
awaria turbo spręzarki
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: awaria turbo spręzarki
Nie wypowiem się w kwestiach technicznych, ale mechanika to powinieneś teraz ścignąć, bo wydałeś ponad tysia za coś, co padło zaraz po opuszczeniu warsztatu 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: awaria turbo spręzarki
To by znaczyło że mechanik pospawał wałek i spaw puścił a niekoniecznie winne jest smarowanie, skoro nie wychładzałeś przez te 120tys, teraz jak pisze mwas zwrócić się do mechanika o naprawę swojego bubla
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: awaria turbo spręzarki
reklamacje do mechanika naprawił uszkodzenie ale nie znalazł i nie naprawił przyczyny uszkodzenia niech szuka, smarowanie: trzeba sprawdzić przewód który idzie z pod filtra paliwa do turbiny czy nie jest zapchany,
Pozdrawiam wszystkich
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: awaria turbo spręzarki
ale o jakiej regenaracj mowa? z tego co pamiętam to w MJ jest zmienna geometia łopatek - chyba że źle pamiętam. do tej operacji trzeba mieć odpowienie narzędzia, maszyny i umiejętności. coś mi się wydaje że gościu poprostu pokleił to "na krpelkę". co innego jest w naszych turbo.
jezeli rzeczywiście jest zmienna geometria to jedź do tego pseudo mechanika - niech oddaje kasę.
z tym chłodzeniem turbiny też nie przesadzajmy - raczej po torze nie jeździł żeby zaraz zatrzeć turbinę.
-- 7 lut 2014, o 07:36 --
tak jak pisali koledzy wyżej - ciekawe jak ze smarowaniem?
jezeli rzeczywiście jest zmienna geometria to jedź do tego pseudo mechanika - niech oddaje kasę.
z tym chłodzeniem turbiny też nie przesadzajmy - raczej po torze nie jeździł żeby zaraz zatrzeć turbinę.
-- 7 lut 2014, o 07:36 --
tak jak pisali koledzy wyżej - ciekawe jak ze smarowaniem?
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: awaria turbo spręzarki
W Waszych traktorach jest zmienna geometria a czytałem, że takich turbin się nie regeneruje.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: awaria turbo spręzarki
I u mnie maniacy "tjuningu" kochający traktorki wypowiadają się o regeneracji turbin o zmiennej geometrii w sposób negatywny. Nie wiem dlaczego, nie znam się, oni się znają i pewnie mają rację. Jak walnie taka turbina, to tylko nowa.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: awaria turbo spręzarki
nie przesadzajmy że się nie da zregenerować, rozbierałem osobiście naszą turbunę i kilka innych turbin z zmienną geometrią łopatek i zwykłe też, jeżeli pękł wałek to się go wymienia tak samo jak inne uszczelnienia na tym wałku, podstawą wymiany wałka z łopatkami (łopatki co są na wałku to są na stałe nie są ruchome) jest jego wyważenie, funkcje zmiennej geometrii łopatek realizują łopatki które znajdują się wokół wałka z łopatkami. zamieszczam filmik na którym gościu czyści taką turbinę i są tam pokazane te łpatki
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Pozdrawiam wszystkich
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2013, 9:11
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multi jet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 18 razy
Re: awaria turbo spręzarki
Witam wszystkich klubowiczów opisze wam co mi się przydarzyło bo to jest nie do uwierzenia .Wybrałem się na wakacie do Niemiec swoim samochodem linea fiat 1,3 tjet przed wyjazdem byłem na stacji diagnostycznej w Żorach po badaniu wszystko sprawne można jechać no i pojechałem jechaliśmy na dwa samochody ja i kolega skodą super b z Żor do granicy bez postoju postój na granicy silnik zgaszony od razu bo wtedy jeszcze nie wiedziałem ze trzeba schładzać turbo po pół godzinie dalej w drogę po około 250 km komputer wyświetlił komunikat słabe ciśnienie oleju i auto zaczęło jechać coraz wolniej ,zatrzymaliśmy się dolaliśmy oleju i dalej w drogę ale po ok 2 km auto osłabło i znowu komunikat słabe ciśnienie oleju a więc auto na lawetę i do najbliższego serwisu fiata w miejscowości stolberg tam mechanicy niemieccy kazali auto zostawić i ze zadzwonią po dwóch dniach zadzwonili koszt naprawy 1000 euro naprawiali 2 tygodnie a w ostatni dzień mego pobytu w Niemczech zadzwonili ze auto nie naprawione więc wróciłem autobusem a po auto pojechałem za tydzień koszt lawety350 zł + paliwo w obie strony auto w Polsce a więc teraz może być tylko lepiej ale nic auto oddałem do Euro motu Żory mieli zobaczyć co się stało po dwóch dniach dali znać silnik do wymiany koszt naprawy 2000zł +silnik a więc moja decyzja nie naprawiam odbieram auto bez naprawy kazali sobie zapłacić 250 zł (za to ze nic nie zrobili a jeszcze za miast odkręcić rurę wydechową to obcięli ja kątówką ,bron mnie od takich fachowców zabrałem auto do prywatnego mechanika i on zlukał ze w aucie uszkodzone jest turbo dalszy ciąg znacie i teraz chodzi oto od czego to turbo mogło paść sory ze tak się rozpisałem
-- 7 lutego 2014, o 16:42 --
regeneracie robiłem w rybniku DK Turbo Serwis
tel. 887776688
-- 7 lutego 2014, o 16:42 --
regeneracie robiłem w rybniku DK Turbo Serwis
tel. 887776688
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: awaria turbo spręzarki
Czy gdy silnik osłabł, i potem podczas jazdy po naprawie turbo, pracował normalnie, nie stukał przypadkiem?
P.S. W drugim zdaniu popraw tjet na mjet
P.S. W drugim zdaniu popraw tjet na mjet
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: awaria turbo spręzarki
Pytam, bo zastanawia mnie diagnoza "silnik do wymiany"
Takie szukanie rozwiązania po poszlakach jest trudne, ciężko coś właściwie zdiagnozować.
Gdy turbo wyciągnie olej z silnika, może dojść do zatarcia. Rozrząd na łańcuchu też nie lubi braku oleju. No ale skoro po naprawie jeździłeś i silnik pracował dobrze, to może jakoś to przetrwał.
Skoro wymianę turbiny przeprowadzał warsztat, to musisz się do niego zgłosić z reklamacją.
Szukaj odpowiedzi też na innych forach, bo u nas jesteś pierwszy z takim problemem.
Takie szukanie rozwiązania po poszlakach jest trudne, ciężko coś właściwie zdiagnozować.
Gdy turbo wyciągnie olej z silnika, może dojść do zatarcia. Rozrząd na łańcuchu też nie lubi braku oleju. No ale skoro po naprawie jeździłeś i silnik pracował dobrze, to może jakoś to przetrwał.
Skoro wymianę turbiny przeprowadzał warsztat, to musisz się do niego zgłosić z reklamacją.
Szukaj odpowiedzi też na innych forach, bo u nas jesteś pierwszy z takim problemem.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: awaria turbo spręzarki
marcin24 - zgadza się - da sie taka turbinę zregenerować tylko sa potrzebne do tego odpowiednie narzędzia, maszyny i umiejętności - a z tego co widać to w/w warsztat ich nie posiada - obym sie mylił
. podejrzewam, że takich warsztatów w Polsce jest tyle, że prawdopodobieństwo trafienia przez derko12 na taki wlasnie jest znikome. tak czy siak masz gwarancję na ta naprawę, także do roboty

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Re: awaria turbo spręzarki
Wysiada turbo, później silnik słabnie czyli zaczyna się zacierać.
Czy w tym czasie doszło do ubytku oleju? Czy samochód kopcił niebieskim dymem?
Jeśli nie, to są trzy opcje:
1) zespuła się pompa olejowa - brak smarowania - > zatarcie silnika.
2) w silniku nazbierał się jakiś szlam i zatkał smok olejowy zasysający olej z miski olejowej (kiedyś miałem tak w skodzie - olej był, a silnik zaczął sie zacierać
)
3) brak oleju w silniku? Zaniedbanie?
Turbo zdechło pierwsze ponieważ jest to element wysokoobrotowy i najbardziej czuły na problem z olejem.
Jakie są dalsze losy silnika? Coś się udało naprawić?
Czy w tym czasie doszło do ubytku oleju? Czy samochód kopcił niebieskim dymem?
Jeśli nie, to są trzy opcje:
1) zespuła się pompa olejowa - brak smarowania - > zatarcie silnika.
2) w silniku nazbierał się jakiś szlam i zatkał smok olejowy zasysający olej z miski olejowej (kiedyś miałem tak w skodzie - olej był, a silnik zaczął sie zacierać

3) brak oleju w silniku? Zaniedbanie?
Turbo zdechło pierwsze ponieważ jest to element wysokoobrotowy i najbardziej czuły na problem z olejem.
Jakie są dalsze losy silnika? Coś się udało naprawić?