
Akumulator
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Akumulator
Mój nie był taki zły prawie 6 lat nigdy nie zawiódł będę się cieszył jak nowy tyle wytrzyma 

LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Akumulator
Dlatego nie pytam przedstawicieli, polegam na własnym zdaniu
Taki sam aku jeździ już w rodzinie 1,5 roku.
EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała

EDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała

*Powered by LPG*
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: Akumulator
No to super :-)
Mój akum za niedługo skończy 5 latek, mam nadzieję, że wytrzyma 8 - jak w Pandzie, którą niedawno pożegnałem.
Wysłane z mojego ST26i
Mój akum za niedługo skończy 5 latek, mam nadzieję, że wytrzyma 8 - jak w Pandzie, którą niedawno pożegnałem.
Wysłane z mojego ST26i
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Akumulator
Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Akumulator
No i lipa - dzisiaj powtórka z rozrywkiEDIT:
Po wymianie jak ręką odjął, ani jednego błędu - pali od strzała

Rozrusznik kręci jak szalony, jak wreszcie załapał to go telepało (ale błędów już nie wyświetla), włącza się wentyl chłodnicy i temp. płynu na wskaźniku idzie do góry. Czyli jednak elektronika. Wczoraj podłączałem pod kompa (przed wymianą aku) i nie było zapisanych żadnych błędów. Akumulator już wykluczam - więc dzisiaj muszę zdiagnozować czujniki...
*Powered by LPG*
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 sty 2011, 19:28
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Akumulator
Nie ma czegoś takiego jak za duża pojemność akumulatora i związane z tym jego niedoładowanie.Sebek pisze:Z doświadczenia wiem, że jak masz za dużą pojemność akumulatora, to na krótkich trasach będzie nie doładowywany, ale jak masz dużo odbiorników prądu to lepiej mieć większy akumulator.
Każdy akumulator trzeba doładowywać jeśli się mało jeździ.
Im większa pojemność i prąd rozruchowy akumulatora tym lepiej popd warunkiem że się zmieści.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Akumulator
50 Ah nazywało się szumnie "wzmocniony" i trzeba było za niego dopłacićsylwek pisze: @Buhert, a dlaczego uważasz że za duży? Nawet wg katalogu Fiata w Dynamicu z klimą powinien siedzieć 50Ah. A że wkładali co mieli pod ręką to już ich posr..na polityka. Pewne jest że 40Ah/200A jest za mały, szczególnie zimą. A dlaczego Hertz ? Bo miał być NA JUŻ, mam przedstawiciela ulicę dalej no i to całkiem niezły sprzęt - szczególnie ten Silver. Zresztą... zobaczymy jak to będzie


Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?
ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Akumulator
To już bardziej ładowarka elektroniczna niż prostownikCrazyKetchup pisze: Sylwek zadowolony jesteś z tego prostownika bo widzę że można go już za 130 zł wyrwać a ma przyzwoite parametry (na papierze) ?

Tak jak powyżej napisałem - błędów brak - nic nie zarejestrował. Trzeba szukać po omacku - najpierw po wskazaniach czujników, potem przyłacza, kabelki no i pewnie okaże się że któryś czujnik. Na forum Punto to powtarzalne zjawisko...ps. Podpinałeś się kablem wczoraj tak jak rozmawialiśmy - były jakieś błędy ?
EDIT:
Jakiś trop już mam...
O ile temp. płynu i oleju (tu trochę dziwne wskazania) wzrastają - to temp. powietrza stale na tym samym - nierealnym wręcz (101 St.C.) poziomie. Zaznaczam że silnik się dopiero rozgrzewał, a na zewnątrz było -6 St.C. No chyba że MES tak przekłamuje...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Akumulator
Sylwek sprawdź koniecznie alternator, myśle że jest uwalony.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator
Nie wiem jak te parametry wyglądają u mnie, musiałbym sprawdzić ale coś kojarzę, że u kogoś już były takie kosmiczne wskazania
A swoją drogą miernikiem możesz sprawdzić czy ładowanie akumulatora jest na poprawnym poziomie. Jeśli będzie za niskie, to nowy aku za chwilę też się okaże, że będzie padnięty i będzie to wskazywało na problem z alternatorem tak, jak pisze will

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Akumulator
sylwek; myślę,że tutaj znajdziesz przyczynę i rozwiązanie swojej usterki. Nie czytałem całego ale coś jest na temat temperatur ..... http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... +powietrza" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *

* * * *
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Akumulator
smak56, dzięki za linka - szukałem, ale jakoś umknęło to mojej uwadze 
Zacząłem od akumulatora i niechcący wyszedł mi mały OT w tym z wątku...

Zacząłem od akumulatora i niechcący wyszedł mi mały OT w tym z wątku...
*Powered by LPG*
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Akumulator
Pamiętałem tylko, że było o temperaturze powietrza. Jeżeli pójdziesz w tym kierunku, to wejdziesz na ten temat, który podałem. Tam usterkę usunięto, może i u Ciebie to jest?
smak56
* * * *

* * * *
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Akumulator
Dokładnie to samo i takie same wskazania na kompie 
Po pracy wyciągnąłem czujnik - był uwalony mazią, otwór też. Wyczyściłem wszystko izopropylenem, porobiłem pomiary i... troszkę tylko pomogło. Samochód odpalił, ale wskazania niewiele się zmieniły - wymienię termistor i powinno być git

Po pracy wyciągnąłem czujnik - był uwalony mazią, otwór też. Wyczyściłem wszystko izopropylenem, porobiłem pomiary i... troszkę tylko pomogło. Samochód odpalił, ale wskazania niewiele się zmieniły - wymienię termistor i powinno być git

*Powered by LPG*
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Akumulator
Trzy miesiące temu kupiłem nowy akum centre plus ,jeżdze na krótkich odcinkach więc akumulator jest nie doładowany magiczne oko- czarne, napiecie na wyłączonym silniku mieżone miernikiem 12,4 wczoraj i tak już chyba od dwóch miesięcy no ale jeżdze i pale maszyne.Dzisiaj przychodze do garażu pale z kluczyka a tu mogiła,w garażu -5 stopni a napiecie na akumulatorze 11,3v ,nie wiem czemu w ciagu jednego dnia tak spadlo?Alternator ładuje przy włączonych światlach 13,8v tak na marginesie