego i czy macie może jakieś pomysły co z tym zrobić? Wybieram się na przegląd ale coś myślę, że w serwisie po pierwsze sobie z tym nie poradzą a po drugie powiedzą, że to złe użytkowanie i gwarancja tego nie obejmuje. Proszę o radę
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Możesz mieć belkę krzywą fabrycznie a wtedy Ci ją wymienią (znam taki przypadek w Bravo->a Bravo ma tę samą belkę co my). Albo źle przykręconą i wtedy Ci ją ustawią. U mnie ją odkręcili i ustawiali na nowo bo myśleli, że to ona odpowiada za ściąganie (oczywiście po ustawieniu jest jak było bo to nie to).
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Witam, a auto jechało prosto? Bo przy takiej różnicy koła powinno być odczuwalne ściąganie auta.. Ja bym czym prędzej jechał z tym do ASO bo zniszczysz szybko opony.ginpasterz pisze:Witam. Zupełnie przypadkowo w mojej Linei( 28 tys km) zauważyłem że tylne lewe koło jest bliżej tylnego chlapacza niż prawe.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2010, 8:00
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Działoszyn
Dzieki za sugestie. Jestem pierwszym właścicielem, samochód prowadzi się prosto, nie było żadnej stłuczki, żadnego uderzenia. Byłem u znajomego mechanika i był lekko zaskoczony. Oglądał ze wszystkich stron i też mnie odesłał do salonu, jednak powiedział, że mogę usłyszeć że to powstało w trakcie jazdy i gwarancja tego nie obejmuje. Jadę w sobotę na przegląd i zobaczę co usłyszę. Proszę sprawdźcie jeśli możecie u siebie i dajcie znać czy u Was w porządku. Dzieki jeszcze raz pozdrówka.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6962
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 406 razy
- Otrzymał podziękowań: 952 razy
- Kontakt:
Bo może przód też ma przekoszony, tylko że w drugą stronę to wtedy auto powinno lecieć tak jakby "bokiem"Tomek pisze:Dziwne jest to że przy takim przesunięciu, mimo wszystko auto jedzie Ci prosto.
A tak na poważnie, to u mnie jest wszystko równo. ginpasterz, nie ma się co szczypać z tematem, wal z tym od razu do ASO i nie daj se wcisnąć, że to wina nieprawidłowego użytkowania samochodu.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
witam
jesli chodzi o geometrię tylnej osi to nie jest do wyregulowania( wg serwisu), u mnie przy okazji diagnostyki wyszła za duża zbieżność lewego koła w tylnej osi( nie pamiętam wartości, ale komputer zaznaczył to koło na czerwono), mieści się w tolerancji wym. i jest efektem dziury( też wg sewrwisu)- nie ruszam bo się boję że spieprzą jeszcze bardziej.
A odnośnie róznic w odległości kół od elementów karoserii - nie mogą one być ????( czyli np. błotnik)punktem odniesienia(wg serwisu). W mojej linei różnica w przypadku kół przednich wynosi 1 cm. A najciekawsze jest to, że FIAT "olewa" kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, program diagnostyczny podaje je, ale są one w formie " uśpionej" i nie są brane pod uwagę.
I tak wygląda na to, że nasze samochody składane sa w oparciu o namalowany punkt na podłodze halii montażowej, a że taśma wciąż idzie no to błotnik sobie, zawieszenie sobie.
jesli chodzi o geometrię tylnej osi to nie jest do wyregulowania( wg serwisu), u mnie przy okazji diagnostyki wyszła za duża zbieżność lewego koła w tylnej osi( nie pamiętam wartości, ale komputer zaznaczył to koło na czerwono), mieści się w tolerancji wym. i jest efektem dziury( też wg sewrwisu)- nie ruszam bo się boję że spieprzą jeszcze bardziej.
A odnośnie róznic w odległości kół od elementów karoserii - nie mogą one być ????( czyli np. błotnik)punktem odniesienia(wg serwisu). W mojej linei różnica w przypadku kół przednich wynosi 1 cm. A najciekawsze jest to, że FIAT "olewa" kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, program diagnostyczny podaje je, ale są one w formie " uśpionej" i nie są brane pod uwagę.
I tak wygląda na to, że nasze samochody składane sa w oparciu o namalowany punkt na podłodze halii montażowej, a że taśma wciąż idzie no to błotnik sobie, zawieszenie sobie.