Strona 1 z 2
Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 10 sie 2017, 17:18
autor: cobi92
Witam
Po przeszukaniu forum z pomocą wyszukiwarki i nie znalezieniu odpowiedzi mam do Was pytanie:
Ile powinna kosztować i trwać wymiana łańcucha rozrządu we wspomnianym wyżej silniku 1.3 MJ 16v 90km?
Auto ma 170 tyś przebiegu, łańcuch już słychać, nigdy nie był wymieniany. W serwisie (niegdyś ASO Fiata), w którym robię auto od kilku lat i nigdy nie miałem prawa narzekać ani na ceny ani nic innego, powiedziano mi że wymiana jak dla mnie po rabatach to 1400zł?! Całość zajmie 3-4 dni ponieważ jakiś sylikon, który coś uszczelnia, musi schnąć 24 godziny. Przeglądając internet w poszukiwaniu ceny za wspomniany rozrząd widziałem MAX 1100zł, robota na 4-6 godzin i ani słowa o klejeniu czegoś na sylikon. Spotkał się ktoś z takim czasochłonnym zabiegiem?
Obecnie cena całego zestawu w internecie to 250-400zł. Robocizna około 300zł, więc powinienem zapłacić MAX 800zł.
Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Z góry dziękuję za pomoc

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 10 sie 2017, 18:37
autor: skory85
Witaj
Koledzy napewno pomoga

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 10 sie 2017, 23:38
autor: marcin24
z tym klejeniem to prawda trzeba uszczelnić połączenie obudowy rozrządu z miska olejowa, a są tez niektórzy co ściągają miskę olejowa. kiedyś pytałem aso o cenę części samych to coś ponad 800zl oryginały, nie wiem co to będzie za 4 stówki. a roboty jest trochę nie to co przy pasku.
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 11 sie 2017, 2:30
autor: cobi92
Skoro to prawda z tym klejeniem, to dlaczego 2 mechaników, których prosiłem o wycenę, nie wspominało nic o takim procederze i szacowało czas operacji na 4-6 godzin? Gdy spytałem ich o klejenie sylikonem mówili, że nic takiego nie jest potrzebne i że to czyjś zbędny wymysł. Czy tych 2 panów ma rację, czy też nie znają się na robocie i to oni chcą mnie naciągnąć na fuszerkę?
Co do ceny części to gdzie nie pytałem padała nazwa Ruville i kwota od 270 do 450zł. Przykładowy zestaw tutaj:
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-Fiat ... 010SD/7458
Od razu dopytam: wymieniać przy okazji pompę wody, czy nie ma takiej konieczności?
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 11 sie 2017, 19:23
autor: daro189
Zależy od przebiegu - u mnie po 10 latach i 120 tyś pompa wody przypominała grzechotke

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 12 sie 2017, 2:28
autor: marcin24
W naszym przypadku popa wody jest nie zależnym układem od rozrządu czy ja wymienisz czy nie nir nie ma wpływu na rozrząd.
Nie wiem od czego zależy czas wymiany rozrządu może od pewności mechanika.?
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 17 sie 2017, 14:46
autor: Fiacik
Łańcuch to nie pasek i jeżeli chcesz mieć na długo spokój to nie baw się w zamienniki.Jeżeli nie masz zbyt daleko do serwisu FIATA w Bielsku -Białej to polecam , ceny robocizny mają rozsądne i jak do tej pory do jakości i czasu wykonania usługi nie mam żadnych uwag .
Tel.33 813 44 29 - poproś o wycenę - mają też auta serwisowe dla klientów , na części upusty no i gwarancję na wykonana usługę .
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 20 mar 2019, 19:54
autor: smak56
Mogę odpowiedzieć na wszystkie pytania zawarte w poście założyciela tematu. Właśnie wróciłem od mechanika, który wymienił rozrząd w mojej Linei (przebieg 226 tys. km). Auto zostawiłem wczoraj wieczorem, tak więc mieli je od rana do swojej dyspozycji (zaczynają od 8.00). Odebrałem o godzinie 17.00. Ile robili tego nie wiem, gdyż mnie tam nie było, ale nie więcej jednak niż 8 godzin. A teraz co trzeba zrobić: spuścić olej, zdjąć miskę olejową, aby to zrobić trzeba zdemontować kolektor wydechowy, spuścić płyn chłodzący aby wyjąć pompę wody. Bez tych czynności nie zdejmie się osłony rozrządu. Do tego dochodzą paski, koła pasowe i wiele innych przewodów i wężyków. Mechanik mówi, że jest co rozkręcać. Później to już z górki, uszczelnienie wału, wymiana rozrządu i skręcenie wszystkiego. Zalanie płynem chłodzącym, nowym olejem (filtr oleju). Jazda próbna, finanse i do domu. W trakcie pracy mechanik stwierdził, że koło pasowe ze sprzęgiełkiem alternatora jest zatarte i nadaje się do wyrzucenia. Nie mogąc się ze mną połączyć postanowił je wymienić (dobrze zrobił!). Co włożono: rozrząd kompletny INA - 320 zł, płyn chłodzący - 50 zł, filtr oleju - 30 zł, olej mój (Selenia), koło pasowe alternatora INA - 150 zł. Za wszystko mechanik wziął 400 zł. Tak więc cała praca z częściami wyniosła 950 zł. Gdyby nie alternator byłoby 800 zł.
Po wymianie silnik jest bardziej zwarty i ciszej pracuje. To była pierwsza i chyba ostatnia wymiana rozrządu

Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 20 mar 2019, 20:13
autor: marcin24
a jak z dynamiką ? coś się zmieniło?
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 20 mar 2019, 20:49
autor: smak56
marcin24 pisze: 20 mar 2019, 20:13
a jak z dynamiką ? coś się zmieniło?
Nie bardzo było gdzie sprawdzić, ale jeżeli coś się zmieniło to raczej nieznacznie. Być może dlatego, że wymieniałem rozrząd profilaktycznie z uwagi na przebieg. Nie było jakichś szczególnych przyczyn. Auto jeździło tak jak ja lubię i na pewno przyzwyczaiłem się do jego dynamiki. Wyczuwalna jest bardziej gładka praca silnika przy zmiana biegów. To efekt spasowania, o którym pisałem wcześniej. Mam wrażenie, że auto jest trochę "zamulone". Teraz po wymianie, bardziej odważnie go "przegonię".
Mechanik powiedział, że łańcuch był wyciągnięty na tyle, że napinacz wypchnięty był maksymalnie. Nie było żadnych śladów obcierania o obudowę. Przy mojej technice i dynamice jazdy (a raczej jej braku

) dojechałbym do magicznych 250 tys. km.
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 20 mar 2019, 21:56
autor: Szczepan
Do tego warto wymienić kołnierz przez który lubi ciec oleju, trzeba go też dobrze osadzic z obudową.
Numer części 73 500 417
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 22 mar 2019, 9:33
autor: leszek1234
cobi92 pisze: 10 sie 2017, 17:18
Jestem trochę w kropce, bo potrzebuję auto na długą podróż za 8 dni i nie wiem gdzie robić, a także czy wymieniać teraz, czy jechać i zrobić po powrocie?
Radzę zrobić po powrocie, bo ja bym się bał jechać w długą podróż zaraz po mechaniku. Będzie spokojniej, bo nie będzie gonił termin i lepiej po jakiejkolwiek poważniejszej ingerencji pojeździć najpierw "w koło komina";)
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 02 kwie 2019, 11:36
autor: marcinos
Panowie, podepnę się pod temat.
Wymieniam właśnie rozrząd (161 tyś przebiegu) Chciałem brać komplet INA, ale doraradzają SWAG. Brać czy zostać przy pierwotnym?
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 02 kwie 2019, 15:40
autor: smak56
Mój mechanik preferuje INA i taki założył. Sprzęgiełko alternatora też założył tej firmy. Decyzja niestety zależy do Ciebie.
Re: Łańcuch rozrządu 1.3 Multijet
: 02 kwie 2019, 17:58
autor: Szczepan
A ja i mój preferuje skf i dayco