Jestem ponownie.
WITAM.
Powoli "para" ze mnie uchodzi,

żal mi tego silnika bo widzę jak męczy się gdy coś z doładowanie czy mieszanką paliwowo-powietrzną jest nie tak i jak lekko śmiga gdy coś tam w środku wraca do normy.
Uparty jestem więc ponownie pojechałem do znajomego mechanika z tym samym problemem. Zna mnie kilka lat i on chyba jedyny wie "że jeśli coś mówię to mówię"
Do tematu podszedł ambicjonalnie (a tak na marginesie to bardzo w porządku gość).
Podpięty komputer, pomiary:
1. Faktycznie turbina działa - na pomiarze ciśnienie dochodzi do 2 atm - jedna atmosfera od natury druga w bonusie od turbiny (turbina daje nawet trochę więcej więc w sumie wychodzi w maxie 2,3 atm.)
2. Czujnik ciśnienia doładowania - wymieniony na nowy - zmian w pracy silnika nie odnotowano.
3. Czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym - tu ciekawostka - działa ale może nie działa !!! Silnik rozgrzany, zmiana wskazania na komputerze płynna w zależności od dynamiki jazdy i naciskania pedału gazu ale !!! co jakiś czas pojawia się przerwa, wskazania lecą na pysk do zera i zaraz wracają do prawidłowej wartości i tak co jakiś czas. Trwa to ułamek sekundy i pewnie komputer dlatego tego nie wychwytuje i nie generuje błędu - ale może jednak czujnik żyje swoim życiem i jego wskazania są błędne choć działa to niewłaściwie i te impulsowe przerwy.
Niestety mimo tego, że turbina jak się okazuje jednak doładowuje, to zniknęło (chyba bezpowrotnie

) to miłe szarpnięcie i leciutkie wciśniecie w fotel gdy samochód przyspieszał.
Adiós zużycie paliwa 4,9 l/100km witaj zużycie 6,5l/100km (cykl mieszany w obu przypadkach)
Nie zostanie mi pewnie nic innego jak to, co chcieli zrobić panowie w ASO - po kolei rozbierać wymieniać.. .może się znajdzie.
Kolejna inwestycja - MAP sensor - ASO chce 620 zł - chcą pewnie sobie zrobić prezent pod choinkę , ja na razie spróbuję z takim zamiennikiem
http://allegro.pl/show_item.php?item=3732531839" onclick="window.open(this.href);return false;
Na moim kolektorze siedzi sobie coś takiego:
BOSCH EGR 0281002845 - w zamiennikach znalazłem jeszcze tak BOSCH EGR 0281002437
A propos, znacie tają firmę SKV (Germany) ich wyrób chcę kupić
Kolejny wydatek - gdy kupowałem czujnik ciśnienia doładowania (decyzja po błędzie "zbyt wysokie ciśnienie doładowania" ) myślałem że już wszystko wróci do normy. Teraz muszę kupić MAPa ale obawiam się, że jednak i tym razem nie ruszę z miejsca. To musi być jakaś pierdoła którą trudno znaleźć, stało się to nagle więc jeśli nie to wszystko co robiłem do tej pory to czego się uczepić.
Jeśli ktoś ma taką wiedzę proszę o podpowiedź - czy po wymianie MAPa komputer musi się go uczyć, przeprowadzić jakieś samo ustawianie, tzn odłączenie klem akumulatora później podpięcie zasilania , kilkukrotne przekręcenie kluczykiem w stacyjce bez rozruchu czy coś takiego
