Przegląd gwarancyjny

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

mireks pisze:- wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent), a będzie to bolesne dla kieszeni, ok. 400-500 zł,
Nie będzie tak źle. W ASO filtr paliwa kosztuje 350 zł. Jeszcze nie wymieniałem osobiście, ale się przymierzałem i rozglądałem się po sklepach i dopytałem mojego mechanika. W większości sklepów proponują jako zamiennik wkład filtrujący (tak im wskazują programy komputerowe do doboru filtrów). Jednak nie jest to prawdą. Wkłady do filtra nadają się do silników 1.3, ale montowanych do innych Fiatów, z inną turbosprężarką. W naszych silnikach musisz wymienić niestety cały filtr.
(Moim konsultantem w tej sprawie jest mój znajomy mechanik pracujący w ASO od kilkunastu lat.)
Co do wymiany - to również nie ma z tym problemu jeśli chodzi o zapowietrzanie układu. Nie trzeba nawet wstępnie zalewać filtra paliwem. Po wymianie należy przekręcić kluczyk w stacyjce dwa, trzy razy bez zapalania i pompa sama odpowietrzy układ.
Jakieś trzy miesiące temu pytałem o te filtry w najbliższym ASO i mieli jeszcze 7 szt. które szef kazał im sprzedać bez prowizji w celu zmniejszenia wartości księgowej magazynu (o ile pamiętam były o około 90 zł tańsze niż normalnie - niezłe marże sobie liczą), więc może warto popytać, poszukać i wymienić samemu?
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

rob_ert pisze:W ASO filtr paliwa kosztuje 350 zł.
Przerażacie mnie z tą ceną filtra paliwa do dieselka.
Przecież te filtry na allegro są po stówce klik
No chyba że te filtry z ASO są trzy i pół raza lepsze.
rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: rs8 »

Co jest zalecany do wymiany przy przeglądzie 30tys.?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

rs8 pisze:Co jest zalecany do wymiany przy przeglądzie 30tys.?
To co w instrukcji obsługi kolego. Polecam czasem tam zajrzeć.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

rob_ert pisze: wymianę filtra paliwa (mam diesla i tak chce producent) (...) więc może warto popytać, poszukać i wymienić samemu?
Na pewno da się ten filtr wymienić samemu, tylko że obawiam się powikłań jakie mogą wystąpić po wymianie. Wolę nie ryzykować. Już na samym początku założyłem, że jest te konieczny koszt eksploatacyjny tak jak wymiana paska rozrządu w innych silnikach i się z tym faktem pogodziłem. Sam koszt wymiany pewnie będzie niewielki o ile filtr jest umiejscowiony w komorze silnika, a jedynie na czym się da oszczędzić to wysokość marży w cenie detalicznej filtra. Póki co problem odkładam na 6 miesięcy, bo mniej więcej za tyle czasu przewiduję konieczność wymiany tego filterka.

pozdrawiam
mireks
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

przy okazji wymiany nadkola, zapytałem o koszt przeglądu po 60 tys km. powiedziano mi że robocizna około 300 zł, materiały około 600-700 zł.

1000 zł?!. Co oni tam wymieniają? Nie mam dostępu do książki gwarancyjnej, jak ktoś może napisać to poproszę.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W instrukcji pisze co trzeba robić przy 60tyś. http://aftersales.fiat.com/ELUM/main.as ... 0&markID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ok. dzieki.

lecz w dalszym ciągu zastanawiam się co tam w sumie może kosztować 700 zł. niestety dowiem się pod koniec stycznia.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

DO naszych silników są bardzo drogie świece w granicach 200 zł za 4 sztuki + skromna marża serwisu

http://moto.allegro.pl/swieca-swiece-za ... 45129.html" onclick="window.open(this.href);return false;
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Masakra. Po 30 tys km też świecę wymieniają i za 580zł cały przegląd kasują. Co aż tyle ma kosztować aby 400zł więcej było?
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

duskap pisze:Masakra. Po 30 tys km też świecę wymieniają i za 580zł cały przegląd kasują. Co aż tyle ma kosztować aby 400zł więcej było?
piszecie jakieś ceny makabryczne tych świec, mi przy 30 000 wymienili świece w specyfikacji mam że 4 sztuki każda za: 31,64 zł wiec za same świece zapłaciłem 146,69 zł. A za cały przegląd zapłaciłem 818,60 zł.

Czyli za 818,60 zł. 1- robocizna 330,32 zł. 2-filtr oleju 3-wkład filtrujący 4-świeca zapłonowa x4 5- klocki hamulcowe 6-zaworki r5w 7-GTX 5W/GTX 5W/40 BECZKA 8-oraz jakieś materiały pomocnicze. :smutny
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c, do T-JETa są jakieś czarodziejskie świece, jedyne takie na świecie i przez to strasznie drogie.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek, to tylko współczuć
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

pawe1_c pisze:Tomek, to tylko współczuć
Coś za coś, mimo iż T-Jet ściga w kosztach diesla, to i tak nie zmieniłbym go na inną wersję.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:Coś za coś, mimo iż T-Jet ściga w kosztach diesla, to i tak nie zmieniłbym go na inną wersję.
życie jest brutalne i mam benzyniaka do diesla musiałbym dopłacić około 7 tysiaków, z biegiem czasu żałuję że niedopłaciłem tej kasy, oprócz motoru miałbym lepsze wyposażenie
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ