Bicie kierownicy i ściąganie w prawo

Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Bicie kierownicy i ściąganie w prawo

Post autor: patefoniq »

Witam!
Zmieniłem ostatnio koła na letnie (zimą jeżdżę na stalowych 15", latem alu 16"). Niestety, po zmianie, o zgrozo, ni z gruchy ni z pietruchy zaczęła mi bić kierownica (gdzieś tak od 80km/h) i auto strasznie, ale to strasznie, ciągnie na prawo. Byłem na wyważaniu, ale to nic nie pomogło. Dzień wcześniej na zimówkach jeździłem i nie było żadnych problemów. Jakieś pomysły?
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Koła wyważone, prawdo podobnie wulkanizator też sprawdził ciśnienie w oponach, zostaje jeszcze nierówno zużyty bieżnik lub zamienione koła (nie masz opon kierunkowych?)
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Nie i wulkanizator zamieniał koła przy mnie. Opony są w stanie niemal idealnym.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jeśli nie pogubiłeś ciężarków to odkręciłbym i zakręcił koła jeszcze raz może któreś krzywo dociągnięte.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Atomicski
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:16
Przebieg: 55555
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Atomicski »

Wczoraj byłem w serwisie z powodu krzywej kierownicy, domyśliłem się że zbieżność jest przestawiona okazało się to prawdą. Zbieżności nie udało się ustawić z powodu wadliwego amortyzatora lub wahacza. Kierownik zapytał czy nie odczuwam drżenie kierownicy, wynikiem tego byłby wadliwy amortyzator.
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Gdyby przyczyną był amortyzator to by biło już wcześniej.
Stawiam na oponę, zrób jak Grzesioklb radzi.
Jak nie pomorze szukamy dalej.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 20:56 przez FILBERT, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

patefoniq, a jak miałeś przechowywane opony? Albo inaczej w jakiej pozycji je trzymałeś? Bo to ma istotne znaczenie.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

patefoniq, zrób tak jak Grzesioklb radzi, ja miałem również dziwne objawy po zmianie opon, które opisałem w innym poście ("Czy to już czas na opony letnie?"). Możesz mieś alu felgę pokrzywioną. Jak jeździłeś w zeszłym sezonie mogłeś ją uszkodzić, ta opona była np. na tyle, a teraz mogła zostać założona na przód, więc polecam to sprawdzić
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

A nawet jeśli to prawda, że była na tyle, a teraz jest na przodzie, to co mam zrobić? :(
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Najpierw sprawdź czy są dobrze założone na feldze. Fabryczne Bridgestony chyba nie mają strzałki w którą stronę ma się koło kręcić, tylko napis "outside"
Jak jest dobrze to kontrola wyważenia wszystkich kół jeszcze raz. Jak nic nie da, to jedź na stację kontroli pojazdów niech zrobią ścieżkę diagnostyczną podwozia, kosztuje to niewiele, chyba 30zł.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Coval dobrze radzi.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Coval pisze:Najpierw sprawdź czy są dobrze założone na feldze.
Od nowości nie były zdejmowane z felgi. Koła całą zimę stały w komórce.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Leżały na płasko chociaż?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

will pisze:Leżały na płasko chociaż?
ja przechowuje na płasko jedna na drugiej, jak i w Lince i jak w poprzednim autku nigdy nie miałem problemu po założeniu opon
Sympatyk forum :-)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

No ja też i jest ok :luzak
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ