Klocki hamulcowe
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Klocki hamulcowe
Dzisiaj założyłem klocki na przód na stare tarcze,pedał hamulcowy jakiś gumowy chyba te klocki muszą sie ułożyć i dotrzeć bo hample słabe teraz ,po ilu przejechanych kilometrach hamulce uzyskają pełną sprawność?
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Pogromca tylko nie hamuj na szlag przy każdej okazji bo spier... Klocki. Pomału je dotrzyj. Najlepiej nie hamując do samego końca tylko na dw trzy razy. Czyli.. Np. Hamowanie....puszczasz...hamowanie....puszczasz...hamowanie.... Stop... Puszczasz. Zapobiegniesz tym samym stworzenia powierzchni twardej która nie będzie hamować tylko ślizgać nie po tarczach.
Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Klocki hamulcowe
Hmmmm u mnie tarcze wymagały wymiany przy 150 000 km ( głównie trasa ) klocki mam 3 kpl. wychodzi mi raz na 75 000 km klocuszki , oczywiście ten 3 kpl. jest jeszcze założony w linijce :-) .
- wally
- klubowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 lut 2012, 20:06
- Przebieg: 55600
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
U mnie wczoraj, przy przebiegu 46200 km okazało się że zarówno klocki jak i tarcze wymagają natychmiastowej wymiany. O ile wymiany klocków się spodziewałem (przy zmianie opon zauważyłem że klocki z prawej strony mają ok 2 mm grubości a z lewej jeszcze ok 4-5 mm), to zaskoczył mnie pracownik Fiata, że tarcze też muszę wymienić. Że nie da się zamontować nowych klocków i "zajeździć' tarczy.
Klocki zamontowałem firmy LPR i tarcze niby oryginały (230 zł za sztukę!!!!!)
Samochód teraz "dziwnie hamuje", pracownik Fiata stwierdził, że klocki są twardsze niż oryginały i samochód będzie się inaczej zachowywał, ale nie sądziłem że on teraz będzie "nieśpiesznie zwalniał"
Mam nadzieję że po dotarciu tarcz z klockami siła hamowania się poprawi.
Klocki zamontowałem firmy LPR i tarcze niby oryginały (230 zł za sztukę!!!!!)

Samochód teraz "dziwnie hamuje", pracownik Fiata stwierdził, że klocki są twardsze niż oryginały i samochód będzie się inaczej zachowywał, ale nie sądziłem że on teraz będzie "nieśpiesznie zwalniał"

Mam nadzieję że po dotarciu tarcz z klockami siła hamowania się poprawi.
'Per Aspera ad Astra"
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
wally, powiem Ci tylko tyle: niestety dałeś się nabić w butelkę
A na przyszłość proponuję zmianę warsztatu, bo ten powinien dostać bana na klientów
Takich bzdur, to dawno nie czytałem 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- wally
- klubowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 lut 2012, 20:06
- Przebieg: 55600
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Niestety naciągania (dużego) nie było, tarcze oglądałem przy okazji zmiany opon i wyglądały gorzej niż tarcze w moim poprzednim samochodzie po przejechaniu 190000 km.
Tarcze w Linie miały straszne ranty, nawet na moje oko to one się do wymiany nadawały, sądziłem jednak ze je zmasakruje jeszcze nowym kompletem klocków i wtedy wymienię.
Tarcze w Linie miały straszne ranty, nawet na moje oko to one się do wymiany nadawały, sądziłem jednak ze je zmasakruje jeszcze nowym kompletem klocków i wtedy wymienię.
'Per Aspera ad Astra"
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
To ostro musieliście deptać ten hamulec jak po takim przebiegu tarcze do wymiany... 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Klocki hamulcowe
Zużycie tarczy musi iść w parze ze zużyciem klocków, na jednych, (pierwszych, fabrycznych) klockach zajeździliście tarczę?
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Klocki hamulcowe
cosik mi tu nie gra. mój styl jazdy + mocniejszy silnik i tarcze wytrzymały dwa razy tyle. dostałeś stare częsci?
-
- klubowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2012, 23:03
- Przebieg: 138
- Silnik: 1.3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
A co w przypadku, gdyby tylne hamulce były słabe ? Chyba całą siłę hamowania pochłaniałby przód = szybsze zużycie. Może warto sprawdzić na rolkach.