Akumulator

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Niestety, akumulator po dwóch latach - do wymiany :zlośnik . Po przejechaniu 370 kilometrów odstawiłem samochód na trzy dni. Dzisiaj chciałem odpalić a tu echo. Po krótkim ładowaniu odpaliłem i pojechałem do pana, który wszystko pomierzył i stwierdził - zwarcie między celami 2 i 3 od +. Diagnoza i zakup nowego. Tym razem kupiłem Fiamm 54Ah/520A. Zobaczymy ile wytrzyma :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

Od dłuższego czasu po dłuższym postoju ok 24h, lina odpala ale czuć że ciężko kręci.
Dzisiaj rano przy -2C znowu ciężko. Podjechałem dzisiaj do znajomego warszatu aby pomierzyć aku i wyszło tak :foto
Ładowanie przy włączonych światłach 13,7V, przy przegazówce wzrasta do 13,9V czyli chyba OK
Cele wszystkie zmierzone aerometrem - wszystkie pokazują tą samą wartość = słaby akumulator
Kurcze już nie wiem, założone dzienne światła, co jakiś czas trasa i takie kwiatki wychodzą.
Albo gdzieś coś ciągnie prąd na postoju albo już nie wiem
Jest możliwość że przy tych parametrach aku jest wadliwy?
Akumulator Force 50Ah 480A użytkowany 13 miesięcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: Akumulator

Post autor: Fiacik »

To ładowanie przy przegazówce mogło by być 14,1V , a masz może alarm ? Czasem ten alarm sporo ciągnie zwłaszcza jak zimno na polu , tak mam w seicento żony 3 max 4 lata i akumulator pada.
Z drugiej strony masz przecież gwarancję to trzeba reklamować. Jak miałem rovera to nowy akumulator i to 70Ah padł mi nagle 2 tygodnie po 2 -letniej gwarancji i trzeba było wyłożyć kasę na nowy.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Akumulator

Post autor: buhert »

Rafcio pisze: Jest możliwość że przy tych parametrach aku jest wadliwy?
Akumulator Force 50Ah 480A użytkowany 13 miesięcy
Tak jest możliwe, że aku świruje. Dzisiaj idzie się na ilość a nie jakość :ink
Jedyna marka akumulatorów na jaką nie miałem ani jednego zwrotu przez 1,5 roku
to BOSCH S4. Póki co dobrze się trzyma i % zwrotów najmniejszy.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Akumulator

Post autor: leszek1234 »

miałem kiedyś taki problem w innym aucie - niby wszystko dobrze z akumulatorem, a jak przychodziło do zakręcenia rozrusznikiem to wszystko przygasało, jakby aku ledwie żył. Powodem okazało się skorodowane połączenie przewodu minus z aku z masą pojazdu. Mechanik odkręcił przewód od karoserii , przeczyścił styk papierem ściernym i ponownie przykręcił. Wszystko wróciło do normy.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

Byłem dzisiaj w sklepie gdzie kupiłem aku. Gość wyciągnął "maszynkę" Magneti Marelli i posprawdzał wszystko. Po zrobieniu ok 40km akumulator miał 97% sprawności i wg pomiarów kwasu na aerometrze wskazywało na początku zielonego pola czyli lekkie niedoładowanie. Potem zrobiłem jeszcze 80km tylko na światłach dziennych i myślę że to go doładowało bo niestety na razie nie mam czasu aby go wyciągnąć i ładować.
Przy okazji popatrze też na przewód masowy.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 20:42 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Akumulator

Post autor: daniczer »

z tymi aku to jest różnie czasami trafi się partia wadliwych i na 10 aku 8 to to reklamacja
Kiedyś to były aku np. na ZAP 60 Ah 11 lat w Polonezie.
Warto robić tak :
1. przed rozruchem auta włącz radio ( zimą ) na 30 sek- 1 min.
2. doładuj aku 2x w roku prostownikiem
3. czyścić kemy i dolewać wodę
wyjdzie na dobre
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Akumulator

Post autor: buhert »

daniczer pisze: 3. czyścić kemy i dolewać wodę
wyjdzie na dobre
Era Poloneza i akumulatorów trwalszych niż 3 lata minęła i...gdzie Ty chcesz tą wodę dolewać do bezobsługowych akumulatorów? :pomysli

Wiecie co najlepiej działa na akumulator? Codzienna jazda :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

buhert pisze: i...gdzie Ty chcesz tą wodę dolewać do bezobsługowych akumulatorów? :pomysli
Jeżeli za bezobsługowy akumulator uważamy taki, który zgrzany jest w jedną całość, bez otworów i korków - to zgoda. Nie ma jak.
Natomiast w sprzedaży jest mnóstwo akumulatorów oferowanych przez sprzedawców jako bezobsługowe, które faktycznie są w pełni obsługowe. Z tym, że korki do cel zaklejone są naklejkami lub wciśnięte są całe "szyny" pod którymi jest możliwość dolania wody. Mam taki i miałem ich kilka. Widziałem jak Pan, który mi je sprzedawał z bezobsługowych robił obsługę. Na moje pytanie, czy rozklejenie i dolanie wody może spowodować utratę gwarancji odparł, żebym przyjechał i on sam to zrobi (drobna opłata).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Akumulator

Post autor: daniczer »

buhert pisze:
daniczer pisze: 3. czyścić kemy i dolewać wodę
wyjdzie na dobre
Era Poloneza i akumulatorów trwalszych niż 3 lata minęła i...gdzie Ty chcesz tą wodę dolewać do bezobsługowych akumulatorów? :pomysli

Wiecie co najlepiej działa na akumulator? Codzienna jazda :ink


:) 3 lata to Centra gwarancji daje na aku. FUTURA

Poprzedni aku w linijce jaki był zamontowany fabrycznie mimo że był jakiś malutki 40ah to przeżył 8 lat !

Na wiosnę kupiłem nowy aku i w karacie gwarancyjnej napisano " Wykręcić korki i w razie potrzeby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną" a niby korków nie widać a pod naklejką są :)

Moj tata ma taki 5 lat w VW 1.4TDI i nie narzeka więc i ja się zdecydowałem
eurostart_44ah.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Akumulator

Post autor: pogromcaslaskiej »

U mnie ładowanie przy włączonych światłach 13,7-13,8,bez obciążenia 2000obrotów 14v-14,1,ciągłe problemy z akumulatorem centra plus 50ah,dzisiaj oddałem go spowrotem do sklepu,jest jeszcze na gwarancji,napewno stwierdzą że jest ok.Na alledrogo kupiłem taki voltomierz ,wsadza się go w gniazdo zapalniczki i można obserwować jak ładuje podczas jazdy alternator.Kupiłem nowy akumulator bosch s4,czas okaże co jest wart :ink
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: Akumulator

Post autor: Fiacik »

Akumulatory BOSCHA to w/g mnie jedne z najlepszych /cenowo niestety też/ ale......coś za coś . Kupiłem w zeszłym roku żonie do seicento , za krótko by coś więcej powiedzieć tym bardziej,że zimy nie było ,ale auto stoi cały czas na polu i na alarmie .Problemów jak na razie ZERO.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Akumulator

Post autor: Phyt0n »

ja 2 tygodnie temu wymienilem fabryczne aku 50Ah na nowa Centre Future 53Ah 530A wlasnie ze wzgl. na 3-letnia gwarancje ... wczesniej mialem taki sprzet w benzynowej Astrze II i chodzil bez problemu :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Akumulator

Post autor: Tomek »

Co rok na jesień uzupełniam braki elektrolitu w akumulatorze wodą destylowaną. Polecam wszystkim, bo jestem przekonany, że jak ktoś tego nie robił przez parę lat, to na pewno ma w aku cele na wierzchu.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Re: Akumulator

Post autor: daro70 »

Fiacik pisze:Akumulatory BOSCHA to w/g mnie jedne z najlepszych /cenowo niestety też/ ale......coś za coś . i na alarmie ..
To prawda mam BOSCHA od pięciu lat, i nie ma możliwości dolania wody destylowanej ale jakoś nigdy nie zawiódł .Auto stoi na polu - coś w tym jest z tą jakością :ok)
Obrazek
ODPOWIEDZ