Koleżanki i koledzy, szanowni klubowicze

Jakiś czas temu, kombinując i szukając możliwości odsłuchu plików w formacie MP3 przy użyciu fabrycznego radia zastanawiałem się, czy jest to w ogóle możliwe oraz czy opłacalne. Chodzi o dołożenie całego modułu Blue & Me. Ponieważ, tak jak wspomniałem, było to już jakiś czas temu, na tamten czas nie posiadałem obecnej wiedzy oraz dostępu do kilku cennych źródeł informacji, jakimi jest eLearn, ePer i kilka miejsc w internecie

Wtedy, nie wiem czemu, doszedłem do wniosku, że nie dam rady we własnym zakresie tego dokonać i poradziłem sobie inaczej

Także ja w tej chwili już tego cuda techniki nie potrzebuję, ale... Grzebiąc ostatnio przy "rozszyfrowywaniu" troszkę innego tematu

zajrzałem do schematu całego układu Blue & Me. I co się okazuje ? Otóż dołożenie całego modułu powinno być niemalże banalnie proste

To, co jest niezbędne, to fabryczne radio poprawnie podłączone z użyciem szyny CAN. Z resztą... inaczej chyba się nie da, tzn. radio się chyba nie uruchomi

To, co trzeba zrobić, to: Wymienić kierownicę na taką z przyciskami od Blue & Me lub, jeśli się uda, same przyciski, dołożyć mikrofon - tutaj w zasadzie dowolność, ale można pokombinować z oryginałem w przedniej lampce podsufitowej, uzupełnić kilka połączeń elektrycznych (najprawdopodobniej niebyt wiele) i oczywiście zaopatrzyć się w samą centralkę Blue & Me. Jeśli chodzi o koszty, to centralka na Allegro kosztuje coś ok 150-180 zł

Kwestia przycisków na kierownicy, tutaj się nie wypowiem, ale wydaje mi się, że same przyciski można też dorwać na Allegro (pasuję te od Grande Punto) i ich koszt to pewnie będzie kilkadziesiąt zł. Mikrofon - tutaj ciężko mi powiedzieć, nie mam pojęcia ile może kosztować oryginał, trzeba by poszperać, a "zamiennik" to pewnie też kwestia kilku PLN

Jeśli chodzi o podłączenie, to wychodzi na to, że trzeba tylko odtworzyć czteroprzewodowe połączenie centralki z body computerem oraz kilka połączeń z samym radiem - wtyczki z tyłu radia w miejsce chyba zmieniarki i gniazda tel-mute. Przy kierownicy nie trzeba nic dokładać, wymienione przyciski powinny śmigać na tych połączeniach, które aktualnie się znajdują w instalacji

Do sprawdzenia jest jeszcze jedno połączenie body z zegarami, ale ono powinno już być, dlatego piszę, że "do sprawdzenia"

Ogólnie rzecz biorąc - sprawa do ogarnięcia

Zaznaczam, że nie robiłem tego jeszcze a u siebie (dlatego wątek nazwany jako TEORIA), nie czuję takiej potrzeby, żeby to wykonać, ale w razie, jak ktoś byłby zainteresowany, to służę pomocą - podzielę się wiedzą i pomogę, jak tylko będę mógł
