Sławek ..................ślimak pisze: możesz zdradzić cenę ?
Interfejs diagnostyczny
-
Onlinesmak56
- klubowicz

- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
smak56
* * * *

* * * *
-
helletic
- Moderator

- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Normalnie rewelacjabucu74 pisze:Kupiłem ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 za jedyne 33,00 zł, prosto od dystrybutora z Chin. Współpracuje z Multiecuscan oraz Torque - sprawdzone.
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 83140.html
już kupione
- bucu74
- klubowicz

- Posty: 415
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Mały interfejs, jest i mały problem. Po włożeniu w gniazdo w naszej lince jest problem z wyjęciem nie ma za co złapać. Muszę coś wymyślić, aby łatwiej go wyjmować.ślimak pisze:Fajne małe, krótkie
- adamson
- klubowicz

- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Może i ja zakupię ?
Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?
Wysłane z SONY Xperia J
Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?
Wysłane z SONY Xperia J
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- emmer
- klubowicz

- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
programy do srajfonów i innych i masz kompa pokładowego jak się patrzy.
bucu, a cienkie szczypce?
bucu, a cienkie szczypce?
-
CrazyKetchup
- klubowicz

- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Ja tam wolałbym mieć jednak guzik "on/off" - może się mylę ale na szynie CAN w którą się wpinamy tym cudem jest cały czas napięcie - czy się mylę ? Już pomijam możliwość obciążania akumulatora, ale jakoś nie bardzo się czuję z tym że za 30 zł wpinam wykonaną na kolanie chińską podróbkę gdzie oszczędzali pewnie na każdym kroku i jakoś nie wierzę że ma to jakieś zabezpieczenia przeciwprzepięciowe/zwarcia. To wpięte non-stop będzie pracować w różnych warunkach czy to w lato czy w zimę, w różnych temperaturach, wilgotnościach, przy różnych napięciach a jak pokazują posty na forum nasze instalacje są bardzo czułe i problem z ładowaniem/akumulatorem to choinka na zegarach, dziwne błędy czy w skrajnym przypadku chyba jak pamiętam trafiony komputer poduch. Osobiście nie uśmiecha mi się jakieś zwarcie w obrębie CAN :( chociaż sama perspektywa wpięcia na stałe jest kuszące.ślimak pisze:No a dlaczego nie ? Denerwuje mnie te odkręcanie tych śrubek - a tak monitorowanie na bieżąco.
Jeszcze pytanie czy można parować na hasło to cudo czy działa to jako zwykły szeregowy gdzie każdy może się podłączyć stojąc koło auta.
- mwas
- Prezes

- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
To 3 grosze ode mnie:
O rozładowaniu się akumulatora przez takie cuda jeszcze nie słyszałem, ale jeśli komuś sie zdarzy, to będzie to jasny sygnał na NIE, ale na razie nie robiłbym z tego tytułu dramatu 
Więc o jakimkolwiek podłączaniu sie do niego "na lewo" podczas postoju auta raczej nie może być mowy 
Jeśli chodzi o mnie: sam raczej nie bawiłbym się w takie rozwiązanie, nie czuje potrzeby monitorowania auta w ten sposób, jeśli muszę się podłączyć, to mam interfejs na kabelku i tyle, ale nie neguję samej idei
A mozliwości daje to takie same, jak każdy inny interfejs typu ELM, różnica jest tylko w sposobie połączenia - tutaj mamy tą wygodę, że nie plączą nam się kable
No i ten ma jeszcze jedną, doś ważną zaletę: CENĘ 
Tym interfejsem jak najbardziej da się zrobić wszystkie bardziej "zaawansowane" rzeczy, ale nie przy użyciu apek na Androida, gdyż te są bardzo "uniwersalne". Po sprzężeniu tego interfejsu ze standardowym komputerem i używając Multiecuscan, będzie dostęp do wszystkich jego funckji, z aktywacją tempomatu i adaptacją elementów włącznie. Trzeba tylko mieć na uwadze, że do podłączenia się do niektórych (nielicznych, np. poduszki powietrzne) modułów, trzeba mieć adapter, o którym już nie raz było wspominane.adamson pisze:Obawiam się jednak, że to tylko podstawowe parametry można monitorować, a np. coś takiego jak aktywacja tempomatu to chyba się nie da lub jakieś inne bardziej "zaawansowane" ?
Z tego co ja się orientuję, że po wyłączeniu stacyjki wszelkie napięcie ze złącza diagnostycznego znika, więc myślę, że nie ma się co tym przejmować. Fakt, większość rzeczy, jakie są w tej chwili wytwarzane w CHRL są wątpliwej jakości, ale obstawiam, że jeśli miałonby cokolwiek w tym przypadku paść, to będzie to właśnie ten interfejs składany na żółtych kolanach jakiegoś skośnookiego ChengaCrazyKetchup pisze:może się mylę ale na szynie CAN w którą się wpinamy tym cudem jest cały czas napięcie - czy się mylę ? Już pomijam możliwość obciążania akumulatora, ale jakoś nie bardzo się czuję z tym że za 30 zł wpinam wykonaną na kolanie chińską podróbkę gdzie oszczędzali pewnie na każdym kroku i jakoś nie wierzę że ma to jakieś zabezpieczenia przeciwprzepięciowe/zwarcia. To wpięte non-stop będzie pracować w różnych warunkach czy to w lato czy w zimę, w różnych temperaturach, wilgotnościach, przy różnych napięciach a jak pokazują posty na forum nasze instalacje są bardzo czułe i problem z ładowaniem/akumulatorem to choinka na zegarach, dziwne błędy czy w skrajnym przypadku chyba jak pamiętam trafiony komputer poduch. Osobiście nie uśmiecha mi się jakieś zwarcie w obrębie CAN :( chociaż sama perspektywa wpięcia na stałe jest kuszące.
Nie wiem jak jest z kwestią haseł i pinów przy parowaniu ale jeśli są, to są pewnie standardowe, typu 0000. Jest tylko jedno ale: aby w ogóle się połączyć z tym cudem (sprawić, żeby było w ogóle widoczne przez BT), trzeba najpierw przekręcić kluczyk w stacyjce, czyli podać w tym momencie napięcie na interfejsCrazyKetchup pisze:Jeszcze pytanie czy można parować na hasło to cudo czy działa to jako zwykły szeregowy gdzie każdy może się podłączyć stojąc koło auta.
Jeśli chodzi o mnie: sam raczej nie bawiłbym się w takie rozwiązanie, nie czuje potrzeby monitorowania auta w ten sposób, jeśli muszę się podłączyć, to mam interfejs na kabelku i tyle, ale nie neguję samej idei
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
CrazyKetchup
- klubowicz

- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Z tego co słyszałem to droższe odmiany mają możliwość sparowania hasłem które ustalasz - ale mogę się mylić. Podejrzewam że tu jest standard 0000 więc pozwala to każdej osobie w obrębie 10 m ( taki standard jest przy BT) podłączyć się np. na światłach/w korku, na parkingu na włączonym silniku. Jakoś do mnie to nie przemawia - instalujemy av oprogramowania na komputerach pc i telefonach, firewall itp. zabezpieczenia a tutaj dajemy praktycznie nieograniczony dostęp do własnego auta - gdzie tak jak napisałeś można zrobić wszystko co zwykłym kablem.
Jeśli chodzi o akumulator to pewnie masz rację - ale ja bym się zastanowił bo ani to żadnej homologacji nie przeszło, ani kontroli jakości (trudno oczekiwać za 33 zł gdzie pewnie cena tego w Chinach to max 1-2 zł ) . Brat w Seat Leonie miał 2 podobne "kostki" tylko że tam się podłącza pomiędzy siedzeniami (łatwiejszy dostęp) i działały jak chciały - sam sprzedawca się później przyznał że czasami w momencie odłączania od CAN potrafiły padać :(.
Każdy zrobi jak chce - w końcu jego auto ale ja bym zalecał ostrożność z podpinaniem różnych takich rzeczy pod ECU .
Jeśli chodzi o akumulator to pewnie masz rację - ale ja bym się zastanowił bo ani to żadnej homologacji nie przeszło, ani kontroli jakości (trudno oczekiwać za 33 zł gdzie pewnie cena tego w Chinach to max 1-2 zł ) . Brat w Seat Leonie miał 2 podobne "kostki" tylko że tam się podłącza pomiędzy siedzeniami (łatwiejszy dostęp) i działały jak chciały - sam sprzedawca się później przyznał że czasami w momencie odłączania od CAN potrafiły padać :(.
Każdy zrobi jak chce - w końcu jego auto ale ja bym zalecał ostrożność z podpinaniem różnych takich rzeczy pod ECU .
- darkkam
- klubowicz

- Posty: 476
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 125000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 47 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
A wiesz ze będziesz czekał na ten interfejs przy dobrych wiatrach 14-26 dni roboczych a przy złych wiatrach do 50 dni roboczychhelletic pisze:Normalnie rewelacjabucu74 pisze:Kupiłem ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 za jedyne 33,00 zł, prosto od dystrybutora z Chin. Współpracuje z Multiecuscan oraz Torque - sprawdzone.! Mnie także denerwuje odkręcanie śrubek, by dostać się do gniazda. Poza tym te śrubki są "ze syra" i po jednym odkręceniu już są na nich ślady pssss... Dzięki Robert za wyszukanie takiego cudeńka
![]()
!!
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 83140.html
już kupione![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
-
helletic
- Moderator

- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Tak, wiem, że tyle będę czekał, ale nie zależy mi tak super na express dostawie
.
http://emonitoring.poczta-polska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; tu zawsze sprawdzałem status przesyłki
http://emonitoring.poczta-polska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; tu zawsze sprawdzałem status przesyłki
- ciarap
- klubowicz

- Posty: 97
- Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.3 Multijet 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
ja dzisiaj kupiłem tutaj podobno mają na miejscu i odbiór osobisty też jest
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 20695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 20695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Usunięty użytkownik 814
Re: Interfejs diagnostyczny
siemano, też zakupie to OBD. Troszke zbocze z tematu ale nie bardzo - wiecie może na jakim programie można się połączyć z ECU ale Suzuki SX4 bo MultiEcuScan Fiata nie daje możliwości kasowania błędów kompa w SX4 mimo że to bliźniak Fiata Sedici?
- adamson
- klubowicz

- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Również się skusiłem, zobaczymy co to za cudociarap pisze:ja dzisiaj kupiłem tutaj podobno mają na miejscu i odbiór osobisty też jest
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 20695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM

