To 3 grosze ode mnie:
adamson pisze:Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?
Tym interfejsem jak najbardziej da się zrobić wszystkie bardziej "zaawansowane" rzeczy, ale nie przy użyciu apek na Androida, gdyż te są bardzo "uniwersalne". Po sprzężeniu tego interfejsu ze standardowym komputerem i używając Multiecuscan, będzie dostęp do wszystkich jego funckji, z aktywacją tempomatu i adaptacją elementów włącznie. Trzeba tylko mieć na uwadze, że do podłączenia się do niektórych (nielicznych, np. poduszki powietrzne) modułów, trzeba mieć adapter, o którym już nie raz było wspominane.
CrazyKetchup pisze:może się mylę ale na szynie CAN w którą się wpinamy tym cudem jest cały czas napięcie - czy się mylę ? Już pomijam możliwość obciążania akumulatora, ale jakoś nie bardzo się czuję z tym że za 30 zł wpinam wykonaną na kolanie chińską podróbkę gdzie oszczędzali pewnie na każdym kroku i jakoś nie wierzę że ma to jakieś zabezpieczenia przeciwprzepięciowe/zwarcia. To wpięte non-stop będzie pracować w różnych warunkach czy to w lato czy w zimę, w różnych temperaturach, wilgotnościach, przy różnych napięciach a jak pokazują posty na forum nasze instalacje są bardzo czułe i problem z ładowaniem/akumulatorem to choinka na zegarach, dziwne błędy czy w skrajnym przypadku chyba jak pamiętam trafiony komputer poduch. Osobiście nie uśmiecha mi się jakieś zwarcie w obrębie CAN :( chociaż sama perspektywa wpięcia na stałe jest kuszące.
Z tego co ja się orientuję, że po wyłączeniu stacyjki wszelkie napięcie ze złącza diagnostycznego znika, więc myślę, że nie ma się co tym przejmować. Fakt, większość rzeczy, jakie są w tej chwili wytwarzane w CHRL są wątpliwej jakości, ale obstawiam, że jeśli miałonby cokolwiek w tym przypadku paść, to będzie to właśnie ten interfejs składany na żółtych kolanach jakiegoś skośnookiego Chenga

O rozładowaniu się akumulatora przez takie cuda jeszcze nie słyszałem, ale jeśli komuś sie zdarzy, to będzie to jasny sygnał na NIE, ale na razie nie robiłbym z tego tytułu dramatu
CrazyKetchup pisze:Jeszcze pytanie czy można parować na hasło to cudo czy działa to jako zwykły szeregowy gdzie każdy może się podłączyć stojąc koło auta.
Nie wiem jak jest z kwestią haseł i pinów przy parowaniu ale jeśli są, to są pewnie standardowe, typu 0000. Jest tylko jedno ale: aby w ogóle się połączyć z tym cudem (sprawić, żeby było w ogóle widoczne przez BT), trzeba najpierw przekręcić kluczyk w stacyjce, czyli podać w tym momencie napięcie na interfejs

Więc o jakimkolwiek podłączaniu sie do niego "na lewo" podczas postoju auta raczej nie może być mowy
Jeśli chodzi o mnie: sam raczej nie bawiłbym się w takie rozwiązanie, nie czuje potrzeby monitorowania auta w ten sposób, jeśli muszę się podłączyć, to mam interfejs na kabelku i tyle, ale nie neguję samej idei

A mozliwości daje to takie same, jak każdy inny interfejs typu ELM, różnica jest tylko w sposobie połączenia - tutaj mamy tą wygodę, że nie plączą nam się kable

No i ten ma jeszcze jedną, doś ważną zaletę: CENĘ
