Akumulator

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

TTTM mam tak samo. Wystarczy że mam włączone światła mijania i ogrzewanie tylnej szyby na postoju i już widać że światła delikatnie przygasły. Kuzyn rozwiń temat "muszę poprostu uważać gdy trafię na korek drogowy i powyłanczać ...."
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Np. zimą o poranku, w aucie zimno, szyby zaparowane. Stoisz w korku lub przed przejazdem kolejowym, z włączonymi światłami, dmuchawą i ogrzewaniem tylnej szyby. W takiej sytuacji u mnie ładowanie jest za niskie (poniżej 13v) i samochód w prąd zasila częściowo akumulator, a nie alternator. Wtedy lepiej wyłączyć ogrzewanie szyby.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Akumulator

Post autor: marcin24 »

Nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo, raczej w większości aut to normalne będzie.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

Myślę że paro minutowe stanie w korku czy na przejeździe kolejowym nie rozładuje akumulatora włączone ogrzewanie szyby z dmuchawą i światłami mijania tym bardziej że altek coś tam ładuje nawet w tak mocno obciążonej instalacji
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Oczywiście nie rozładuje, gdy jest dobry. Will ma dobre ładowanie pod obciążeniem, z teoretycznie słabszym alternatorem, więc nie jest dla producenta sprawa niewykonalna. Mój alternator też dobrze ładuje, gdy tylko ma minimalnie większe obroty. Myślę, że jest to kwestia źle dobranych średnic rolek paska.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

Ciekawy przypadek dzisiaj miałem. Autko przez 2 dni nie jeździło więc aura zrobiła swoje. Po zrzuceniu pokrywy lodowej i włamaniu się do środka próbuję odpalić... i ZONK. Rozrusznik kręci, ale kontrolki migają, na wyświetlaczu wszystkie możliwe błędy, wskaźniki szaleją. Kilka prób i jak załapał, to trzęsło budą i zaraz gasł. No i ciekawostka - na dworze -6 St.C a tu włącza się wentylator chłodnicy, kręcił przez chwilę nawet na wyłączonej stacyjce :zdiwiony Kolejny raz przekręcam kluczyk - a wskazówka temp.płynu w 1/3 skali ! Zapalił po jakiejś 6 próbie, na rozgrzanym pracuje idealnie. Takich cyrków jeszcze nie widziałem. Mam nadzieje że to "tylko" akumulator wysiada (4-letni Fiat/Mutlu 40Ah/200A który i tak już miałem wymienić) mimo że ładowałem go kilka dni temu. Znalazłem w necie kilka podobnych przypadków ze wskazaniem na czujnik temperatury powietrza w kolektorze (zintegrowany z MAP). Oby nie...
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, 0:29 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Ogólnie rozładowany aku powoduje bardzo dziwne zachowanie się samochodzu, w szczególności elektryki, ale silnik również sterowany jest elektronicznie, więc nie wykluczone, że mu chwilowo "odbiło" :ink Mam nadzieję, że to "tylko" problem z aku :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie zrobiłem szybki wypad do pobliskiej hurtowni Hertz i wróciłem z nowym akumulatorem 55Ah/550A (250zł). Podładuję trochę i wszystko się wyjaśni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Będzie bardzo dobrze :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio »

Nowy akumulator ładujesz :? :pomysli
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Na pewno nie zaszkodzi. Nie ma żadnej pewności od kiedy stoi.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Akumulator

Post autor: buhert »

Nie za duży ten aku(?) Przeskok z 40Ah na 55Ah gdzie T-JET potrzebuje 50Ah...żeby Ci się altek nie zmęczył :ink
Trzeba było brać Forse albo VARTA.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja mam 65Ah i chodzi jak burza. Dzienne świecą jeszcze przez ponad minute od zgaszenia silnika, a na starym od razu gasły.
A nówkę też wziąłem na profilaktyczne ładowanie.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

@Rafcio - a co w tym nadzwyczajnego ? :ink I nie tyle ładuję co podładowuję.
Zresztą prostownik (elektroniczny) po 30min przeszedł w tryb podtrzymania, tak że jest pewność 100%. Aku nówka, prosto od producenta, "leżał" kilka dni :zlośnik

@Buhert, a dlaczego uważasz że za duży? Nawet wg katalogu Fiata w Dynamicu z klimą powinien siedzieć 50Ah. A że wkładali co mieli pod ręką to już ich posr..na polityka. Pewne jest że 40Ah/200A jest za mały, szczególnie zimą. A dlaczego Hertz ? Bo miał być NA JUŻ, mam przedstawiciela ulicę dalej no i to całkiem niezły sprzęt - szczególnie ten Silver. Zresztą... zobaczymy jak to będzie :ink
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Akumulator

Post autor: buhert »

Każdy "przedstawiciel" Ci powie, że to co sprzedaje to całkiem niezły sprzęt :ink
A Twój "były" 40Ah to rzeczywiście...lichy :zlośnik takie to można do Uno zapodać :)
ODPOWIEDZ