Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Moja ma 4 i pół roku i jakoś nie chce się odkształcić ani obwisnąć. Mój sposób masz w tym poście; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=255" onclick="window.open(this.href);return false;" To jest dokładnie taka osłona.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
To jest niestety błędne założenietrebor pisze:No, skoro jest w stanie wytrzymać minimum 3 lata




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 sty 2015, 15:49
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bodzanów
- Podziękował: 1 raz
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Eeee, no wiadomo że jak taką osłonę zamontuję, to już trzeba zacząć brać pod uwagę gdzie się wjeżdża. Z postów wynika że taka osłona może jednak długo posłużyć. Gdzieś wyczytałem że plastikowa lubi się odkształcić od temperatury silnika. Założyłem więc, że pewnie tak po 2 latach trzeba już rozglądać się za drugą. Ale skoro jest jak jest, to wystarczy uważnie jeździć, i jak wytrzyma 4 lata, to już będzie dobrze.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Właśnie o tym Ci napisałem dwa posty wyżej.trebor pisze: to wystarczy uważnie jeździć, i jak wytrzyma 4 lata, to już będzie dobrze.
smak56
* * * *

* * * *
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Maciek - jeżeli mówisz o zawadzeniu, to wolałbym chyba zawadzić plastikową, a jeżeli o uderzeniu od spodu to raczej krzywdy jej nie zrobi (chyba że na siarczystym mrozie)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Zawadzenie, uderzenie - jeden pies
Chodzi o uszkodzenie jej od dołu w wyniku obniżenia prześwitu
Po prostu trzeba pamiętać, że tam pod spodem coś jeszcze jest, co można w taki czy inny sposób uszkodzić
I tak jak pisałem - można z taką osłoną i przejeździć 10 lat, albo można ją uszkodzić i po tygodniu 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Panowie .....od siebie dodam . Mam plastikową osłonę od kiedy mam linkę czyli w marcu będzie cztery lata , zdarzało mi się tu i ówdzie przy nurkować co oznacza tarcie . Zawsze co roku przy wymianie oleju ją odkręcam bo mi jest po prostu łatwiej z wymianą a także w celu sprawdzenia oliwki w skrzyni . Po skręceniu z powrotem zawsze ja łapię opaską zaciskową też z tworzywa i naciągam z wyczuciem do mocowania rury-katalizatora na wysokości skrzyni ......Ja myślę że ta moja osłona jest na tyle elastyczna że się poddaje bo pracuje i nie jest sztywna . Ale tez głównym chyba powodem jest producent i z jakiego materiału zrobiona bo wiadomo przetwórstwo metalurgi-plastycznej jest bogate w tych czasach i wszystko opiera się na tworzywie .......niestety .

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
daro70; zgadzam się z Tobą w 100%. Wielu z nas modyfikuje swoje plastikowe osłony i jest dobrze. Materiał, z którego powstają to podstawa. Wcześniej pokazałem zdjęcie mojej osłony, gdzie jest nazwa producenta. Od nich mam również chlapacze i jestem bardzo zadowolony.
smak56
* * * *

* * * *
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
moja plastikowa pewnego dnia sunęła jak pług po asfalcie bo się odkształciła i obwisła (dziwnie to zabrzmiało no ale z czasem pewne rzeczy zaczynają obwisać) i dlatego zdecydowałam się na zakup metalowej
Jestem bardzo zadowolona 


"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Mam pytanie: do osłony są już w podwoziu techniczne otwory. Czy są one nagwintowane czy trzeba śrub z nakrętkami? No i czy one już tam są czy trzeba je dokupić i wkręcić (jakie - M?, długość...)? Dużo z tym roboty?
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Gniazda są przygotowane na osłonę. Nagwintowane itd... Śruby musisz dokupić. Roboty jest tyle, że musisz wejść pod auto i to przykręcićAlan pisze:Mam pytanie: do osłony są już w podwoziu techniczne otwory. Czy są one nagwintowane czy trzeba śrub z nakrętkami? No i czy one już tam są czy trzeba je dokupić i wkręcić (jakie - M?, długość...)? Dużo z tym roboty?

- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
No to super. Pytanie jeszcze: jakie to mają być śruby? 5, 6, 8mm? Długie, krótkie?
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC