Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Rincewind »

Rozumiem, że na razie stosujesz metodę "dotrą się" :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: emmer »

tak jest
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: leszek1234 »

czy ktoś z Was zna (używał) takie klocki do T-jeta na przód (FEBI ?)- zastanawiam się, czy są "dobre i tanie" czy tylko tanie :ink
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przo ... 27283.html
Odnośnie piszczenia opisanego w poprzednim poście - zidentyfikowałem za pomocą hamulca ręcznego - to jest tył. Kupiłem nowe klocki ale mechanik proponował zignorować te piski, bo to efekt materiału z jakiego są zrobione a nie zużycia...
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Ja bym się nie bał tych klocków, bo firma znana.
Ale jeżeli zależy Ci na czymś sprawdzonym przez userów, to może jednak Steinhof. Cena też dobra.
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcik74 »

ja przejechałem 30500 i na przeglądzie poinformowano mnie że za 3000 do wymiany będą klocki i tarcze. O ile klocki jestem w stanie zrozumieć a dlaczego tarcze? Trochę dziwne miałem różne auta ale w żadnym nie wymiałem tarcz po 30000 i na koniec zwalili mnie z nóg mówiąc że cena nową tarcze to 400 za sztuke plus 200 zł za klocki i razem daje 2200!! masakra, czytam że wielu z was jechało do innych mechaników i ocena tarcz była by jeździć dalej. Wiem że napewno nie kupie u nich materiałów, kupie na allegro ale czy wszystkie klocki mają czujniki zużycia materiałów, czy tyczy się to tylko dla wersji dynamic T-jet? W sumie nawet nie wiem czy klocki rzeczywiście są w takim złym stanie ponieważ ostatnio mój T-jet przy 190km/h hamował bardzo dobrze
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mwas »

Trochę to dziwne, żeby przy tak niskim przebiegu do wymiany były też tarcze :pomysli Coś mi to wygląda, że próbują Cię naciągnąć zwłaszcza patrząc na ceny :zdiwiony Taka rada: jedź do innego mechaniura a po materiały proponuję się zgłosić do naszego kolegi z forum, buherta :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: sylwek »

Szulcik74, ciekawe dlaczego padł wyrok również na tarcze przy tak małym przebiegu - może były inne powody, jak np. zwichrowanie ? Klocki swoją drogą, ale tarcze (jeśli proste) wymieniamy jeśli ich grubość jest (lub jest bardzo zbliżona) do minimalnej.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcik74 »

tarcze napewno zwichrowane nie są bo przy hamowaniu nie czuję nawet najmniejszych drgań, gadają mi tylko że jest rant i tyle.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: sylwek »

Szulcik74 pisze: gadają mi tylko że jest rant i tyle.
Hmmm... skorodowany rant to można "młotkiem" oklepać. Grubość tarczy się liczy... Co najwyżej na tokarce lekko objechać jak sznyty są...
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przód czy tył?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Szulcik74 nie daj się naciągnąć. Niemożliwe żeby tarcze po tak małym przebiegu nie nadawały się już do użytku. Rant w niczym nie przeszkadza, i można go zeszlifować jak to kogoś razi.
Moja bestia ma teraz 81 tyś km, i nadal jeździ na fabrycznych tarczach i fabrycznych klockach. I mają się bardzo dobrze :ok)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: buhert »

Tomek pisze:Szulcik74 nie daj się naciągnąć. Niemożliwe żeby tarcze po tak małym przebiegu nie nadawały się już do użytku. Rant w niczym nie przeszkadza, i można go zeszlifować jak to kogoś razi.
Moja bestia ma teraz 81 tyś km, i nadal jeździ na fabrycznych tarczach i fabrycznych klockach. I mają się bardzo dobrze :ok)
A kiedy ostatnio sprawdzałeś ich stan bo 81 tys km na klockach to hardcore :zlośnik pewnie w ogóle nie hamujesz
a do tego hamowanie silnikiem itd :ink
Znam przypadek fabrycznych tarcz po 190 tys km grubości "kartki" papieru no ale hamowały jeszcze to nie ma co ruszać :zlośnik

Według mnie ASO chce kolegę naciągnąć, ale już temat obgadaliśmy itd :ink zmień mechanika :zlośnik
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Ja faktycznie mało hamuję, bo im się mniej hamuje, tym się dalej zajedzie :)
Sprawdzam przy każdej zmianie kół... ostatnio jesienią... ale niebawem znowu to nastąpi... jesienią klocków była jeszcze połowa... planuję dobić do 120 tyś km.
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 388
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcik74 »

Mnie też się wydaje ze chcą mnie naciągnąć pytanie jeszcze czy rzeczywiście są do wymiany klocki, chyba więc pojadę do innego mechanika np. przy zmianie kół niech obejrzą. Póki co linejka hamuje pięknie
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeśli chodzi o klocki tylne, to jak najbardziej. 2 zimy, blaszka z klocka odchodzi, ten się blokuje i niszczy tarcze. Też wymieniłem po 30 tyś bo zaczęły mocno piszczeć, całe szczęście - uratowałem tarcze.
ODPOWIEDZ