Interfejs diagnostyczny
- lebki
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:41
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Interfejs diagnostyczny
Panowie, czy EML327 http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; (o tym). Można dobrać się do airbagu i jego błędów. Bo jakoś nie bardzo potrafię (FiatEcuScan). Do danych silnika mogę się dobrać, ale do Airbagu już nie bardzo :( Zależy mi na tym, bo wypada mi ciągle jakiś błąd poduszki po ostatniej awarii alternatora...
1. Fiat Bravo 1.6 16V
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat
......
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat

- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Też mam taki interfejs - kupiłem jak sugerowano w komplecie z przejściówką Typ1 (thnx mwas
)
Większość istotnych dla mnie danych uzyskuję za pomocą samego interfejsu, przejściówka konieczna jest przy ABS, być może przy poduszkach też... Nie potwierdzę, bo strach nie pozwolił mi tam zaglądać
Diagnozowałem za pomocą MultiEcuScan 1.4.

Większość istotnych dla mnie danych uzyskuję za pomocą samego interfejsu, przejściówka konieczna jest przy ABS, być może przy poduszkach też... Nie potwierdzę, bo strach nie pozwolił mi tam zaglądać

*Powered by LPG*
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
Do poduszek przejściówka nie powinna być potrzebna. Jeśli jest potrzebna, to program wyświetla komunikat z informacją aby podłączyć adapter. Żeby to sprawdzić w programie wystarczy trzymać CTRL i wcisnąć POŁĄCZ - nie trzeba być podpiętym do auta, program wtedy symuluje połączenie i wyświetla dostępne opcje.
Fakt, że do poduch jeszcze się nie podłączałem, ale chyba za chwilę to zrobię żeby zdać relację, czy mi się to udało. Jeśli u mnie pójdzie, to będzie niestety oznaczało, że u kolegi lebki najprawdopodobniej padła centralka bo nawet nie da rady się do niej podłączyć
Ale nie ferujmy wyroków, najpierw sprawdzę jak to wygląda u mnie. W każdym razie sprzedawca zapewniał mnie, że tym interfejsem (z Viaken'a) można się połączyć z każdym modułem w aucie 
-- 21 gru 2013, o 22:40 --
No więc poświęciłem się
ściągnąłem osłonę pod kierownicą
podłączyłem auto do kompa i... nie mam zbyt dobrych informacji dla lebki - u mnie komputer bez większego problemu i bez żadnych adapterów połączył się z modułem poduszek. Wszystkie testy zawarte w tej zakładce działają bez większego problemu. Ta wiadomość jest dobra dla ogółu, bo wiadomo, że można
Natomiast niezbyt dobra dla lebki, ponieważ to oznacza, że padł Ci cały moduł sterujący poduszkami, dlatego wywala błąd
Niestety nie mam pojęcia jakie mogą być koszty usunięcia tej usterki bo nawet nie wiem gdzie ten moduł się znajduje. Muszę pogrzebać w eLearn'ie i w ePer'ze, ale obstawiam że koszt nowego modułu od Fiata będzie niemały 
Fakt, że do poduch jeszcze się nie podłączałem, ale chyba za chwilę to zrobię żeby zdać relację, czy mi się to udało. Jeśli u mnie pójdzie, to będzie niestety oznaczało, że u kolegi lebki najprawdopodobniej padła centralka bo nawet nie da rady się do niej podłączyć


-- 21 gru 2013, o 22:40 --
No więc poświęciłem się





Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Jeżeli nie jesteś pierwszym właścicielem to może być tak jak u mnie w fordzie. Po strzale moduł zapisał kolizję (u mnie wystrzelony napinacz) i sygnalizował to po każdym włączeniu zapłonu, więc cymbał właściciel odłączył moduł RCM. Żeby wyczyścić moduł poduszek z zapisanej kolizji nie wystarczy zwykły komp diagnostyczny ale są fachowcy, którzy to robią za niewielkie pieniądze.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

- lebki
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:41
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Interfejs diagnostyczny
Mi też w końcu udało się połączyć. Miałem źle skonfigurowany port COM.
No i poduszki można diagnozować, są oporności itp bajery. Jest też błąd B1001 - Centralka uszkodzona - i nie da się go skasować.... Ktoś orientuje się co w takim przypadku może być do wymiany ?
No i poduszki można diagnozować, są oporności itp bajery. Jest też błąd B1001 - Centralka uszkodzona - i nie da się go skasować.... Ktoś orientuje się co w takim przypadku może być do wymiany ?
1. Fiat Bravo 1.6 16V
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat
......
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
lebki, dobrze, że udało się poprawnie skonfigurować interfejs i się połączyć, ale temat Twojej awarii roztrząsamy tutaj
-> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
czy w multiscanie mozna ustawić sobie kiedy będzie następny przegląd, np za 15,000 km? (nie mam dostępu do lapka a nie daje mi to spokoju)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
Można
Tzn. tam chyba nie ustawiasz konkretnej ilości km tylko po prostu wbijasz przegląd i komp z automatu pokazuje, że kolejny serwis masz za 30 tyś km 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
a to lipa bo przez 30.000 km to mam 2 przeglądy. no nic pozostaje moja niezawodna pamięć 
albo z drugiej jednak strony - ustawić 30.000 - odliczać do 15.000 (pierwszy przegląd) - poczekać na komunikat i drugi przegląd

albo z drugiej jednak strony - ustawić 30.000 - odliczać do 15.000 (pierwszy przegląd) - poczekać na komunikat i drugi przegląd

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
Każdy sposób jest dobry
Ale jeszcze mogę zerknąć w domu, czy jest tam możliwość ręcznego podania ilości km do następnego przeglądu 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
fajnie by było. ja od przyszłego tygodnia wracam do "normalności" to też zerknę i biorę się za line (większy przegląd + dokończenie audio)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
emmer, dobra informacja
Multiecuscan umożliwia wbicie samego przeglądu oraz ustawienia interwału do następnego przeglądu, czyli wygląda na to, że jak masz życzenie, to możesz sobie tam zaprogramować tyle, ile chcesz 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Czy da się tym zapłacić w biedronce
musiałem zapytać

LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
W Multiecuscan nie znalazłem funkcji wyłączenia EGR ani DPF ale przy silniku 1.3 MJ są takie funkcje jak: Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF) i Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF). Można jeszcze np. wyzerować funkcje autoadaptacyjne czy zakodować ręcznie każdy z 4ech wtryskiwaczy
Polecam każdemu ściągnięcie sobie Multiecuscan z oficjalnej strony i w programie trzymając CTRL możemy zasymulować połączenie z każdym modułem
Można wtedy spokojnie sobie popatrzeć jakie funkcje i testy są dostępne dla jakiego silnika 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM