Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

dzięki Maciek. fajnie.

ps. w auto świecie pokazywali takie ustrojstwo za 100 zł chyba Wurth'a. jak mamy zapchany filtr DPF i wypalanie na trasie juz niemożliwe, to odkręcamy jakiś czujnik przy filtrze podłączamy wężyk i psikamy wszystko do środka. Jedziemy na przejażdżkę ze stałą prędkości przy wysokichj obrotach i po sprawie. naprawione.

dla zainteresowanych mogę odszukać nazwę tego ustrojstwa
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Tara78 »

A jak skasować błąd(żeby ciągle nie wyskakiwał) czujnik odzysku par paliwa? Wnerwia mnie już ten błąd ale nie mam też ochoty jakoś na grzebanie za nadkolem…. w poszukiwaniu tego dziadostwa
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: CrazyKetchup »

Tara78 pisze:A jak skasować błąd(żeby ciągle nie wyskakiwał) czujnik odzysku par paliwa? Wnerwia mnie już ten błąd ale nie mam też ochoty jakoś na grzebanie za nadkolem…. w poszukiwaniu tego dziadostwa
Obawiam się zwykłym kablem nie wyłączysz tego na stałe - sterownik jak najbardziej pracuje prawidłowo po skasowaniu dostaje sygnał o błędzie i wywala check.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Tara78 »

ehhh tak myślałam ale zaczynam już nie zwracać na to uwagi i boję się, że jak będzie to coś innego niż ten czujnik odzysku par paliwa to oleje temat i może być źle, znaczy się trzeba to dziadostwo wymienić i już...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: CrazyKetchup »

Tara78 pisze:ehhh tak myślałam ale zaczynam już nie zwracać na to uwagi i boję się, że jak będzie to coś innego niż ten czujnik odzysku par paliwa to oleje temat i może być źle, znaczy się trzeba to dziadostwo wymienić i już...
Niech się wypowie nasz "nadmorski" spec od grzebania w ECU ale wydaje mi się że takie wyłączenia o ile są przewidziane przez producenta to mogłoby ASO zrobić z poziomu ich maszynki.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Wyłączenia tego czujnika de facto nigdzie nie znalazłem, ale... w opcjach jest możliwość przetestowania tego ustrojstwa ! Więc można podpiąć auto pod kabel i wykonać test zaworu. Niestety, dopóki nie zrobisz z nim porządku, do póty błąd będzie się pojawiał :smutny
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

Tara - dałem ci na PW kiedys namiary na ten czujnik. wymień to w cholere i będziesz spać spokojnie
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Tara78 »

Michał mam w obserwowanych… no nic trzeba będzie pobrudzić łapy :)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

Przez OBD2/EOBD nie uda się wyłaczyć obsługi strategicznych czujników, EGR, DPF, sonda lambda itp. To wynika z definicji tego systemu, producenci są wręcz zobligowani do zabezpieczenia systemu przed taką ingerencją. Zeby pozbyć się np. DPF - konieczne jest już grzebanie w epromie i modyfikacja/instalacja oprogramowania na takie bez obsługi danego elementu. Raczej nie do zrobienia za pomocą kabelka diagnostycznego i MES :)
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 101
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: erbis »

Witam
Zainteresowany dyskusją kupiłem w firmie Viaken Interfejs ELM 327 v2 Euroscan 2013 i adapter do tego interfejsu do programu Fiat Ecu Scan-Typ1.
Interfejs zainstalowałem (laptop) mam też zainstalowany sam program Multieuscan.
Mam Linkę 1,4 benzyna.Co mogę samodzielnie zdiagnozować przy pomocy tego interfejsu?I banalne Dla Was pytanie ale istotne dla mnie: gdzie w aucie znajduje się gniazdo do podłączenia interfejsu?
Z Viakenu dostałem wydruk i myślę, że to moge sprawdzić.
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ|KLELMOBDKey
Bosch ABS 8 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| KL 1ELM 1OBDKey 1 A1
Bosch ABS 8 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL 1ELM 1OBDKey 1 A1
AUTOLIV MY06 Airbag |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELMOBDKey
Service Interval Reset |INFO|ADJ| ELMOBDKey
Convergence Lauberhorn C1 (Blue&Me Nav) |INFO|DTC| ELMOBDKey
Convergence Marelli/Microsoft (Blue&Me) |INFO|DTC| ELMOBDKey
Instrument Panel Marelli |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Body Computer Marelli (4) |INFO|DTC| ELMOBDKey
CAN Info |INFO| ELMOBDKey
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELMOBDKey
Denso climate control (Single zone) |INFO|DTC| ELMOBDKey
Parking Control BOSCH |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELMOBDKey
Z góry dziekuję za podpowieź i odpowiedź
Dodam, że wersja którą mam jest darmowa a więc okrojona o pewne funkcje.
Na razie nie muszę nic diagnozować, bo auto ma dopiero 6600 km przebiegu, ale chciałbym czasem coś samodzielnie posprawdzać.
Czy muszę się obawiać, że coś przy okazji uszkodzę?
Pozdrawiam
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Przy okazji nic nie uszkodzisz, chyba że będziesz mieszał w programie tam, gdzie nie trzeba. Jeśli chodzi o możliwości MultiEcuScan'a w wersji darmowej to są one wręcz znikome - z tego co pamiętam, to nie odczytasz nawet błędów, o ile takie się pojawią. Coś mi świta, że można się jedynie podłączyć i odczytać ogólne informacje o samochodzie, ale nic więcej nie zrobisz, musisz się "postarać" o pełną wersję MESa lub jakiegoś innnego programu do Fiat'a.
Odnośnie tego, co możesz zrobić programem w pełnej wersji oraz gdzie znajduje się gniazdko diagnostyczne - erbis, z tego co widzę to jestes już trochę na forum, mógłbyś włożyć trochę własnej inicjatywy i po prostu poszperać po forum - niejednokrotnie i ja, i inni poruszaliśmy te wszystkie kwiestie łącznie ze zdjęciami gniazdka diagnostycznego. W dużym skrócie: gniazdko jest za maskownicą pod kierownicą a możliwości MESa możesz poznać uruchamiając program i przez trzymanie klawisza CTRL i wciśnięcie POŁĄCZ z poszczególnymi modułami samochodu. Wtedy włącza się tryb emulacji i możesz sobie popatrzeć jakie są tam funkcje, nie potrzebujesz do tego nawet pełnej wersji programu ani podłączengo kabla. Zachęcam do przeczesania forum :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 101
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: erbis »

Bardzo Ci dziękuję i przepraszam, że nie przeszukałem Forum.
Mam 66 lat i jest mi czasem trudno coś znaleźć.Proszę o wybaczenie.
Pozdrawiam
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

Maciej; no to do roboty. Jest Nestor na forum, to jak sam chce, to trza pomagać. stanley750 (71) się wyciszył, to teraz erbis przejął przodownictwo. Ja mu nie pomogę bo sie nie znam i też już mam bliżej niż dalej :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 101
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 81 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: erbis »

Pozdrawiam,smak56 :)
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

erbis; my musimy sobie pomagać, ale zapewniam Cię, że młodzież z tego forum to mega - wporzo goście! Są bardzo chętni i uczynni. :ok) :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ