Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

ślimak pisze: możesz zdradzić cenę ?
Sławek .................. :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak »

Obrazek

Jutro takie coś zawiśnie w mojej line

Obrazek
Toyota sie je..e !!
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

bucu74 pisze:Kupiłem ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 za jedyne 33,00 zł, prosto od dystrybutora z Chin. Współpracuje z Multiecuscan oraz Torque - sprawdzone.
Normalnie rewelacja :pivo! Mnie także denerwuje odkręcanie śrubek, by dostać się do gniazda. Poza tym te śrubki są "ze syra" i po jednym odkręceniu już są na nich ślady pssss... Dzięki Robert za wyszukanie takiego cudeńka :pivo :ok) !!


http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 83140.html
już kupione :brawo bananevil :ok) :zlośnik :luzak :devil
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: bucu74 »

ślimak pisze:Fajne małe, krótkie
Mały interfejs, jest i mały problem. Po włożeniu w gniazdo w naszej lince jest problem z wyjęciem nie ma za co złapać. Muszę coś wymyślić, aby łatwiej go wyjmować.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: marcin24 »

Też już zakupiłem
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: adamson »

Może i ja zakupię ?
Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?

Wysłane z SONY Xperia J
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

programy do srajfonów i innych i masz kompa pokładowego jak się patrzy.

bucu, a cienkie szczypce?
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: CrazyKetchup »

ślimak pisze:No a dlaczego nie ? Denerwuje mnie te odkręcanie tych śrubek - a tak monitorowanie na bieżąco.
Ja tam wolałbym mieć jednak guzik "on/off" - może się mylę ale na szynie CAN w którą się wpinamy tym cudem jest cały czas napięcie - czy się mylę ? Już pomijam możliwość obciążania akumulatora, ale jakoś nie bardzo się czuję z tym że za 30 zł wpinam wykonaną na kolanie chińską podróbkę gdzie oszczędzali pewnie na każdym kroku i jakoś nie wierzę że ma to jakieś zabezpieczenia przeciwprzepięciowe/zwarcia. To wpięte non-stop będzie pracować w różnych warunkach czy to w lato czy w zimę, w różnych temperaturach, wilgotnościach, przy różnych napięciach a jak pokazują posty na forum nasze instalacje są bardzo czułe i problem z ładowaniem/akumulatorem to choinka na zegarach, dziwne błędy czy w skrajnym przypadku chyba jak pamiętam trafiony komputer poduch. Osobiście nie uśmiecha mi się jakieś zwarcie w obrębie CAN :( chociaż sama perspektywa wpięcia na stałe jest kuszące.


Jeszcze pytanie czy można parować na hasło to cudo czy działa to jako zwykły szeregowy gdzie każdy może się podłączyć stojąc koło auta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

To 3 grosze ode mnie:
adamson pisze:Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?
Tym interfejsem jak najbardziej da się zrobić wszystkie bardziej "zaawansowane" rzeczy, ale nie przy użyciu apek na Androida, gdyż te są bardzo "uniwersalne". Po sprzężeniu tego interfejsu ze standardowym komputerem i używając Multiecuscan, będzie dostęp do wszystkich jego funckji, z aktywacją tempomatu i adaptacją elementów włącznie. Trzeba tylko mieć na uwadze, że do podłączenia się do niektórych (nielicznych, np. poduszki powietrzne) modułów, trzeba mieć adapter, o którym już nie raz było wspominane.
CrazyKetchup pisze:może się mylę ale na szynie CAN w którą się wpinamy tym cudem jest cały czas napięcie - czy się mylę ? Już pomijam możliwość obciążania akumulatora, ale jakoś nie bardzo się czuję z tym że za 30 zł wpinam wykonaną na kolanie chińską podróbkę gdzie oszczędzali pewnie na każdym kroku i jakoś nie wierzę że ma to jakieś zabezpieczenia przeciwprzepięciowe/zwarcia. To wpięte non-stop będzie pracować w różnych warunkach czy to w lato czy w zimę, w różnych temperaturach, wilgotnościach, przy różnych napięciach a jak pokazują posty na forum nasze instalacje są bardzo czułe i problem z ładowaniem/akumulatorem to choinka na zegarach, dziwne błędy czy w skrajnym przypadku chyba jak pamiętam trafiony komputer poduch. Osobiście nie uśmiecha mi się jakieś zwarcie w obrębie CAN :( chociaż sama perspektywa wpięcia na stałe jest kuszące.
Z tego co ja się orientuję, że po wyłączeniu stacyjki wszelkie napięcie ze złącza diagnostycznego znika, więc myślę, że nie ma się co tym przejmować. Fakt, większość rzeczy, jakie są w tej chwili wytwarzane w CHRL są wątpliwej jakości, ale obstawiam, że jeśli miałonby cokolwiek w tym przypadku paść, to będzie to właśnie ten interfejs składany na żółtych kolanach jakiegoś skośnookiego Chenga :lacha O rozładowaniu się akumulatora przez takie cuda jeszcze nie słyszałem, ale jeśli komuś sie zdarzy, to będzie to jasny sygnał na NIE, ale na razie nie robiłbym z tego tytułu dramatu :ink
CrazyKetchup pisze:Jeszcze pytanie czy można parować na hasło to cudo czy działa to jako zwykły szeregowy gdzie każdy może się podłączyć stojąc koło auta.
Nie wiem jak jest z kwestią haseł i pinów przy parowaniu ale jeśli są, to są pewnie standardowe, typu 0000. Jest tylko jedno ale: aby w ogóle się połączyć z tym cudem (sprawić, żeby było w ogóle widoczne przez BT), trzeba najpierw przekręcić kluczyk w stacyjce, czyli podać w tym momencie napięcie na interfejs :ink Więc o jakimkolwiek podłączaniu sie do niego "na lewo" podczas postoju auta raczej nie może być mowy :ink

Jeśli chodzi o mnie: sam raczej nie bawiłbym się w takie rozwiązanie, nie czuje potrzeby monitorowania auta w ten sposób, jeśli muszę się podłączyć, to mam interfejs na kabelku i tyle, ale nie neguję samej idei :ink A mozliwości daje to takie same, jak każdy inny interfejs typu ELM, różnica jest tylko w sposobie połączenia - tutaj mamy tą wygodę, że nie plączą nam się kable :ink No i ten ma jeszcze jedną, doś ważną zaletę: CENĘ :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: CrazyKetchup »

Z tego co słyszałem to droższe odmiany mają możliwość sparowania hasłem które ustalasz - ale mogę się mylić. Podejrzewam że tu jest standard 0000 więc pozwala to każdej osobie w obrębie 10 m ( taki standard jest przy BT) podłączyć się np. na światłach/w korku, na parkingu na włączonym silniku. Jakoś do mnie to nie przemawia - instalujemy av oprogramowania na komputerach pc i telefonach, firewall itp. zabezpieczenia a tutaj dajemy praktycznie nieograniczony dostęp do własnego auta - gdzie tak jak napisałeś można zrobić wszystko co zwykłym kablem.

Jeśli chodzi o akumulator to pewnie masz rację - ale ja bym się zastanowił bo ani to żadnej homologacji nie przeszło, ani kontroli jakości (trudno oczekiwać za 33 zł gdzie pewnie cena tego w Chinach to max 1-2 zł ) . Brat w Seat Leonie miał 2 podobne "kostki" tylko że tam się podłącza pomiędzy siedzeniami (łatwiejszy dostęp) i działały jak chciały - sam sprzedawca się później przyznał że czasami w momencie odłączania od CAN potrafiły padać :(.

Każdy zrobi jak chce - w końcu jego auto ale ja bym zalecał ostrożność z podpinaniem różnych takich rzeczy pod ECU .
Awatar użytkownika
darkkam
klubowicz
klubowicz
Posty: 476
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
Przebieg: 125000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 47 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: darkkam »

helletic pisze:
bucu74 pisze:Kupiłem ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 za jedyne 33,00 zł, prosto od dystrybutora z Chin. Współpracuje z Multiecuscan oraz Torque - sprawdzone.
Normalnie rewelacja :pivo! Mnie także denerwuje odkręcanie śrubek, by dostać się do gniazda. Poza tym te śrubki są "ze syra" i po jednym odkręceniu już są na nich ślady pssss... Dzięki Robert za wyszukanie takiego cudeńka :pivo :ok) !!


http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 83140.html
już kupione :brawo bananevil :ok) :zlośnik :luzak :devil
A wiesz ze będziesz czekał na ten interfejs przy dobrych wiatrach 14-26 dni roboczych a przy złych wiatrach do 50 dni roboczych panic . Po ok 7 dniach poproś sprzedającego o numer przesyłki, coś w stylu RB123456789CN możesz na stronach poczty polskiej i chińskiej śledzić kiedy doleci ta paczka. A cena u chinoli to 8.90 USD
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

Tak, wiem, że tyle będę czekał, ale nie zależy mi tak super na express dostawie :ink.
http://emonitoring.poczta-polska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; tu zawsze sprawdzałem status przesyłki :ok)
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ciarap »

ja dzisiaj kupiłem tutaj podobno mają na miejscu i odbiór osobisty też jest
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 20695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

siemano, też zakupie to OBD. Troszke zbocze z tematu ale nie bardzo - wiecie może na jakim programie można się połączyć z ECU ale Suzuki SX4 bo MultiEcuScan Fiata nie daje możliwości kasowania błędów kompa w SX4 mimo że to bliźniak Fiata Sedici?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: adamson »

ciarap pisze:ja dzisiaj kupiłem tutaj podobno mają na miejscu i odbiór osobisty też jest
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 20695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Również się skusiłem, zobaczymy co to za cudo :pomysli .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ