Faktycznie, nie zauważyłem wcześniej - do połowy oferty dane poprawne, a potem moc wzrasta do 105km, pewnie sprzedawcy kopiuj/wklej nie wyszło
A z sytemów wspomagania - to standardowo mamy ABS+BAS. EBD to jako bonus był - w bogatszych wersjach
aaa skąd . Ten system to - ty deptasz po heblach gwałtownie i mocno (czyli awaryjnie) to komputer podaje sygnał na pompę, która dociska jeszcze mocniej . Przy normalnym użytkowaniu nie uruchomia się. To jest tylko w niektórych samochodach.
Brake Assist System w skrócie BAS (zwane także Brake Assist, BA lub AFU we Francji), jest to system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych. System ten działa we współpracy z ABSem. System wykrywa sytuacje gdy kierowca chce szybko zahamować. Wtedy system BAS zwiększa maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby uzyskać jak największą siłę hamowania. W niektórych pojazdach, w czasie działania systemu BAS włączają się również światła awaryjne ostrzegające o nagłym hamowaniu
Electronic Brakeforce Distribution (w skrócie: EBD) to elektroniczny rozdział sił hamowania. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania układ EBD automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół. Wyraźnie skraca drogę hamowania przy utrzymaniu stabilności nawet w razie gwałtownego hamowania lub hamowania na zakręcie.
Problem nierównomiernego hamowania kół przednich do tylnych (pojazdu do przyczepy) znano już od dawna, samochody posiadają układy statyczne (działające cały czas) zmniejszające hamowanie osi mniej obciążonej. W niektórych samochodach (szczególnie dostawczych) instalowane są układy mechaniczne dobierające siłę hamowania tylnej osi w zależności od jej obciążenia. Ale dopiero układy elektroniczne w połączeniu z kontrolą obrotu kół tak jak w ABS umożliwia dobranie sił hamowania dla każdego koła w zależności od obciążenia pojazdu jak i warunków drogowych.
W tym momencie jest to standardowe wyposażenie wielu samochodów (wraz z systemem ABS).
leszek1234 pisze:ale nie w Linei ... no chyba że pierwsze wersje ją miały (tzn. ten BAS)
Mają, mają... nie raz już czułem to pod nogą, jak gwałtowniej wcisnąłem pedał hamulca, było wrażenie że pedał wręcz naciska na mnie, tak jakby automatyczne zwiększenie ciśnienia w układzie. Nie wiem jak system to rozpoznaje, bo jak chce specjalnie to powtórzyć to nigdy mi się jeszcze nie udało
Akurat jestem w salonie Fiata, Punto jest w wersji z BAS, Bravo jest w wersji z BAS, ale Linea niestety nie ma takiej opcji (i nie było - tak twierdzi sprzedawca).
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, 18:29 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale checa, Sylwek masz rację (ja też sprawdziłem), mamy BAS . Szkoda, że nie mogę pokazać tego gościowi z salonu.. może był z Alfy Taka miła wiadomość po czterech latach posiadania auta