stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rafcio »

@buhert, nie pij tyle :lacha
@Szaman napisał że chce kupić "łożyska na dwa amory" a nie amortyzatory :ink
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
robertkuras666
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 paź 2014, 13:52
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: robertkuras666 »

Jest w Łodzi bardzo dobry fachowiec od fiata ,moim zdaniem lepszy niż aso. Jak ktoś chętny to podam namiary
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 »

Zaczęło mi stukać (trzeszczeć) w czasie jazdy i już myślałem, że to łożyska amortyzatorów. Ale działo się to przy wolnej jeździe na wprost a było cicho przy skręcaniu , więc dało mi to do myślenia. Okazało się, że to niedokręcone przednie koło (mój błąd po wymianie klocków). Ku przestrodze dla innych..
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie powinien, bo i tak musi wszystko rozebrać. Łożysko trzeba rozpołowić żeby je nasmarować.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

viper1986 pisze:- wyczytałem, że po wymianie gdzieś do/na łożyska dawaliście smar - niestety nie znalazłem informacji gdzie i jak, oraz czy zrobić to przed czy po montażu,
- czy jeśli dam od razu do wymiany osłony z odbojem to skasuje mnie dużo więcej czy może to zrobić "przy okazji"
ad.1. żeby zrobić to bardzo dobrze to należy zrobić jak pisze Kuzyn..... Natomiast można zastosować metodę oszczędniejszą, patrz :foto 1. Smar na rączki i upychamy "ile wlezie" :ink
ad. 2. Aby wymienić łożyska McPhersona trzeba wszystko rozebrać. Wówczas osłona i odbojnik jest na zewnątrz. Wsunąć nowy i koniec. Żadne koszty :ok) ( :foto 2)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Bo obrazków Ci u mnie dostatek :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: ślimak »

smak56 pisze:Bo obrazków Ci u mnie dostatek :ryczy
jak będą robić rekonstrukcję liny to się do ciebie zgłoszą :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A ja mam taki problem. Ruszam/przyspieszam, słyszę pojedynczy stuk, hamuję i też stuknie. Na zewnątrz słychać wręcz trzaśnięcie. Później w trakcje ciągłego przyspieszania lub hamowania nic się nie dzieje. Na wybojach cisza. Może to być poduszka amortyzatora?
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: ślimak »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:A ja mam taki problem. Ruszam/przyspieszam, słyszę pojedynczy stuk, hamuję i też stuknie. Na zewnątrz słychać wręcz trzaśnięcie. Później w trakcje ciągłego przyspieszania lub hamowania nic się nie dzieje. Na wybojach cisza. Może to być poduszka amortyzatora?
Wiem banalne, ale dokręć koła :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rafcio »

Kuzyn chyba mam coś podobnego. Słyszę to nieraz przy hamowaniu, a, a odgłos jest taki jakby coś metalowego dupło w podłogę i czasami pojawia się to przejeźdżając przez próg zwalniający. Ale mi wydaje się że to dobiega gdzieś z dołu z zawieszenia. Może łączniki stabilizatora? Koła dokręcone na "amen"
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Też to mam, ale u mnie diagnoza to mechanizm różnicowy. Pojawia gdy lekko ruszam i hamuję. Takie bujanie autem przód - hamuj. Ale wolno. :pomysli Tak jest od zakupu tj 100 tys. km i się nie powiększa.
smak56
* * * *
Obrazek
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: pogromcaslaskiej »

Kuzynie miałem tak samo w maju taki stuk przy ruszaniu,w moim przypadku okazało sie że pierdyknoł macperson,wymieniłem na kayaby,no i łożyska przy okazji :P dodam że w żadną dziure się nie wpierdzieliłem
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Smak56, klepnięcie w skrzyni mam od zawsze.
Dźwięk jest podobny do tego jaki wydaje zawór w butli LPG podczas przełączania, tyle że głośniej.

pogromcaslaskiej, amortyzator był wylany, czy miał luzy?
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: pogromcaslaskiej »

Amortyzator miał ogromny luz ale nie miał wycieku,szlo
nim poruszać gora dol jedna
reka
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Niestety dowiem się dopiero gdy wszystko rozkręcę :\ Łączniki wyglądają na zdrowe, a ten lewy niedawno wymieniałem.

-- 27 lis 2015, o 08:53 --

Łożyska amortyzatorów były zdrowe, ale poduszki były wybite. Wytrzymały 50 tyś km.
Na wybojach zrobiło się cicho, ale stuki podczas przyspieszania i hamowania nie ustąpiły. Podejrzewałem półosie, dwumas, poduszki silnika. Przyczynę odkryłem kilka dni temu, banał. Luźno zamykająca się maska. Można było nią po zamknięciu lekko poruszać w górę i w dół. Obniżyłem zamek i problem zniknął.
ODPOWIEDZ