Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
lebki
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:41
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: lebki »

Panowie, czy EML327 http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false; (o tym). Można dobrać się do airbagu i jego błędów. Bo jakoś nie bardzo potrafię (FiatEcuScan). Do danych silnika mogę się dobrać, ale do Airbagu już nie bardzo :( Zależy mi na tym, bo wypada mi ciągle jakiś błąd poduszki po ostatniej awarii alternatora...
1. Fiat Bravo 1.6 16V
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat :) ......
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

Też mam taki interfejs - kupiłem jak sugerowano w komplecie z przejściówką Typ1 (thnx mwas :) )
Większość istotnych dla mnie danych uzyskuję za pomocą samego interfejsu, przejściówka konieczna jest przy ABS, być może przy poduszkach też... Nie potwierdzę, bo strach nie pozwolił mi tam zaglądać :) Diagnozowałem za pomocą MultiEcuScan 1.4.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Do poduszek przejściówka nie powinna być potrzebna. Jeśli jest potrzebna, to program wyświetla komunikat z informacją aby podłączyć adapter. Żeby to sprawdzić w programie wystarczy trzymać CTRL i wcisnąć POŁĄCZ - nie trzeba być podpiętym do auta, program wtedy symuluje połączenie i wyświetla dostępne opcje.
Fakt, że do poduch jeszcze się nie podłączałem, ale chyba za chwilę to zrobię żeby zdać relację, czy mi się to udało. Jeśli u mnie pójdzie, to będzie niestety oznaczało, że u kolegi lebki najprawdopodobniej padła centralka bo nawet nie da rady się do niej podłączyć :smutny Ale nie ferujmy wyroków, najpierw sprawdzę jak to wygląda u mnie. W każdym razie sprzedawca zapewniał mnie, że tym interfejsem (z Viaken'a) można się połączyć z każdym modułem w aucie :pomysli

-- 21 gru 2013, o 22:40 --

No więc poświęciłem się :lacha ściągnąłem osłonę pod kierownicą :lacha podłączyłem auto do kompa i... nie mam zbyt dobrych informacji dla lebki - u mnie komputer bez większego problemu i bez żadnych adapterów połączył się z modułem poduszek. Wszystkie testy zawarte w tej zakładce działają bez większego problemu. Ta wiadomość jest dobra dla ogółu, bo wiadomo, że można :ink Natomiast niezbyt dobra dla lebki, ponieważ to oznacza, że padł Ci cały moduł sterujący poduszkami, dlatego wywala błąd :smutny Niestety nie mam pojęcia jakie mogą być koszty usunięcia tej usterki bo nawet nie wiem gdzie ten moduł się znajduje. Muszę pogrzebać w eLearn'ie i w ePer'ze, ale obstawiam że koszt nowego modułu od Fiata będzie niemały :smutny
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mpsfc »

Jeżeli nie jesteś pierwszym właścicielem to może być tak jak u mnie w fordzie. Po strzale moduł zapisał kolizję (u mnie wystrzelony napinacz) i sygnalizował to po każdym włączeniu zapłonu, więc cymbał właściciel odłączył moduł RCM. Żeby wyczyścić moduł poduszek z zapisanej kolizji nie wystarczy zwykły komp diagnostyczny ale są fachowcy, którzy to robią za niewielkie pieniądze.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
lebki
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:41
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: lebki »

Mi też w końcu udało się połączyć. Miałem źle skonfigurowany port COM.
No i poduszki można diagnozować, są oporności itp bajery. Jest też błąd B1001 - Centralka uszkodzona - i nie da się go skasować.... Ktoś orientuje się co w takim przypadku może być do wymiany ?
1. Fiat Bravo 1.6 16V
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat :) ......
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

lebki, dobrze, że udało się poprawnie skonfigurować interfejs i się połączyć, ale temat Twojej awarii roztrząsamy tutaj :ink -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

czy w multiscanie mozna ustawić sobie kiedy będzie następny przegląd, np za 15,000 km? (nie mam dostępu do lapka a nie daje mi to spokoju)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Można :luzak Tzn. tam chyba nie ustawiasz konkretnej ilości km tylko po prostu wbijasz przegląd i komp z automatu pokazuje, że kolejny serwis masz za 30 tyś km :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

a to lipa bo przez 30.000 km to mam 2 przeglądy. no nic pozostaje moja niezawodna pamięć :)

albo z drugiej jednak strony - ustawić 30.000 - odliczać do 15.000 (pierwszy przegląd) - poczekać na komunikat i drugi przegląd :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Każdy sposób jest dobry :ink Ale jeszcze mogę zerknąć w domu, czy jest tam możliwość ręcznego podania ilości km do następnego przeglądu :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

fajnie by było. ja od przyszłego tygodnia wracam do "normalności" to też zerknę i biorę się za line (większy przegląd + dokończenie audio)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

emmer, dobra informacja :luzak Multiecuscan umożliwia wbicie samego przeglądu oraz ustawienia interwału do następnego przeglądu, czyli wygląda na to, że jak masz życzenie, to możesz sobie tam zaprogramować tyle, ile chcesz :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czy da się takim interfejsem wyłączyć EGR lub DPF?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: will »

Czy da się tym zapłacić w biedronce :zlośnik musiałem zapytać
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

W Multiecuscan nie znalazłem funkcji wyłączenia EGR ani DPF ale przy silniku 1.3 MJ są takie funkcje jak: Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF) i Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF). Można jeszcze np. wyzerować funkcje autoadaptacyjne czy zakodować ręcznie każdy z 4ech wtryskiwaczy :luzak Polecam każdemu ściągnięcie sobie Multiecuscan z oficjalnej strony i w programie trzymając CTRL możemy zasymulować połączenie z każdym modułem :ink Można wtedy spokojnie sobie popatrzeć jakie funkcje i testy są dostępne dla jakiego silnika :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ